MasterPhDLawMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Diploma University of Applied Sciences Bachelor of Arts Media & Media Management
Diploma University of Applied Sciences

Bachelor of Arts Media & Media Management

6 up to 7 Semesters

Tysk

Heltid, Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 227 / per month *

Distansutbildning, På Campus

* Distansutbildning: € 227,00 / månad

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

ba

Med distansstudien "Media Economy and Media Management" (teknisk studie konsultation efter samråd: [email protected]) skapade DIPLOMA-universitetet ett studiebegrepp som uppfyller kraven för medieproducenter och medieanvändare: Kombinationen av företagsekonomi, sociologi och journalistik gör kandidaterna till Studierade media allrounders som i stor efterfrågan av medieföretag i online, print, radio och TV och filmindustrin.

Workshopen med ett besök på Deutschlandradio med radioverkstad och multimediaverkstad i Europarådet (Strasbourg): www.diploma-aus-dem-europarat.de.

Den statligt godkända kandidatexamen "Media Management and Media Management" kan genomföras i tre versioner: som distansutbildning på alla riksomfattande studiecentra, som distansundervisning online eller som studie på campus i Bad Sooden-Allendorf.

Studietidens längd är 7 terminer i distansutbildning och 6 terminer i klassrumsstudier. Det kan dock förlängas med upp till fyra terminer gratis, så att studien t.ex. vid sidan av ockupationen eller bredvid andra förpliktelser, till exempel barnuppfödning, vård nära Släktingar etc. kan slutföras. Föreläsningarna för båda typerna av studier sker på platsen för det valda studiecentret eller kan tas som virtuellt distansundervisning med interaktiva onlineföreläsningar och tentamina vid studiecentren.

Den akademiska examen "Bachelor of Arts (BA) Media Management & Media Management" ger dig rätt till en efterföljande magisterexamen, till exempel den på varandra följande Master of Arts (MA) i Business and Law - fokus på management på DIPLOMA. Om du har ett jobb kan du också fullfölja en magisterexamen, till exempel MBA vid DIPLOMA University.

Journalistik, mediasociologi och medieekonomi på en kurs

Med sina tre pelare i företagsekonomi, journalistik och sociologi skapar studien "Media Management and Media Management" en nyhet i alla studievarianter och ger en bra grund för alla tre ovan nämnda ämnesområden. Affärsverksamhetshändelserna innefattar aspekter från specialmediaoperationsteorin. Under studiens gång finns också praktiska journalistiska projekt och mediekoncept i olika mediegenrer tillgängliga. Särskild vikt läggs vid tvärvetenskapliga kompetenser som planering, strategiskt och analytiskt tänkande, entreprenörsverksamhet, tvärvetenskaplig kommunikation, lagarbete och reflektion kring yrkesetik.

Under det sista läsåret fördjupas ytterligare specialkunskaper i en av de valfria modulerna: Medieekonomi, Mediasociologi (fokus på företags kommunikation) eller journalistik . Med detta specialiseras akademiker utifrån sina personliga preferenser.

Studien "Media Management and Media Management" förbereder sig för de många konceptuella, kreativa och strategiska uppgifterna i medieföretag. Medieproduktion, medie teorier, särdrag och affärsmodeller av mediesubsektorer beaktas. Denna kunskap gör det möjligt för oss att utveckla mediakoncept som är lämpliga för målgruppen när det gäller ekonomisk bärkraft. Eleverna lär sig också att anpassa sig till de nya ramvillkoren som förändras i en alltmer mångkulturell och multimedievärld ger.

Internationella aspekter behandlas inom området för interkulturell mediekommunikation och studieinnehåll med engelskspråkigt innehåll. Under sina studier i " Media Management and Media Management " ska eleverna komponera och presentera skriftliga papper på engelska i vissa ämnen.

Karriärmöjligheter efter distansutbildningsmedieradministrationen

Verksamhetsområden för kandidater i DIPLOMA-programmet "Media Management and Media Management" finns i media själva och där media och affärer möts. Kandidater arbetar i offentliga och privata mediehus, i tryck, internet och andra elektroniska mediemarknader samt spelindustrin och app segmentet samt PR och marknadsföringskonsulter inom kommunikationsbyråer, föreningar, industri- och serviceföretag eller företag vem är aktiva i utbildning.

