Honours Bachelor of Brand Design
George Brown College
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 20 019 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* inhemsk undervisning | $18 190 för internationell undervisning. Alla avgifter kan ändras utan föregående meddelande
Introduktion
Honours Bachelor of Brand Design är ett fyraårigt utbildningsprogram som svarar på den snabbt föränderliga världen av grafisk design genom att förbereda dig för att vara framåtblickande varumärkesdesigners med styrkor inom samarbete, forskning, kritiskt och strategiskt tänkande, teknisk design och varumärkesberättelse. Det är byggt på multidisciplinära pelare av forskning, kritiskt tänkande, strategisk varumärkesutveckling, teknisk designutförande och varumärkesberättelse.
Varumärken är mer än logotyper eller försäljningstaktik, de är noggrant utvecklade relationer mellan varumärkesskapare och publik – ett varumärke är ett löfte om att följa upp ett syfte och en uppsättning värderingar som tillsammans uttrycker hur någon uppfattar en organisation eller produkt. Honours Bachelor of Brand Design-examen är en möjlighet att bygga en kunnig kreativ gemenskap av samarbetspartners och strategiska designers som kan överbrygga affärsstrategi, teknologi och designvärlden för att producera innovativa varumärkesupplevelser.
Som student på Honours Bachelor of Brand Design-programmet kommer du att utveckla de analytiska och tekniska färdigheterna för att:
- Kommunicera och utveckla varumärket genom design av visuella och fysiska, online och offline identiteter och upplevelser.
- Forskning för att skapa och skräddarsy design som fungerar över olika beröringspunkter och genererar dynamiska, lyhörda, multisensoriska och personliga varumärkesupplevelser för kunder.
- Skriv , visualisera och översätt varumärkesberättelsen över dessa kontaktpunkter och engagera dig långsiktigt med publikens känslor.
- Samarbeta mot kreativ innovation med multidisciplinära team.
Detta program svarar mot det dynamiska och växande designfältet och utbildar dig i att:
- Skapa strömlinjeformade varumärkesbudskap över många medier och kontaktpunkter som engagerar publiken.
- Förstå ny teknik och kunna arbeta över gamla och nya kanaler.
- Har en stark skrivförmåga och anpassar sig till olika situationer, publik och genrer.
- Vara flexibla genom att de kan anpassa sig till föränderliga arbets- och arbetsmiljöer (flera sektorer, tjänster och produkter).
- Arbeta tillsammans och överbrygga affärer och kreativa roller genom att förstå kulturen, processerna och språket i varumärkesverksamheten.
- Använd olika och kvantifierbara forskningsmetoder i designprocessen.
- Erbjuda ett mångsidigt och anpassningsbart utbud av tjänster till kunder, särskilt nischtjänster (t.ex. video och animation).
- Ha förmågan att tävla på anbud: sätt ihop ett professionellt försäljningsargument samtidigt som du erbjuder ett konkurrenskraftigt pris.
Varför studera varumärkesdesign på George Brown College ?
School of Design vid George Brown har ett etablerat rykte för designutbildning som fokuserar på fantasi, finslipar kritiskt tänkande och engagerar sig i den senaste tekniken. Vår fakultet erbjuder en kombination av yrkeserfarenhet och avancerad utbildning för att erbjuda kursinnehåll som alltid utvecklas och reflekterar trender inom industri och akademi.
School of Design ligger i en ny 103 000 kvadratmeter stor anläggning i Daniels Waterfront – City of the Arts utveckling. Den här toppmoderna byggnaden stöder akademiska program och industriprojekt med funktioner som:
- virtuella och augmented reality-labb
- användbarhet och testlabb
- Future Ways of Living lab
- kamratlärarlabb
- digital sandlåda
- inkubatorer
- prototyper och verkstadsutrymmen
- design och innovation visa upp utrymmen
Våra lokaler och datorlabb inkluderar den senaste hårdvaran och mjukvaran och kompletteras av en läroplan som speglar förändrade branschkrav.
Dina fältutbildningsalternativ
Studenter måste slutföra en 420-timmars betald samarbetsperiod under vår-/sommarperioden mellan det tredje och fjärde året.
Studenter har möjlighet att slutföra detta co-op nationellt och/eller internationellt, när möjligheter uppstår. Majoriteten av samarbetsvillkoren slutförs i Greater Toronto Area, där designsektorn är robust och majoriteten av interaktionsjobben finns.
