Bachelor of Science in Business - Marknadsföringskoncentration
George Mason University
Nyckelinformation
Campus läge
Fairfax, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 4 897 / per semester *
Ansökningstiden
01 Jun 2024
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* in-state undervisning på heltid (12-15 poäng); USD 16 980 - utomstatlig undervisning på heltid (12-15 poäng); 1 803 USD - obligatorisk studentavgift
Introduktion
Marknadsföring är grundläggande för framgång för alla företag.
Masons marknadsföringskoncentration lär dig hur du känner till, förstår behoven hos och levererar värde till kunderna.
Varför välja Mason?
Masons marknadsföringskoncentration erbjuder en mängd olika marknadsföringskurser så att du kan skräddarsy programmet efter dina intressen. Fokusområden inkluderar marknadsföringsanalys, marknadskommunikation, marknadsföring av företag och federala myndigheter, försäljningsledning, ideell marknadsföring, utveckling av nya produkter och varumärkeshantering.
Mason marknadsföringsstudenter lär sig att utveckla nya produkter, bygga ett varumärke, sätta priser, skapa marknadskommunikation och kampanjer, hantera kundrelationer och analysera konsumentbeteende och marknadstrender.
Programresultat
- Ta fram en acceptabel marknadsföringsplan
- Visa förståelse för företagens sociala, globala, etiska och juridiska sammanhang och kunna reflektera över individens roll i verksamheten
- Visa en förståelse för och förmåga att tillämpa kunskap om yrkeskunskaper som är nödvändiga i verksamheten, inklusive effektiv affärsskrivning
- Demonstrera tekniska och analytiska färdigheter som är lämpliga för framgång i verksamheten
- Visa en förståelse för och förmåga att tillämpa kunskap om kärnverksamhetens discipliner
- Visa kunskaper och färdigheter som är lämpliga för specialisering i koncentrationen
- Visa förståelse för hur forskning inom näringslivsdiscipliner bidrar till kunskap och hur sådan forskning bedrivs
Färdigheter du kommer att utveckla
- Kritiskt tänkande
- Tala inför publik
- Kreativitet
- Analytiskt tänkande
- Ledarskap
- Marknads-/trendanalys
- Övertalning
- Social uppfattningsförmåga
- Programsamordning
- Lagarbete
Karriärmöjligheter
Karriärer som en marknadsföringskoncentration kan hjälpa dig att lansera inkluderar:
- Annonskontoansvarig
- Brand Manager
- Affärsutvecklingschef
- Consumer Insights Analytiker
- Innehållshanterare
- Customer Relationship Manager/ Customer Engagement Manager
- Digital Media Specialist
- Global Account Manager/ Internationell marknadsförare
- Marknadskommunikationsspecialist
- Marknadsföringskonsult
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Medieplanerare
- Specialist på produktmarknadsföring
- PR-specialist
- Återförsäljare köpare
- Försäljningsrepresentant
- Sökmotoroptimeringsspecialist
- Social Media Manager
Läroplan
Gradskrav
Totalt antal poäng: 120
School of Business-studenter som bedriver en BS-examen måste slutföra minst 120 poäng, inklusive Mason Core-kraven, affärsstiftelser, affärskärna och koncentrationskrav. Dessutom måste följande krav uppfyllas:
- Minst 45 poäng på 300- eller 400-nivå.
- Minst 30 högskolepoäng av School of Business core-, capstone- och koncentrationskurser på Mason.
- Minst 9 poäng krävs för den specifika koncentrationen och BUS 498 Capstone Course: Advanced Business Models (Mason Core) tagen på Mason.
- Ett betyg på C eller högre intjänad i affärsgrunderna, affärskärnan och koncentrationskraven.
Koncentration i marknadsföring (MKTG)
Obligatoriska kurser
- MKTG 312 konsumentbeteende 3
- MKTG 351 Marknadsundersökning 3
- MKTG 471 Marketing Management 3
Tillval
Välj fyra kurser från följande: 12
- MKTG 307 Federal Government Marketing
- MKTG 310 Rådgivande försäljning
- MKTG 311 Försäljningsledning
- MKTG 313 Reklam och marknadsföringskommunikation
- MKTG 315 Digital marknadsföring
- MKTG 316 marknadsföringsstrategi för sociala medier
- MKTG 332 Detaljhandel och e-handelshantering
- MKTG 333 Business to Business Marketing
- MKTG 335 Strategisk varumärkeshantering
- MKTG 352 Marknadsanalys för ny produktutveckling
- MKTG 353 Ny produktutveckling
- MKTG 355 direktmarknadsföring
- MKTG 450 Marknadsrådgivning
- MKTG 407 Global marknadsföring
- MKTG 455 Etnisk och mångkulturell marknadsföring
- MKTG 462 Honours Seminarium i marknadsföring (Ämnet varierar)
- MKTG 481 RS: Marknadsföring inom den ideella sektorn
- MKTG 491 Seminarium i marknadsföring
- MKTG 492 Praktik i marknadsföring
- MKTG 499 Oberoende Studie
- Alla andra MKTG-kurser på 300-400 nivåer
Totala poäng 21