Bachelor in Marketing Management
Venlo, Nederländerna
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk, Tysk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
15 Jun 2024*
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
EUR 2 314 **
STUDIEFORMAT
På Campus
* för EU-studenter; Holländska studenter 1 maj; icke EU-studenter 1 juni boende arrangerat av Fontys |Om du själv ordnar boende för EU-studenter 1 augusti
** Statutory tuition fees Full-time| Statutory tuition fees Part-time- € 2.130
Introduktion
Marketing Management är ett 4-årigt kandidatprogram. Du lär dig förstå varför vissa produkter är framgångsrika medan andra inte är det, samt hur du kan påverka det. Studieprogrammet täcker alla aspekter av marknadsföring: från att göra research och analysera marknader till att utforska dina kunders behov till att lära sig om kraften i kanaler som Instagram eller TikTok och hur den digitala världen kan användas för att skapa nya möjligheter. Som Marketing Management-student förvandlas du gradvis till en marknadsföringsexpert med erfarenhet i en internationell miljö.
Varför Marketing Management
- Specialisering inom marknadsföring från dag 1
- 2 integrerade praktikplatser (ca 6 månader vardera) med företag över hela världen
- Små kurser med max 30 elever
- Personligt stöd genom individuell karriärcoachning
- Optional semester abroad at one of more than 125 partner universities worldwide
- Möjligheten att bygga upp ditt nätverk under hela din studietid, med flera projekt i samarbete med företag och genom två praktikplatser
- Extraaktiviteter för att stärka ditt CV, som studieförbundet Imagine, studentkompisar och Global Lounge
How does your week look
I allmänhet är det 20 kontakttimmar per vecka fasta schemalagda. Resten av tiden (ca 20 timmar) går åt till praktiska projekt och självstudier.
Antagningar
Läroplan
År 1
I årskurs 1 dyker du ner i grunderna i marknadsföringsprocessen och marknadsföring på nätet. Du undersöker konsumentbeteende och får input om vetenskaplig ekonomisk forskning och affärer. Utöver det får du och utvecklar relevanta mjuka färdigheter, såsom kommunikation, förhandling, lagarbete, professionalism och ansvar. Du kommer också att börja lära dig ett nytt språk.
År 2
I årskurs 2 fördjupar du dina marknadsföringskunskaper med ämnen som varumärkeshantering, digital marknadsföring och marknadsföringskontroll. Du får inblick i praktiken genom flera projekt. Huvudprojektet i årskurs 2 är StartUp Factory som går ut på att arbeta tillsammans med studenter från olika utbildningar. Du väljer mellan 4 typer av projekt, som att sätta upp din start-up eller arbeta med kreativa lösningar på problem på riktiga företag. Varje StartUp Factory-projekt låter dig arbeta med din kreativitet och lära dig mer om kommunikation med människor från olika bakgrunder.
År 3
Första terminen i åk 3 gör du praktik på ett valfritt företag. Detta gör att du kan träna dina marknadsföringsfärdigheter för framtiden. Du kommer att fördjupa dina kunskaper i den verkliga affärsvärlden. Praktiken kan genomföras i ett valfritt land.
Andra terminen i åk 3 fördjupar du dina kunskaper om ett specifikt tema genom att följa ett biprogram. Ett mindre program låter dig skaffa kunskap inom ett valfritt område. Du kan välja att göra detta minor på Fontys, vid ett av våra partneruniversitet i Nederländerna, eller på ett av våra 125 partneruniversitet över hela världen.
År 4
I årskurs 4 kommer du att arbeta med ett stort verkligt case-projekt med ett befintligt företag. Dessutom erbjuder vi djupgående marknadsföringsmoduler som CRM och dataanalys, interkulturell affärskompetens, internationell handel och marknadsföringsämnen. Den sista terminen ska du göra ytterligare en praktik och arbeta med ett praktiskt problem inom ett företag. Du redovisar lösningarna på detta praktiska problem i din slutprodukt: examensrapporten. När du har avslutat denna sista del av studieprogrammet kommer du att belönas med den internationellt erkända Bachelor of Science-examen.
Galleri
Programresultat
Vad ska du lära dig
- Förstå kraften hos varumärken (t.ex. Apple, Netflix, Tesla & Co.)
- Utveckla marknadsföringsstrategier
- Förstå kulturella skillnader i marknadsföring
- Skapa marknadsföringskampanjer (t.ex. på sociala medieplattformar, som Instagram, Snapchat och TikTok)
- Undersöka kundbehov och konsumentbeteende (t.ex. med egenutvecklade undersökningar)
- Utveckla egna digitala affärsmodeller
- Relevanta mjuka färdigheter (självsäkra presentationer, kreativitetstekniker, etc.)
- Att grunda ett eget nystartat företag
Stipendier och finansiering
Vissa Fontys studieprogram erbjuder Holland Scholarship till sina studenter. Du kan också vara berättigad till andra stipendier som inte tillhandahålls av Fontys.
Karriärmöjligheter
I dagens affärslandskap kan organisationer inte överleva utan stark marknadsföring. Genom smarta och kreativa marknadsföringskampanjer kommunicerar företag med sina målgrupper. Som en mångsidig marknadsförare kan du arbeta i praktiskt taget alla företag. Marknadsföringsområdet är mycket brett, vilket återspeglas i de olika funktioner marknadsförare har. Våra akademiker arbetar som:
- Account Manager
- Kommunikationskonsult
- Brand Manager
- Konsult
- Kampanjhanteraren
- Marknadsförare för konsumentbeteende
- Digital marknadsförare
- Produktmarknadsförare
- Säljmarknadsförare
- Handelsmarknadsförare
- Social Media Manager
- Försäljningschef
- Marknadsundersökare
- Entreprenör