School of Design Field Placement-teamet arbetar med många anmärkningsvärda utbildningspartners, inklusive byråer som Publicis, K9 Strategy + Design, Trevor/Peter och Relish Interactive; större, välkända varumärken som Nelvana (Corus Entertainment), Rogers Media, Mozilla, Crayola och PUR Gum; och en mängd industrirelevanta konst- och designinstitutioner, inklusive Toronto International Film Festival (TIFF), Association of Registered Graphic Designers (RGD) och Applied Arts.
Arbetsterminen låter studenterna tillämpa de färdigheter, förmågor och kunskaper de har förvärvat i programmet i en arbetsmiljö eller genom ett lämpligt forskningsprojekt eller initiativ för interaktionsdesign. Eleverna får värdefull erfarenhet och möjlighet att reflektera över tillämpningen av tidigare lärande. En fakultetsmedlem utvärderar studenten baserat på feedback från arbetsgivaren.
Studenterna kommer att utveckla en digital portfölj som visar artefakter färdigställda under samarbetsperioden.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Stipendier för internationella studenter på George Brown College är i allmänhet utmärkelser inom programmet baserade på studenters akademiska prestationer (och andra kriterier) vid George Brown College efter det akademiska programmets början.
Läroplan
Obligatoriska kurser
Termin 1 | Termin 2 | Termin 3 |
|
|
|
Termin 4 | Termin 5 | Termin 6 |
|
|
|
Sommar | Termin 7 | Termin 8 |
|
|
|
Programresultat
Kandidaten visar förmågan att:
- Använd idétekniker för att generera innovativa designlösningar som svarar på en kreativ brief.
- Delta i ett samverkande varumärkesbyggande projekt för att producera ett resultat som uppfyller kundens behov.
- Inkorporera tvärvetenskapliga teoretiska ansatser i planering, produktion, och kritik av design och strategiarbete.
- Planera, genomföra, och tillämpa forskning för att kontextualisera och göra en informerad design.
- Bedöma designlösningens sociala, miljömässiga och ekonomiska påverkan för att prioritera hållbarhetsfrågor i designpraktiken.
- Använd de grundläggande principerna för branding för att tillgodose behoven hos varumärkesdesign och strategi för kunder i olika skalor.
- Designlösningar till stöd för en varumärkesstrategi.
- Kommunicera information, argument, kreativa idéer, och varumärkesberättelser övertygande, till en rad publik, använder en mängd olika verbala, visuell, och skriftliga kommunikationstekniker.
- Använd professionell praxis och kunskap om varumärkesverksamheten i allt design- och strategiarbete.
Karriärmöjligheter
Din karriär
Kandidater kommer att utbildas för arbete som spänner över flera yrkesområden inom reklam, marknadsföring, och PR, som grafiska formgivare och illustratörer, innehållsförfattare och webbproducenter, kommunikationsspecialister, marknadsföringsforskare, och affärs- och strategikonsulter.
Karriär Alternativ
Kandidater från detta program kommer att ha förvärvat de färdigheter som krävs för att användas i design, branding, och digitala mediestudior, kreativa laboratorier, intern design, och digitala avdelningar inom större företag över sektorer, eller att arbeta självständigt eller i en start-up.
Detta program förbereder akademiker för positioner som:
- varumärke designer
- digital designer
- användargränssnitt designer
- design strateg
- community manager
- grafisk formgivare
- design forskare
- berättare/innehållsförfattare
- kommunikatör
- Marknadsföring forskare
- kommunikation designer
- innehåll strateg
pedagogisk Pathways
Om du är George Brown College student som har avslutat andra eller tredje året av Graphic Design Advanced Diploma (G102) med betyget i genomsnitt 3,2 (75%) eller högre, kan du vara berättigad att delta i en examen som slutförts Pathway till detta program. För mer information, kontakta din programkoordinator.
Framtida studiealternativ
Kandidater från Honours Bachelor of Brand Design-programmet kan kvalificera sig för att fortsätta forskarstudier inom relevanta programområden. Studenter bör kontakta universitet direkt för att utforska forskarskolans möjligheter.
Kandidater från examen kommer att förberedas för forskarstudier inom branding, design- och kommunikationsfält.