Examen i reklam och PR
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 7 800 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Officiell examen: Examen i reklam och PR
Varaktighet / ECTS: 4 år / 240 ECTS
Platser / campus: 75 / Moncada - Alfara
Undervisade på: spanska
Inlärningsresultat
Vad gör oss annorlunda?
1.La erfarenhet och meriter
Studierna inom kommunikationsområdet vid CEU University har börjat för mer än 30 år sedan. Vi stöds av flera decennier av utbildningskommunikatorer som är engagerade i sitt yrke.
2.La Forefront faciliteter
Vårt universitet erbjuder media och professionella resurser. Du kan testa din kreativitet genom olika utmaningar som erbjuds genom titrering, antingen inom eller utanför klassrummet. Till ditt förfogande finns Centrum för audiovisuell produktion och multimedia där du kan öva dina nya kunskaper i en digital tidning eller en radio- eller tv-producent, även professionella tävlingar i reklam och även en kort audiovisuell festival.
3. inriktad på nya anställbarhet
Tte erbjuder möjligheten att bedriva den egna examen i kommunikation och politisk marknadsföring. Du kommer att öka dina kunskaper i offentligt talande och politisk diskurs i våra tv-apparater, i politiska marknadsföringsverktyg och i valkampanjplanering. Fördelen i professionella verktyg: under examen studerar du de flesta ämnen baserade på yrkets datorverktyg. Men inte bara kommer du att avsluta examen med att veta hur du ska hantera dem, du kommer också att ta de kompetenser som godkänts med certifikat: Certificate in Graphic and Web Design (127 timmar: Photoshop, Illustrator, WordPress, Dreamweaver, Flash) och Certificate in Audiovisual Assembly (222 hours: Avid , Protools, After Effects, Movie Magic Scheduling).
4. Den internationella dimensionen
Gratis kompletterande utbildning på engelska från första till fjärde för att förbättra startnivån. Möjligheter för internationella praktikplatser (som EFE-byrån i Paris, Lissabon, Genève eller Aten eller europeiska producenter som Jelly Fish Pictures i London). En av de bästa internationella upplevelserna för våra kommunikationsstudenter är IP: er (internationella program).
5. Dubbel grader fördubblar specialist grader
Du kan delta i två universitet medan racing scheman som är kompatibla med alla klassrum i samma anläggningar och, naturligtvis, utan att betala två gånger. Så är dubbel specialiserade grader från universitetet i dubbla examina.
- Reklam och PR Journalism
- Reklam och PR audiovisuell kommunikation
- Marketing Reklam och PR
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/publicidad-relaciones-publicas
Läroplan
allmänna färdigheter
- CG1. Ledarskap och beslutsfattandet.
- CG2. Förmåga till kreativitet och problemlösning.
- CG3. Organisations- och planeringsförmåga.
- CG4. Kapacitet för analys och syntes.
- CG5. Muntlig och skriftlig kommunikation.
- CG6. Förmåga att hantera information.
- CG7. Datorkunskaper relaterat till studieområdet.
- CG8. Etiskt engagemang.
- CG9. Förmåga att arbeta i tvärvetenskapliga team.
- CG10. Färdigheter i relationer.
- CG11. Kritisk resonemangsförmåga.
- CG12. Erkännande av mångfald och multi.
- CG13. Motivation till kvalitet.
- CG14. Anpassningsförmåga till nya situationer.
- CG15. Utveckling kapacitet kriterier.
- CG16. Förmåga till självständigt lärande.
- CG17. Initiativförmåga och entreprenörsanda.
Specifika kompetenser
disciplinära kunskap
- CD1. Teoretisk och praktisk kunskap om yrket och dess organisatoriska processer och strukturer.
- CD2. Teoretiska och praktiska kunskaper om ledningstekniker i företag inom sektorn, om funktionsområden för reklamkommunikation, om offentliga och företagsrelationer i offentliga och privata företag.
- CD3. Studie av kommunikationsavdelningen inom företag och institutioner och de färdigheter och tekniker som krävs för dess ledning. Särskilt hantering av kunskap och immateriella tillgångar i företaget, marknader och finansiella indikatorer.
- CD4. Kunskap om processer och tekniker för forskning och analys av arten och sambanden mellan ämnena för reklamkommunikation: kreativa, företag, institutioner, reklam- och PR-byråer, media, support och publik.
- CD5. Kunskap om reklammediernas struktur: dess egenskaper, typologier och problem. Publikanalys och forskning. Analys och urval av stöd och media för planering av annonsspridning.
- CD6. Studie av specifika marknadsföringsmetoder och tekniker för beslutsfattande inom områdena kommunikation i allmänhet och reklam och PR, i företag och institutioner. Kunskap och studier av marknadsföringsprocesser och deras specifika tekniker: positionering, segmentering, analysprocedurer och mätning av effektivitet, bland annat.
- CD7. Kunskap om skolor, metoder och tekniker för kreativt tänkande och deras tillämpning i reklamkommunikationsprocessen.
- CD8. Kunskap om processerna för att utveckla reklambudskap: metoder, kreativa tekniker och kampanjanalyssystem.
- CD8. Teoretisk-praktisk kunskap om elementen, formerna och processerna för reklamspråk och andra former av kommunikation, med användning av de officiella språken i staten och främmande språk, särskilt engelska.