Medieansvariga ansvarar exempelvis för att uppskatta kostnadsfördelningsförhållandet för medieprojekt, marknadsföringsmediainnehåll, styra projektbudgetar, styra produktioner eller köpa medieprodukter och används även i licensutrymmet.

Kandidater från studieprogrammet "Medieekonomi och mediehantering" har mycket goda arbetsutsikter på den tyska arbetsmarknaden och utomlands: Handelspublikationer räknar stämningen i olika mediesektorer och i kombination med underhållningsindustrin och den digitala sektorn som positiva på lång sikt.

normal tid

Distansutbildning: 7 terminer / 180 hp

Den faktiska studieperioden kan förlängas kostnadsfritt i upp till 4 terminer över standardperioden.

baslinje

Med tillräckligt många deltagare i vintersemestern (oktober) och sommarsemester (april).

ackreditering

Ackreditering av examensprogrammet av ackrediteringsbyrån AHPGS.

terminsavgifter

Distansinlärning: 247,00 € / månad (totalt 11 039,00 € plus engångsprövningsavgift på 665,00 €)

studieformen

Deltagande studie eller distansutbildning. Fjärrlärarkursen sker mellan olika studiestudier med studieböcker och heliddagsseminarier (cirka 12 lördagar per termin) på ett av våra många rikstäckande studiecentra eller online i DIPLOMA Online Campus "virtuella föreläsningssal".

tillträdeskrav

Allmän högskoleutbildning, Fachhochschulreife, godkänd mästersxamen eller enligt förordningen om tillträde till högre utbildning i delstaten Hesse, dvs antingen slutförandet av en karriärutvecklingsutbildning på minst 400 timmar, en teknisk skola eller en yrkes- eller administrativ akademi eller slutlig examen i en statligt erkänd yrkesutbildning följt av minst 2 års anställning och en separat högskoleexamen.

För ytterligare information om specialkvalifikationer, kontakta DIPLOMA Hochschule. Sökande som inte uppfyller ovannämnda krav kan i början delta i kursen som gästrevisorer om tillträdesbehörigheten är inom max. 2 terminer uppnås.

För utländska grader måste ekvivalens för antagning demonstreras.

uttalanden

Bachelor of Arts (BA) (Media Business Management)

Kandidater får en kandidatexamen och ett diplomtillskott skrivet på engelska och ett utskrift av journaler som identifierar dem internationellt som akademiker med kandidatexamen.

Stora ämnesområden

journalistik

Större evenemang inom kandidatexamen i mediahantering och ledning (BA):

1. Mediedesign:

Eleverna lär sig mediedesign som en del av mediedesignen. De förvärvar kunskap i mediekommunikationens arkitektur genom att förvärva både konstnärliga och tekniska färdigheter och hantera design och produktionsprocesser inom båda områdena. Som ett huvudverktyg lär du dig information om datorn / datorn med grafik, layout, bild, rörlig bild och ljudredigeringsprogram. Med fokus på media genrer print och internet, de är lika väl lämpade för hårdvara och mjukvarukunskaper som estetiska och design färdigheter. Inom en tryckprodukt visar de användbarheten hos den förvärvade kunskapen och färdigheterna.

2. Journalistiska presentationsformer:

Eleverna vet att definitionen, funktionen och definitionen av journalistiska presentationsformer inte är fasta variabler men beror på många saker: den senaste tekniken, möjligheterna för mediet som förmedlar budskapet, inte minst historiska, sociala och politiska förhållanden , Du lär känna dessa beroende och tillämpar dem reflexivt. De kan skilja mellan former för rapportering, opinions- och fantasiföreställningar och förbereda en journalistisk händelse självständigt i en form av presentation. I nära anslutning till modulerna "mediedesign" och "special journalistik" skapar de en journalistisk text som speglar deras prestanda efter att händelsen har slutförts.

3. Särskild journalistik:

Med fokus på mediegenrerna Print and Online känner eleverna till det aktuella läget för media-språklig journalistik. De utvecklar en grundläggande förståelse för det tyska språket och dess vetenskapliga kriterier, allt från syntaktiska över morfologiska och ortografiska till stilistiska aspekter. Å ena sidan känner man till grundläggande speciella journalistiska termer ("författare", "mediatext", "intertextualitet" etc.), å andra sidan de viktigaste språkliga fenomenen i dagens tyska massmedia. Du kan beskriva dessa fenomen med hjälp av aktuellt provmaterial (muntlig och skriftlig form, mediateksttyper, standardspråk och dialekter etc.). De kan också relatera språket till andra teckensystem, särskilt bilder och grafik, och känna till de grundläggande principerna för hypertext.

media sociologi

Större evenemang inom kandidatexamen i mediahantering och ledning (BA):

1. Etik i medierna:

Diskursiva diskussioner om en mediets etiska uppgifter i den digitala tidsåldern, etiska problem i relationen "individ - medellivslivet" samt en medvetenhet om medias grundläggande egenskaper.

