Examen i industriell designteknik och produktutveckling
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 8 020 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Officiell examen: Examen i industriell designteknik och produktutveckling
Varaktighet / ECTS: 4 år / 240 ECTS
Platser / campus: 60 / Moncada - Alfara
Undervisade på: spanska
Inlärningsresultat
Vad gör oss annorlunda?
1.En grad att titta bakom saker
Industridesign är den disciplin som är ansvarig för att skapa och utveckla utrustning omvärlden. Om du har en rastlös själ om ni någonsin undrat varför ett objekt är på det sättet, om du undrar som skapar saker omkring du telefonen dina skor, din cykel eller stol där du sitter, är svaret här. Den industridesigner är ansvarig för att utforma och forma föremål som omger människan, från bilen till gaffeln vi äter varje dag.
2. Den första School of Design
Industrial Design Valencia har en stor nationell och internationell prestige. Vår "Design School" var den första att bli universitet och dess långa historia har gett oss i dag att ha alumner som är framträdande designers över hela världen. Många arbete från Valencia skapa mönster som säljs på fem kontinenter.
3. professionellt förhållningssätt
Vår "skola" har ett nära samband med företag som en form av professionell språngbräda för studenter. Och i våra klassrum en märklig blandning inträffar: vi har upplevt lärare och andra som är unga alumner och det är bra blandning av nya idéer.
4. Dörrar anställbarhet
- Professionella verktyg Plus: för degree'll ta de flesta ämnen som lutar på yrket egna verktyg. Men du inte bara hamna i vetskap handtaget klass, kommer också att bära dig kompetens bevisas av certifikat: Tools of Product Design (150 timmar: AutoCAD, Rhinoceros3D, VRayRendering, Catia), Certificate i grafiska verktyg (90 timmar: Adobe Photoshop Adobe Illustrator, Adobe Indesign) och certifierade verktyg för design och online-kommunikation (90 timmar: Adobe Flash, Wordpress).
- Portfolio Projekt: anser att det är viktigt att varje elev som går till marknaden under armen bär sin egen portfölj av projekt, resultaten av ämnena projekt paketerade i ett enda dokument som presenterar en mycket mer komplett sätt än en traditionell läroplan. Således chanserna att få ett jobb multipliceras, vilket ger en mycket mer exakt bild av deras kapacitet och belyser den höga kompetens av våra studenter
- "Portföljen, din ultimata verktyget tillgång till arbetsmarknaden"
5. Den internationella dimensionen
Bildandet av våra studenter som söker fullt professionell utveckling designer, måste du vara beredd på den internationella marknaden.
Vi erbjuder även ytterligare utbildning i engelska och kastilianska från första till fjärde för att förbättra din nivå av kommunikation på den internationella arenan. Dessutom erbjuder vi möjligheter för nationella och internationella praxis.
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/ingenieria-diseno-industrial-desarrollo-productos
Läroplan
allmänna färdigheter
- CG1. Kapacitet för analys och syntes, ge effektivitet i beslutsfattande, för problemlösning. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna samla in, analysera och syntetisera relevant data för att fatta beslut som innebär att lösa de uppkomna problemen eller upptäcka dem, vare sig de är av teoretisk eller praktisk karaktär, med det slutliga målet att överföra de erhållna slutsatserna. .
- CG2. Förmåga att arbeta i tvärvetenskapliga team, förhandlings- och konsensusförmåga. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna integreras i organisationer och arbetslag, såväl som att leda dem, att kunna förhandla, hantera och medla i antagandet av överenskommelser utifrån målet att uppnå den mest rättvisa och bekväma lösningen för de föreslagna syftena. ; att på ett självständigt och respektfullt sätt bidra till avgränsningen, planeringen och utvecklingen av de föreslagna målen.
- CG3. Förmåga att undersöka och relatera de olika kunskapsområden som möts i yrkesutövningen. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter förvärvet av en global vision av både problem och lösningar, och möjligheten och förmågan att relatera olika kunskaper som leder till de mest effektiva och effektiva lösningarna på komplexa frågor. De yrkesverksamma som krävs i ett samhälle som det nuvarande måste med nödvändighet anta förändringarnas komplexitet och därför beakta de många variabler som utgör de optimala lösningarna.
