BA (Hons) Marknadsföring
Petaling Jaya, Malaysia
VARAKTIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Oct 2024
STUDIEAVGIFTER
MYR 76 070
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Detta program utrustar studenterna med de kunskaper som krävs och utvecklar färdigheter och kompetenser inom marknadsföring i en globaliserad och digitaliserad värld.
Studenterna kommer att lära sig marknadsundersökningar och analyser, e-marknadsföring, marknadsföringsplaner och strategier och hantering av kundrelationer i en utmanande och socialt nätverksmiljö.
Studenter kommer att genomgå praktik där de får praktisk erfarenhet.
Chartered Institute of Marketing (CIM) erbjuder våra studenter medlemskap till en rabatterad avgift.
Programmets mål är att:
- Utrusta eleverna med kunskaper och färdigheter inom marknadsföring för dagens dynamiska och utmanande affärsmiljö.
- Utrusta eleverna med förmågan att tillhandahålla innovativa, kreativa och etiska marknadsföringsstrategier.
- Utrusta eleverna med kommunikation, lagarbete, ledarskap, entreprenöriella, sociala och marknadsanalytiska färdigheter.
- Producera akademiker som kan arbeta globalt och engagera sig i forskning och livslångt lärande.
Utbildning Pathways
Inträde i vårt heltids-/deltids-Master of Business Administration (MBA)-program med speciella alumnundervisningsavgifter.
Antagningar
Läroplan
År 1 (2 terminer)
- Ekonomi
- Principer för redovisning
- Företagsmatematik
- Affärsengelska
- Företagsstatistik
- Principer för förvaltning
- Finansiell redovisning 1
- Finansinsatser
- marknadsföringsprinciper
- Affärslag
År 2 (2 terminer)
- Entreprenörskap och företagsledning
- Management Information System
- Affärsprojektledning
- Internationell verksamhet
- Marknadsföring
- Business Research Methods
- Social Media Marketing
- Hantering av kundrelationer
- Marknadskommunikation
- Service Management
År 3 (2 terminer)
- Strategisk ledning
- Supply Chain Management
- Marknadsundersökning
- Valbar 1 (välj EN):
- Business to Business Marketing
- Konsumentbeteende
- Valbar 2 (välj EN):
- • Marknadsrådgivning
- • Produktledning
- Grundutbildningsprojekt
- Global Cross-Cultural Management
- Etik i näringslivet
- Retail Management
- Valfritt (välj EN):
- Riskhantering
- Organisationsutvecklingsledning
- Industriell utbildning
Karriärmöjligheter
- marknadsföring
- Försäljning och tjänster
- Kundrelation
- Detaljhandeln
- Reklam
- Media relationer
- Public relations