Kandidat i musikutbildning för lärarutbildning med dubbla läroplansstudier Körsång för lärarutbildning
Prague, Tjeckien
VARAKTIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 2 334 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* onlineansökningsavgift: 820 CZK
Introduktion
Musikutbildning för lärarutbildning
Högskoleutbildningen Musikpedagogik med inriktning mot bildning förbereder studenterna i musikpedagogikens teoretiska och praktiska inriktning och ger grundläggande kunskaper för ett arbete inom pedagogik. Studien kombinerar tre delar av mellanstadiet / högstadiet / gymnasiet / gymnasiet / gymnasiet / gymnasielärarutbildningen: ämnesutbildning, allmän- och ämnesutbildningsdidaktik och lärarpropedeutik (pedagogisk-psykologisk utbildning). Studiens obligatoriska grund består av musikteoretiska delar av utbildningen: musikteori, harmoni, kontrapunkt, musikformer, organologi, musikhistoria m.m.
Förbättring av musikaliska färdigheter tillhandahålls av vokala och instrumentala förberedelser, intonation och auditiv analys, körledning. Allt är inriktat på arbetet som föreläsare, biträdande lärare, pedagog, kulturassistent etc. Nästa del är didaktiken för musikundervisning, lyssnande och assisterande praktik i skolan. Dessa aktiviteter förbereder examen för nästa studienivå - en magisterexamen i musikpedagogik.
Studieprogrammet i huvudplanen respekterar balansen mellan ämnesmässiga, didaktiska och pedagogiskt-psykologiska komponenter i enlighet med standarderna för lärarutbildning från Tjeckiens ministerium för utbildning, ungdom och idrott. Pedagogisk-psykologisk förberedelse omfattar ämnen pedagogik, psykologi och specialpedagogik, inklusive pedagogisk-psykologisk praktik och syftar till att förbereda för det efterföljande magisterstudiet i undervisning.
En del av programmets huvudämne är en kandidatuppsats.
Körsång för lärarutbildningen
Syftet med detta utbildningsprogram är att ge ett system av grundläggande teoretiska kunskaper och praktiska dirigentförmåga. Huvudämnena är: dirigeringsteknik, spel av sångpartitur, sångundervisning i kören, hörselanalys, körsångens historia, litteratur för alla typer av körer.
Utexaminerade har kunskaper och färdigheter i båda komponenterna: special- och allmän utbildning. De skaffar sig grundläggande medvetenhet om lärares arbete genom en introduktion till pedagogik, socialpedagogik och motiverande praktik samt grundläggande psykologiska discipliner. Läroplanens utfall är inte en behörighet för undervisning.