- CG4. Förmåga till självinlärning, ansvar för eget lärande. Engagemang för excellens. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna utforma en arbetsplan och genomföra den, inom den planerade tiden, med uthållighet och flexibilitet, att förutse och övervinna de svårigheter som uppstår i dess utveckling och integrera de ändringar som krävs i planen. utvecklingsprocess, på ett professionellt och kvalificerat sätt.
- CG5. Förmåga att anpassa sig till tekniska förändringar. Känslighet för behovet av att uppdatera kunskap. Anpassning till nya situationer. Att uppnå denna kompetens innebär att vara medveten om den nuvarande verkligheten och de utmaningar som uppstår, att anta förändringar som en konstant, att anta behovet av kontinuerligt lärande under hela livet och den nödvändiga anpassningen till den professionella miljön som varierar konstant, snabbt och konstant, och denna trend kommer bli mer och mer uppenbar.
- CG6. Etisk och professionell medvetenhet. Aktiv respekt, både för människor och miljö. Yrkesetik. Attityd att föreslå lösningar som är känsliga för sociala behov och bedöma deras effekt. Att uppnå denna kompetens förutsätter att man har en attityd att söka sanningen från olika kunskapsordningar, om den mänskliga naturen och värdigheten hos människor som är gemensamma för alla män och kvinnor, med särskild uppmärksamhet på de etiska och moraliska implikationerna. Respekt och medvetenhet för att upprätthålla hållbara levnadsvillkor, med särskild tonvikt på miljöaspekter.
- CG7. Kunna uttrycka sig korrekt och effektivt både på spanska och på ett främmande språk. Att uppnå denna kompetens innebär att kunna utveckla de nödvändiga färdigheterna för att fungera flytande och effektivt, både skriftligt och muntligt, på det officiella språket, såväl som på engelska, eftersom det är det globala språket, och tenderar att gå i tredje och fjärde klasser. . språk.
- CG8. Ha välgrundade och rigorösa kriterier om dagens samhälle och kultur. Att uppnå denna kompetens innebär att vi skaffar oss kriterier som gör det möjligt för oss att förstå och värdera det nuvarande samhället och kulturen, baserat på rigorösa överväganden av den nuvarande verkligheten och dess historiska rötter, som sedan tillåter oss att delta ansvarsfullt i det sociala livet.
- CG9. Kunna förstå och syntetisera komplexa propositioner, med en kritisk känsla, i det sammanhang de presenteras i. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att kunna definiera, särskilja och relatera både de grundläggande begreppen och de premisser som utläggningen av varje argument bygger på, samt att ange och underbygga dess innehåll på ett syntetiskt och kritiskt sätt, i sammanhanget. - vetenskapliga, politiska, mediala, organisatoriska, etc. - där de presenteras.
Specifika kompetenser
- CE1. Instrumentell kapacitet och förmåga som sammanför kunskap, förtrogenhet och behärskning av kommunikationstekniker och verktyg, visuella representationstekniker och system (ritning, avancerad och specifik datormjukvara, layout och modellering). Skaffa de kunskaper och färdigheter som krävs för att omvandla abstrakta idéer och koncept till igenkännliga formaliseringar i två och tre dimensioner.
- CE2. Förmåga att tillämpa designens estetiska grunder: färg, form, struktur, utrymme, volym. Skaffa och tillämpa kunskap relaterade till de estetiskt-formella grunder som ingriper i objekt eller grafiska stöd för att kunna utveckla produkter.
- CE3. Beslutsförmåga från tillverkningskriterier och materialval till designproblem. Skaffa och tillämpa i designprocesserna kunskapen om de tekniska egenskaperna, med hänvisning till material och tillverkningsprocesser, nödvändiga vid utvecklingen av nya industriella produkter.
- CE4. Förmåga att tillämpa och integrera multidisciplinär kunskap: konst- och designhistoria, designteori och metodik, humanvetenskap, ekonomi och marknadsföring, produktkommunikation, juridiska aspekter, arbetsorganisation, etc. Skaffa och tillämpa, på ett balanserat och korrekt sätt, kunskap relaterad till de olika discipliner som är involverade i varje projektprocess för utveckling av nya industriella produkter.
- CE5. Att kunna överföra information, idéer, koncept, lösningar anpassade till alla designproblem, genom disciplinens olika visioner. Genom att uppnå denna kompetens kan du anpassa de färdigheter och resurser som förvärvats för att kommunicera till andra både lösningarna och de faktorer som är involverade under hela produktutvecklingsprocessen. Designern måste kunna kommunicera de aspekter som är relaterade till sina förslag på ett effektivt sätt.
