Kandidatexamen i musikutbildning för lärarutbildning med dubbla läroplansstudier Engelska språket för lärarutbildning
Charles University Faculty of Education
Nyckelinformation
Campus läge
Prague, Tjeckien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 334 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* onlineansökningsavgift: 820 CZK
Introduktion
Musikutbildning för lärarutbildning
Högskoleutbildningen Musikpedagogik med inriktning mot bildning förbereder studenterna i musikpedagogikens teoretiska och praktiska inriktning och ger grundläggande kunskaper för ett arbete inom pedagogik. Studien kombinerar tre delar av mellanstadiet / högstadiet / gymnasiet / gymnasiet / gymnasiet / gymnasielärarutbildningen: ämnesutbildning, allmän- och ämnesutbildningsdidaktik och lärarpropedeutik (pedagogisk-psykologisk utbildning). Studiens obligatoriska grund består av musikteoretiska delar av utbildningen: musikteori, harmoni, kontrapunkt, musikformer, organologi, musikhistoria m.m.
Förbättring av musikaliska färdigheter tillhandahålls av vokala och instrumentala förberedelser, intonation och auditiv analys, körledning. Allt är inriktat på arbetet som föreläsare, biträdande lärare, pedagog, kulturassistent etc. Nästa del är didaktiken för musikundervisning, lyssnande och assisterande praktik i skolan. Dessa aktiviteter förbereder examen för nästa studienivå - en magisterexamen i musikpedagogik.
Studieprogrammet i huvudplanen respekterar balansen mellan ämnesmässiga, didaktiska och pedagogiskt-psykologiska komponenter i enlighet med standarderna för lärarutbildning från Tjeckiens ministerium för utbildning, ungdom och idrott. Pedagogisk-psykologisk förberedelse omfattar ämnen pedagogik, psykologi och specialpedagogik, inklusive pedagogisk-psykologisk praktik och syftar till att förbereda för det efterföljande magisterstudiet i undervisning.
En del av programmets huvudämne är en kandidatuppsats.
Engelska språket för lärarutbildning
Genom att studera engelska med inriktning på utbildning ska studenterna förvärva betydande expertis inom språkvetenskapens områden (med särskild tonvikt på teorin om språkliga discipliner och deras praktiska tillämpning), litteratur skrivs på engelska, varvid genom att studera olika litterära discipliner kommer studenterna också att lära sig att analysera och tolka ett brett spektrum av litterära texter. Den praktiska språkdelen av läroplanen kommer att öka elevernas språkkunskaper så att de vid examen har nått C1-C2-nivån i den gemensamma europeiska referensramen för språk. Genom att framgångsrikt studera detta BA-program kommer studenterna att kvalificera sig för att bli antagna till det magistrale uppföljningsprogrammet för gymnasielärare.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Musikutbildning för lärarutbildning
Examinanden definierar och förklarar musik- och musikpedagogiska koncept, han sätter dem i sitt sammanhang. Han behärskar de musikaliska aktiviteter som är nödvändiga för demonstration och verifiering av kunskap: han demonstrerar teoretiska fenomen på ett musikinstrument, spelar folkvisor och populära sånger, spelar kompositioner av olika stilistiska perioder. Han kan använda sin röst i musikpedagogiska aktiviteter – genom tal, sång av folkvisor och konstgjorda kompositioner på lämplig tolkningsnivå. Han utformar musikpedagogisk verksamhet inom musikundervisning utanför skolan, förklarar och bekräftar musikfenomen i skolans musikundervisning och korrigerar partiell musikpedagogisk kunskap och verksamhet. Förväntad anställning av examen i följande befattningar:
- Primära möjligheter: lärarassistent i skolan; pedagog eller biträdande pedagog vid en musikinstitution utanför skolan,
- Sekundära möjligheter: assistent inom offentlig förvaltning eller privat företag inom kultur, produktiv och högre utbildning.
Engelska språket för lärarutbildning
Kandidaten från kandidatprogrammet kommer att vara välutbildad i lingvistik, amerikansk och brittisk litteratur, och han/hon kommer att kunna engelska. Studien är tänkt så att
den utexaminerade kan antingen fortsätta för en magisterexamen i undervisning eller andra relaterade program, eller så kan han/hon hitta anställning i olika statliga och internationella institutioner.