BS i Företagsekonomi - Marknadsföring
Florida Institute of Technology
Nyckelinformation
Campus läge
Melbourne, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 19 295 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Vad är en marknadsföringsgrad?
Grundutbildningen i marknadsföring handlar om ett ramverk av marknadsföringsprinciper, forskningstekniker, evenemangsplanering och analys, och konsumentbeteende, berikad genom praktiska tillämpningar, ett globalt perspektiv, fakultet mentorer, och samarbetsteam.
Oavsett om du vill bli marknadschef, produktutvecklingsspecialist, eller utvecklare av en innovativ reklamkampanj, en marknadsföringsexamen från Florida Tech ger dig en stark bakgrund inom affärer och praktisk erfarenhet av nuvarande kommunikationsstrategier.
Fakulteten Ta med den senaste utvecklingen direkt in i klassrummet
Med studentframgång av yttersta vikt vid Florida Tech, professorer ser till att du är intresserad av värdefull branschkunskap och expertis. De erfarna fakultetsmedlemmarna vid vårt marknadsföringshögskola har olika bakgrunder och arbetar flitigt för att ge kvalificerad instruktion av verkliga upplevelser genom praktiska projekt, evenemang, kampanjer, och praktikplatser.
Globala ledningsprogramstudenter finslipar sina finans- och internationella affärsfärdigheter genom tävlingar, Inklusive:
- Strategisk ledning Intercollegiate Case Competition
- Cadillac Case Competition, där Florida Tech-studenter placerade sig fjärde bland 53 universitet
- ANGA Collegiate Energy Challenge
- Honda CRZ Social marknadsföring utmaning
- Florida National Guard främjande utmaning
Beläget i hjärtat av Floridas högteknologiska korridor
Florida Tech är den perfekta platsen för en marknadsföringsexamen. Den 130 tunnland campus ligger på Space Coast (så kallad på grund av närvaron av NASA och Kennedy Space Center på Cape Canaveral strax norr om oss), några minuter från Indian River Lagoon, den mest varierande mynningen i Nordamerika. Florida Tech ligger nära lokala affärspartners som Northrop Grumman, Kennedy Space Center och NASA. Universitetets redan etablerade externa relationer hjälper till att skapa en stark grund för studenter som söker nätverk, praktik, och anställningsmöjligheter inom sitt område.
Området har den femte största högteknologiska arbetskraften i landet, med mer än 5000 högteknologiska företag och statliga och militära organisationer i närheten. Denna arbetskraft ger också ett överflöd av praktik- och anställningsmöjligheter.
Florida Tech ligger strax över vägen från Atlanten med dess 72 miles av vackra stränder, och en kort resa till Florida Keys eller Orlando temaparker. Vi har också ett rikt campusliv som inkluderar ett brett utbud av intramurala och kollegiala sporter, klubbar, och sociala aktiviteter.
Bygg varaktiga professionella relationer genom campusorganisationer
Utöver klassrummet bygger studenter som tjänar en marknadsföringsexamen ledarupplevelse genom deltagande i akademiska organisationer som Society for the Advancement of Management, International Business Club, studentregeringen och över 100 andra studentorganisationer.
Affärssamhället Delta Mu Delta hjälper studenter att skapa kontakter nationellt och internationellt när de förbereder sig för att komma in på en global arbetsmarknad. Delta Mu Delta hjälper också till att utveckla akademisk spetskompetens inom affärsstudenter. Florida Tech Entrepreneur Club tillåter också studenter att träffa lokala företagare för att lära sig mer om affärer från första hand och utbyta kreativa idéer. Gästtalare delar också erfarenheter och expertis för att hjälpa medlemmarna att fatta smarta affärsbeslut efter college.
Peerless studie- och praktikmöjligheter
Marknadspraktikplatser på lokala företag ger Florida Tech-studenter många möjligheter att testa sina färdigheter i en verklig miljö. Genom att skapa relationer med externa företag genom marknadsföringspraktik, studenter kan delta i att skapa reklamkampanjer för många kända företag, inklusive:
- Honda
- Cadillac
- Chevy
- National Guard
Läroplan
Humaniora
Karriärmöjligheter
En marknadsföringsexamen utvecklar färdigheter som är användbara i många karriärer
Nathan M. Bisk College of Business värderar innovation, mångfald, etik och ledarskap som hörnstenarna i 2000-talets affärsutbildning. Eftersom vårt marknadsföringsprogram är dynamiskt och fokuserat, börjar studenterna direkt och tar kärnkurser som Global Business Perspectives och Computer Applications for Business under sitt första år.
Marknadsföring innefattar att samla in, analysera, hantera, dela och svara på information. Det är tillämpbart över discipliner och ger färdigheter som har en bred tillämpning över många potentiella karriärer, särskilt i positioner där vi är intresserade av "varför människor gör som de gör." Oavsett om du vill vara psykolog, forskare, strategisk planerare, prisexpert, forskare, försäljningschef eller kreativ chef, erbjuder en marknadsföringsexamen de verktyg du behöver för en karriär.
Karriärutsikt
Karriärer inom marknadsföring kan vara väldigt olika. Marknadschefer uppskattar efterfrågan på produkter och tjänster som en organisation erbjuder och identifierar potentiella marknader för att sälja dem. Annons-, marknadsförings- och marknadschefer skapar program för att skapa intresse för dessa produkter eller tjänster. Marknadsanalysanalytiker studerar marknadsförhållanden och hjälper företag att förstå vad människor vill ha, vem som kommer att köpa dem och till vilket pris. Denna process inkluderar andra karriärer inom marknadsföring som kreativa tjänster, merchandising, psykologi, försäljning, media, undersökningsforskare, ekonomi och mer.
The Occupational Outlook Handbook, publicerad av US Department of Labors Bureau of Labor Statistics, ger detaljerad information om hundratals yrken, inklusive nybörjarutbildning, övergripande arbetsmiljö och anställningsmöjligheter. Enligt presidiet förväntas sysselsättningen för karriärer inom marknadsföring växa med 13 % fram till 2020, eftersom marknadsföring och reklam kommer att fortsätta att vara viktigt för organisationer att konkurrera på en växande global marknad. Detta gäller särskilt vid hantering av digitala medieprogram.
Att vara försäljningschef är förstås en annan av de potentiella karriärerna inom marknadsföring. Att leda organisationers säljteam, sätta säljmål, analysera data och utveckla utbildningsprogram är vad detta jobb innebär.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.