- CE6. Tillvägagångssätt och lösning av designproblem: analys av förutsättningar och definition av kriterier, utvärdering av användningar och funktioner, förmåga att hitta alternativa designlösningar och utvärdera dem. Genom att uppnå denna kompetens kan du utföra nödvändig forskning för att samla in och tolka data som är relevanta för varje industriell design och utvecklingsprojekt av nya produkter.
- CE7. Kunna genomföra och genomföra innovativa projekt på ett autonomt, professionellt och kvalificerat sätt. Uppnåendet av denna kompetens gör det möjligt för oss att självständigt anta utvecklingen av professionella och kvalificerade projekt, med en hög grad av värde och differentiering genom sökandet efter innovationer.
- CE8. Kapacitet för estetisk och kreativ uppskattning. Förmåga till innovation. Genom att uppnå denna kompetens kan du tillämpa och relatera kunskapen om disciplinen, vilket ger de designade produkterna kreativitet och innovation.
- CE9. Experimentkapacitet. Uppnåendet av denna kompetens tillåter att i ett komplext sammanhang inte ge inlärda lösningar på nya problem, utan snarare att genom de förvärvade färdigheterna kunna experimentera med nya lösningar på nya problem, i ett sammanhang som också är helt nytt.
- CE10. Förmåga att projicera industriella produkter. Metodologiska och kulturella färdigheter i design. Uppnåendet av denna kompetens gör det möjligt för oss att anta utmaningen att designa nya produkter, tillämpa den kunskap som förvärvats och med en autonom metodologisk och kulturell kapacitet implicit i designprocesserna.
- CE11. Design- och innovationsledningskapacitet. Integration i affärsstrategier. Uppnåendet av denna kompetens gör att yrkesverksamheten kan registreras i de affärsmiljöer där den kommer att äga rum, vilket är relevant förmågan att integrera verksamheten med resten av affärsverksamheten, med en stark ledningskomponent. Design är i allt högre grad ett grundläggande strategiskt element för företag, designprofessionellt måste kunna integrera och hantera sin verksamhet genom kunskap om affärsdynamik.
- CE12. Ge studenten en konkurrenskraftig och innovativ professionell profil som integrerar de senaste designkriterierna, dess kommunikation och tillämpning. Genom att uppnå denna kompetens kan studenten associera vikten av både god produktutveckling och dess kommunikation på marknaden.
- CE13. Förmåga att strategiskt kommunicera produkter som en faktor för innovation och värdetillskott. Det gör det möjligt för studenten att förses med teoretiska och praktiska verktyg för att utveckla kreativa och kommunikativa färdigheter och strategisk analys.
- CE14. Förmåga att projicera produkter, tjänster och applikationer genom digitala medier. Genom att uppnå denna kompetens kan studenten registrera sin produktdesign- och utvecklingsaktivitet i nya digitala medier.
Galleri
Karriärmöjligheter
anställning
karriärmöjligheter
Det finns olika och varierande möjligheter att utöva yrket designer. Dels finns möjligheten att arbeta som frilansande designer med egen studio, dels som designer integrerad i en avdelning på ett företag.
Yrkesmöjligheter beror både på den egna kompetensen och utbildningen och på de olika möjligheter som uppstår.
Designen har etablerat flera verksamhetsområden eller specialiteter som också bestämmer innehållet i de akademiska examina som lärs ut vid skolan.
Å ena sidan inkluderar industri- eller produktdesign design av möbler, belysning, transport, leksaker, apparater, förpackningar, skor, etc.
Grafisk design handlar om visuell kommunikation av meddelanden. Det inkluderar design av varumärken, logotyper och affischer, definition av företags identitet, redaktionell design, förpackning, illustration, skyltning, etc.
Den professionella profilen som definierar utbildningen på skolan är en generalistdesigner, kapabel att lösa projekt inom olika områden så olika som de nämnda och som därför kommer att vara beredd att delta i en mer global och komplett vision av yrket.
Yrken relaterade till examen i ingenjörsvetenskap i industriell design och produktutveckling inkluderar:
- Produkter: industriella och strategiska
- Industrisektorer: möbler, belysning, textilier, keramik, teknik, fordon.
- Produktkommunikation: grafisk design och förpackning.