Keystone logo
DigiPen - Institute of Technology Singapore

DigiPen - Institute of Technology Singapore

DigiPen - Institute of Technology Singapore

Introduktion

På DigiPen Institute of Technology Singapore kommer du att uppleva en strikt utbildning som är utformad för att förbereda dig för spännande jobbmöjligheter inom den globala digitala ekonomin. Genom dina studier kommer du att utveckla teoretiska ramverk och grundläggande kunskaper som kommer att vara relevanta och användbara under hela din karriär.

Förutom dina vanliga kurser och uppgifter kommer du att tillämpa dina kunskaper på praktiska teamprojekt som utnyttjar kommunikation och tvärvetenskapligt samarbete. Detta projektbaserade fokus utmanar dig att lösa svåra problem när du arbetar tillsammans för att skapa original mjukvara, spel, animationer och mer i en akademisk miljö som replikerar en professionell produktionsstudio. När du tar examen kommer du att ha ett starkt grepp om grundläggande kunskaper inom ditt område, förmågan att förnya nya lösningar och en portfölj av arbete som kan hjälpa dig att stå fram till blivande arbetsgivare.

VÅR HISTORIA

DigiPen grundades av Claude Comair 1988 i Vancouver, Kanada, som ett datorsimulerings- och animationsföretag. I takt med att efterfrågan på arbete ökade mötte Comair svårigheter att hitta kvalificerad personal som inte bara hade en grundläggande förståelse för datavetenskap utan också var insatt i den senaste digitala tekniken. Som sådan började DigiPen erbjuda ett särskilt träningsprogram inom 3D-datoranimering. Strax därefter samarbetade DigiPen med Nintendo of America för att upprätta ett certifieringsprogram för programmering av videospel.

När videospel utvecklades från enkel 2D-grafik till sofistikerade 3D-världar fortsatte branschens behov av kvalificerade medarbetare med avancerad utbildning i digital konst, design och programvaruteknik att expandera. Med att förutse detta växande behov utvecklade DigiPen och började erbjuda världens första kandidatexamen i videospelutveckling (Bachelor of Science in Computer Science in Realtime Interactive Simulation) som skulle förbereda studenterna på de unika utmaningarna med att skapa professionellt 3D-spel och simulering programvara. DigiPen flyttade sitt campus till Redmond, Washington, USA 1998 och öppnade sina dörrar som DigiPen Institute of Technology.

Det som började som ett banbrytande tillvägagångssätt för simulering och spelutvecklingsutbildning har utvecklats för att omfatta nya program inom digital konst och animering, datateknik, speldesign, musik och ljuddesign och andra datavetenskapliga specialiseringar. Idag erbjuder DigiPen nio kandidatexamen och två masterprogram på Redmond campus. DigiPen erbjuder också utbildningsprogram på två internationella campus i Singapore och Bilbao, Spanien, samt genom kooperativa utbildningssamarbete med skolor i Sydkorea och Thailand.

DigiPen-skillnaden

Studenter väljer DigiPen (Singapore) av olika skäl - vare sig det är våra specialiserade program, betoning på teamprojekt och tillämpat lärande, exceptionella alumni-nätverk och branschanslutningar eller erfaren fakultet. Detta är bara några av de egenskaper som definierar både vem vi är och vad vi gör.

fokuserad

Genom att förklara ditt studieområde när du ansöker hoppar du rätt in i de kurser som är mest relevanta för ditt område. I slutet av dina studier kommer du att ha en avancerad kunskapsnivå och vara redo att göra ett hopp till din nya karriär.

Praktisk

DigiPen lär dig att vara en problemlösare och innovatör genom verkliga projekt. Genom att tillämpa akademiska principer på konkreta årslånga teamprojekt får du och dina kamrater praktisk kunskap för att bli skapare - inte bara användare - av teknik.

Ansluten

Våra starka anslutningar till Singapore teknologisektor gör att du kan utnyttja en djup brunnsupplevelse och börja bygga ditt professionella nätverk från dina första dagar på campus. Vi arbetar nära med ett antal respekterade industripartners - inklusive Ubisoft Singapore, Autodesk, Koei Tecmo, Continental Automotive och mer - för att ge professionella tillväxt- och karriärmöjligheter för våra studenter.

känd

DigiPen-studenter har vunnit 57 priser på Independent Games Festival - mer än någon annan skola i världen. Och under tio år i rad har Princeton Review rankat DigiPen bland de fem bästa skolorna för speldesign.

Erfaren

Vi anställer innehållsexperter i världsklass från ledande akademiska institutioner och industrigiganter, som Microsoft, Nintendo, Disney, Pixar, Bungie och Sony. Våra fakultetsinstruktörer tar med sig den kollektiva upplevelsen av prisbelönad akademisk forskning, banbrytande mjukvaruutveckling, triple-A-videospelsproduktion och branschledarskap direkt till klassrummet.

Platser

  • Singapore

    PIXEL Building, 10 Central Exchange Green,

    Program

      Institutionen erbjuder även:

      Frågor