På grundval av en intensiv inblick i frågor om medieteknik och deras omfattande diskussion genomförs metodiska diskussioner om grunden, uppgifter och processer av etisk bedömning. Syftet med evenemanget är att avslöja sambandet mellan medier, etik och verklighet i vardagen, med beaktande av de konkreta erfarenheterna från eleverna, så att frågan om ansvarig hantering av medieprodukter kan realiseras (»Medieteknik som tillämpad etik: Zur Organisation av etiska beslutsprocesser «). Målet med händelsen är att genomföra värdediskursen på media i självbilden av professionella agerande av framtida mediechefer.

2. Media och företagskommunikation:

Förmedla grunderna inom medier och kommunikationsteori, visuell kommunikation, kommunikationsformer och interaktion med nya media, expertlänk kommunikation; Företagskommunikation - baserad på socialpsykologi, mediepsykologi och sociologi och mediehistoria.

Ausalt = "Byggande av kommunikativ kompetens genom retorik, presentation och modereringskurser och fördjupning av retoriska färdigheter i praktiska övningar (rollspel): om marknadsstrategier, adressspecifikt textproduktion, teknisk produktion av multimediatekster och webbdesign.

Inom ramen för företags kommunikation främjas förståelse och kunskap inom områdena: kundorientering; marknadsföring; Samarbete med lokala eller regionala företag Kommunicera placeringskvaliteter; Företagsidentitet och företagsbild; medveten design av en företagskultur; kommunikation anställda; kommunikativ medling av CIP av alla produktions- och marknadsföringsfaktorer; Personlig coachning av chefer; Practice Feedalt = "back- och conversation tekniker.

3. Särskild sociologi i media:

Kunskap och förståelse för mediernas högreflekterande strukturer och deras referens till sociala processer, utveckling av verktyg för sociologisk processanalys och eliminering = kompetensutveckling i hantering av anläggningar och ledarskap av team.

medieindustrin

Större evenemang inom kandidatexamen i mediahantering och ledning (BA):

1. Medieprodukter och medieproduktion:

  • media Review
  • Typologi av medieprodukter
  • Media på informationsmarknaden

2. Medieprocesser, produktion och strategier:

  • Kontext och uppgifter för mediehantering
  • Medieproduktion: Mediehantering som redaktionell och produktionshantering
  • mediestrategier

3. Strategisk och internationell mediahantering:

  • Terminologiska grundläggande villkor och grundvalar för strategisk mediehantering
  • Strategisk förvaltning i medieföretag
  • Internationell medieekonomi

Studenterna har en djupgående och omfattande översikt över alla spektra av mediebranschen i Tyskland och inom ramen för den multimediabaserade världen av golfen. De kan förvärva kunskap om mediemarknadsföring och mediehantering och mediahantering från produkt, produktion, resurs, ledning och kommersiellt perspektiv eftersom de har utvecklat en grundläggande förståelse för mediaspecifik handling och tänkande på ett ekonomiskt och socialt sätt.

De använder processer för medieproduktion lika effektivt som de kan formulera och genomföra respektive mediestrategier. Eleverna lär sig också strategisk och internationell förvaltning för medieprodukter och medieproduktioner. Marknadsföring och managementkoncept utvecklas för internationellt operativa medieföretag och mediepersonal.

Som en del av medieprocesserna får eleverna också specialkunskaper i tryck och online i samarbete med internationella marknader och är alltid aktuella med kunskap om nya former av kommunikation på mediemarknaden: teknik. Här kommer du att lära dig om användningen av nya kommunikationspolitiska element samt komplett utbud av Web 2.0-teknik. Du kan skapa sociala medier marknadsföringskoncept via twitter, xing, facebook, du tube och andra.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Kandidatexamen i kommunikationskonst i innovativ medieproduktion
    • Khlong Nueng, Thailand
  • Kandidatexamen i Creative Business, Media Management
    • Leeuwarden, Nederländerna
  • Media- och kommunikationshantering (BA)
    • Berlin, Tyskland