
International Marketing BA (Hons) topp-up
Coventry, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna toppexamen riktar sig till studenter utanför Storbritannien som vill stärka sin affärs- och marknadsföringskompetens, samtidigt som de utvecklar nya marknadsföringsspecialiteter inom den internationella arenan.
Kursöversikt
Den här kursen gör att du kan omvandla en befintlig marknadsförings- eller affärskvalifikation till en BA (Hons) i internationell marknadsföring vid Coventry University.
- Denna ett- eller tvååriga kurs är designad för studenter som studerar en examen som motsvarar marknadsföring eller affärskurs, utanför Storbritannien, till exempel med en av våra internationella partnerinstitutioner.
- Kursen kommer att bygga på din befintliga affärs- och marknadsföringskunskap och färdigheter men erbjuder sedan möjligheter att utveckla specialiserade områden av marknadsföringsexpertis.
- Den här kursen är relevant om du vill specialisera dig inom den viktigaste affärsdisciplinen marknadsföring, vilket ger dig flexibiliteten att arbeta i en mängd olika marknadsföringsroller, såsom varumärkeshantering, eller utveckla kundfokuserade säljstrategier.
Varför du bör läsa den här kursen
- Konvertera din befintliga företagsmarknadsföringsfokuserade kvalifikation till en BA (Hons)-examen, från ett prestigefyllt universitet, som har vunnit många utmärkelser och vars handelsskola är över sextio år gammal och har omfattande kopplingar till branschen.
- Den här kursen kommer att göra det möjligt för dig att utveckla ett brett utbud av affärsmässiga och mer specifika marknadsföringsfärdigheter och kunskaper, skapa flexibilitet för att arbeta i en mängd olika marknadsföringsroller, såsom varumärkesledning, säljstrateg eller dataanalysmarknadsförare.
- Den här kursen använder en mängd olika innovativa undervisningsutrymmen, såsom DigiComm Lab eller Simulation Suite, för att förbättra din inlärningsupplevelse och hjälpa dig att förbereda dig för den verkliga arbetsvärlden.
- Du kommer att undervisas av sakkunnig personal, som har en blandning av praktiker och akademisk erfarenhet inom affärer och marknadsföring, och som kommer att använda verkliga problembaserade metoder för undervisning och lärande.
- Kursen är speciellt utformad för internationella studenter, där du kommer att studera i en stödjande miljö. Särskild uppmärksamhet ägnas åt språkstöd och att förbättra dina framtida anställningsmöjligheter för din önskade karriär.
Antagningar
Läroplan
De studerade modulerna kommer att utveckla en stark grund i internationell affärsmarknadsföring, samtidigt som de erbjuder möjligheter att utveckla mer specialiserade områden av marknadsföringsexpertis.
moduler:
- Global marknadsföring
- Utveckla anställningsförmåga för företag
- Big Data
- Marknadsföringsstrategi
- Kundupplevelse
- International Brand Management och kommunikation
Vi granskar regelbundet vårt kursinnehåll för att göra det relevant och aktuellt till fördel för våra studenter. Av dessa skäl kan kursmoduler uppdateras.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Efter framgångsrikt slutförande av denna kurs bör du vara utrustad med de kunskaper och färdigheter som krävs för att utöva karriärmöjligheter inom marknadsföring, reklam och digital marknadsföring, såväl som mer allmänna roller inom affärsanalys, projektledning eller försäljningsledning.
Där våra akademiker arbetar
Våra tidigare akademiker inom marknadsföring har gått vidare till en rad karriärer inom marknadsföring, reklam, PR, varumärkeshantering, marknadsundersökningar, digital marknadsföring, försäljning och allmän ledning med ett brett utbud av stora och små organisationer som IBM, Hewlett Packard, Rolls Royce , Procter and Gamble, Jaguar Land Rover, Silverstone, McCann Erickson, Volkswagen, South African Airlines, Millward Brown och Chime Communications.