- CD9. Studie av strategier och processer som syftar till att skapa mervärde i varumärken.
- CD10. Kunskaper om yrkesverksamhetens etik och deontologi, samt dess rättssystem, vilket påverkar såväl den praxis som det etiska beteende som ska styra yrkesutövarens arbete.
- CD11. Studie och utveckling av de industriella, sociala och estetiska aspekterna som påverkar omvandlingarna av element, former och processer för reklamkommunikation.
- CD12. Kunskap och analys av grundläggande psykologiska, högrekognitiva, psykosociala och emotionella processer i kommunikation och i konsumenten och specifika psykologiska modeller utvecklade för kommunikation och övertalning.
- CD13. Motivering av den historiska ramen och begreppsutvecklingen av de strukturella principerna för Kyrkans sociala läroämbete.
- CD14: Bekantskap med hanteringen av de olika dokumentära källor som utgör Kyrkans sociala lära i dess olika genrer.
- CD15: Träning för kritisk och reflekterande analys av huvuddokumenten från det samtida kyrkans läroämbete, med hänvisning till fenomenet social kommunikation.
- CD16: Förmåga att analysera de viktigaste aspekterna relaterade till ekonomiska relationer baserat på de stora historiska texterna från Kyrkans Sociala Magisterium.
yrkesskicklighet
- CP1. Förmåga och förmåga att ansvara för kommunikationsområdet i en organisation eller ett företag.
- CP2. Kapacitet och förmåga att upprätta kommunikationsplanen.
- CP3. Kapacitet och förmåga att fritt utöva yrket.
- CP4. Relations- och ledningsförmåga för att etablera en flytande och kompetent interaktion mellan annonsören och byrån.
- CP5. Kapacitet och förmåga att utföra de uppgifter strateg, planerare och media köpare.
- CP6. Förmåga att definiera och hantera kommunikationsbudgetar.
- CP7. Förmåga och förmåga att utforma och kreativt forma kommunikationen av budskapet.
- CP8 Förmåga och förmåga att skapa och utveckla grafiska element, bilder, symboler, ljud och texter.
- CP9. Kapacitet och förmåga att agera som experter på strategisk förvaltning av företags image och rykte.
- CP10. Kapacitet och förmåga att identifiera, bedöma, hantera och skydda immateriella tillgångar i bolaget.
- CP11. Förmåga att hantera relationer mellan organisationer och deras intressenter, samt relaterade verktyg.
- CP12. Förmåga och förmåga att använda kommunikationsteknologier och -tekniker och alla typer av analys-, mätnings-, informationssystem mm verktyg.
Akademiska färdigheter
- CA1. Grundläggande kunskap om kommunikation. Kunskaper om teorier, metoder och problem för reklam- och PR-kommunikation och deras språk, som fungerar som stöd för deras verksamhet, baserat på de krav som ställs på disciplinära kunskaper och yrkesskicklighet.
- CA2. Förmåga att ta på sig ledarskap i projekt som kräver mänskliga resurser och någon annan karaktär, hantera dem effektivt, anta principerna om socialt ansvar och kapacitet och anpassning till multidisciplinära team.
- CA3. Förmåga att förstå och tolka omgivningen, anpassa sig till förändringar, möta kriser och arbeta i pressade situationer.
- CA4. Kunskap om den ekonomiska, psykosociala, kulturella och demografiska miljön.
- CA5. Kapacitet för kreativitet och innovation.
- CA6. Förmåga att anpassa sig till organisationens mål.
Andra specifika kompetenser
- CE1. Förmåga att relatera till människor och miljö utan att förlora autonomi.
- CE2. Förmåga att arbeta i team.
- CE3. Förmåga insikt, uppfinningsrikedom och kreativitet.
- CE4. Förberedelse för att ta risken.
- CE5. Förmåga till analys, syntes och kritisk bedömning.
- CE6. Att veta hur man ska hantera tid.
- EC7. Förmåga att agera fritt och ansvarsfullt sätt.
- CE8. Kapacitet för ekonomisk och budgetförvaltning inom sitt verksamhetsområde.
- CE9. Förmåga att objektivt analysera verkligheten och ta fram giltiga överväganden.
Galleri
Karriärmöjligheter
anställning
karriärmöjligheter
De professionella möjligheterna för denna examen har avsevärt utökats under de senaste åren till alla de organisationer där det är möjligt att utveckla kommunikationsfunktioner förstås som paraplyet som omfattar en mångfald tekniker. Jobbmöjligheter går utöver den klassiska inriktningen på traditionella reklambyråer, även om de fortsätter att fokusera huvudsakligen på två världar, reklam och PR.
- Reklam: denna aspekt kan utvecklas i alla företag vars verksamhet fokuserar på att skapa, planera och distribuera meddelanden och kampanjer på vilket medium som helst.
- Public Relations: det andra området är tillämpningen av den kunskap som förvärvats inom området PR och kommunikationskontor.
Båda sidor kan utvecklas i företag såsom:
- reklam~~POS=TRUNC byråer~~POS=HEADCOMP
- media
- mediebyråer
- Designföretag
- Där företag kan utöva och tillämpa kunskap om loppet
- Marknadsföring och reklam avdelningar annonsörer
- DIRCOM
- institutioner
- icke-statliga organisationer
- Etc.