Keystone logo
Escola Britânica de Artes Criativas BA (Hons) 3D-datoranimering och modellering
Escola Britânica de Artes Criativas

BA (Hons) 3D-datoranimering och modellering

Pinheiros, Brasilien

3 Years

Engelsk, Portugisiska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

BRL 3 570 / per year *

På Campus

* REGISTRERING BRL 3 570 OCH 35 AVDELNINGAR AV BRL 3 570

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

Om Wiki

NÄSTA KLASSER BÖRJAR I FEBRUARI OCH AUGUSTI 2019.

BA (Hons) 3D Computer Animation & Modeling-examen är fokuserad på 3D-datorgrafik och låter generalister och specialister studera allt från karaktärsanimering och storytelling till digital modellering av karaktärer i högteknologiska miljöer och fordon. Kursen omfattar också konceptkonst och design, digital textur, virtuell belysning, teknisk riktning (såsom riggning, kodning och hår- och tygsimulering) och arkitektonisk visualisering. Studenter kan arbeta med film, 3D-spel, TV, reklam, arkitektonisk visualisering bland många relaterade branscher.

Om du är en gymnasieelev (eller motsvarande) i det brasilianska utbildningssystemet, rekommenderas det starkt att delta i Foundation Art & Design, en intensiv ettårig kurs som är designad exklusivt för studenter som vill anmäla sig till brittiska studentkurser, men inte har utbildningen motsvarande yrkes- och/eller arbetslivserfarenhet inom datorgrafik.

kreativa färdigheter

Certifieringen för kreativa färdigheter tilldelas som ett erkännande av den högsta nivån av utbildning och faciliteter för de kreativa industrierna. Det ger potentiella arbetsgivare en indikation på att kandidater som har gått vår kurs har blivit professionellt utbildade och är redo att framgångsrikt ta på sig sin roll i de kreativa industrierna.

Karriärer

Arbetsmöjligheter inkluderar digitala animationsföretag, spel, specialeffektföretag för TV och film. Våra studenter arbetar med eller som frilansare för världens mest kända produktions- och postproduktionsföretag.

Undervisningsmetod

Kursen använder sig av blandade undervisningstekniker, men det mesta av tiden är koncentrerad till verkliga projekt, mjukvaru- och konstbaserade föreläsningar och workshops.

Digitala animationskurser bedöms genom projektarbete både individuellt och i grupp; det finns också ett kontextuellt inslag som kräver att skrivande lämnas in, och professionella presentationer och juryer förekommer ofta.

Etapper

Praktikplatser är ett värdefullt sätt att etablera kontakter på marknaden och förstå den kommersiella verkligheten för den valda disciplinen.

Det innebär att studenter som arbetar inom flera sektorer av de kreativa industrierna: inom grafiska, produkt- eller inredningskonsulter; arbetar som bosatta konstnärer i gallerier; producera föremål och kulisser för TV- och filmindustrin; medföljande lärare i utbildning; arbeta med kommersiella fotografer till studenter som arbetar i musikbranschen.

klassschema

Måndagar, tisdagar, onsdagar och fredagar från 08:30 till 13:30.

Studioträning: Torsdagar kl. 08.30-13.30.

Kursens upplägg

ÅR 1 – NIVÅ 4

År 1 - Nivå 4-moduler är gemensamma för 2D-animering och karaktär för digitala medier, 3D-datoranimering och -modellering, 3D-spel Konst och design och visuella effekter för film- och tv-kurser.

I år introduceras studenterna till området digital animation, dess breda begrepp, sammanhang och färdigheter. Modulerna har utformats så att eleverna kan utveckla grundläggande kunskaper och färdigheter för att gå in i årskurs 2 - nivå 5.

Eleverna lär sig praktiskt med hjälp av professionell programvara, guidade av korta projekt under hela året.

Studenter kan välja att byta kurs i slutet av årskurs 1 - nivå 4, alltid under ledning av koordinatorer och lärare. Genom att utforska möjligheterna med följande 4 kurser (2D-animering och karaktär för digitala medier, 3D-datoranimering och modellering, 3D-spel, konst och design och visuella effekter för film och tv), fattar de ett säkrare och mer välgrundat beslut, eftersom de är tydliga om kraven på den globala marknaden.

Huvudmoduler:

  • Thinking Animation: berättelser, teorier, sammanhang
  • Praxis och tekniker för datorgrafik
  • Digital konst
  • Kreativitet, koncept, berättelse
  • Rörlig bild

ÅR 2 – NIVÅ 5

I År 2 - Nivå 5 finns det 60 specifika poäng och 60 vanliga poäng.

Termin A låter eleverna specialisera sig inom sitt valda område, genom korta projekt, och fördjupa sina kunskaper inom området.

Termin B innebär en mer kreativ och självständig inlärningsstil. Arbetsprojekt låter dig starta den kreativa processen från design till färdigställandet av en animations-, spel- eller specialeffektscen. Studenter kan välja att arbeta i en grupp på ett projekt, delta i ett "live"-projekt eller göra en praktikplats.Detta utsätter studenterna för professionella standarder och breddar deras förståelse för kundernas krav.

Huvudmoduler:

  • Moving Visions: perspektiv på digital animation
  • Kreativt projekt
  • Avancerad 3D expertis
  • Planering och efterproduktion för 3D
  • Professionell visualisering och övning för 3D

Frivillig:

  • Professionell erfarenhet

ÅR 3 – NIVÅ 6

Under årskurs 3 - nivå 6 ska eleverna utveckla ett självständigt forskningsarbete inom det specifika område de valt. Detta arbete kan inkludera en på förhand överenskommen, utmanande briefing som utvecklats speciellt för honom eller ett "live"-projekt eller ett projekt från en akademisk partner.

Programmet kräver att studenten utövar initiativförmåga, eget ansvar och ambition samt fattar beslut i komplexa och oförutsägbara sammanhang. Tids- och projektplanering och engagemang med estetik och känslomässigt/narrativt innehåll bedöms.

Studenter presenterar sitt examensarbete för professorer och koordinatorer och i vissa fall för inbjudna yrkesverksamma från marknaden. Många av verken av studenter vid University of Hertfordshire i London har vunnit priser i Storbritannien och utanför.

Huvudmoduler:

  • Förbereder för arbetsmarknaden
  • Examensprojekt
  • Förproduktion för 3D
  • Kritiska och kulturella studier: L6 Forskning / Rapport / Uppsats

registreringsvillkor

Kandidater som har antagits kan anmäla sig genom att uppvisa dokumenten nedan:

  • Kopia av RG och CPF (eller pass / RNE för internationella studenter)
  • Kopia av gymnasieutskrift med GDAE-nummer eller motsvarande
  • Kopia av bevis på uppehållstillstånd (med postnummer)
  • 1 3x4 foto (eller digital fil i JPG-format, 3x4 proportionell)
  • Undertecknande av kontraktet för tillhandahållande av utbildningstjänster av EBAC
  • Giltigt officiellt engelska språkfärdighetscertifikat*

*Giltigt officiella certifikat: IELTS Academic 6.0 eller högre, FCE nivå B2 övergripande band B eller högre, CAE övergripande band 180 eller högre eller TOEFL iBT högre än 65.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Experimental Animation
    • Toronto, Kanada
  • Kandidatexamen i spelutvecklingsteknik med utmärkelser
    • Kuala Lumpur, Malaysia
  • Kandidatexamen i multimediateknik (Hons) i datoranimation
    • Kuala Lumpur, Malaysia