Kandidat i socialt arbete
Booth University College - Winnipeg
Nyckelinformation
Campus läge
Winnipeg, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Booth University Colleges kandidatprogram i socialt arbete finns i ett fyraårigt examensprogram och ett tvåårigt efterexamensprogram. Vår fakultet har en enorm personlig erfarenhet av socialt arbete att dela med sig av, vilket hjälper eleverna att förstå vad de lär sig i klassrummet. Under sina studier i socialt arbete får studenterna vanligtvis mer än 800 timmars praktisk erfarenhet under sin tid i fältet. Studenter drar också nytta av det unika sättet vi matchar våra studenter för praktikplats och har vår kärnfakultet etablerad som de som fungerar som kontaktpersoner för alla placeringar.
Vårt program för socialt arbete är ett välrespekterat och eftertraktat program i Manitoba-provinsen. Vi är ett godkänt program från Manitoba College of Social Workers (MCSW) för registrering i Manitoba-provinsen. Även om vi inte är ackrediterade av Canadian Association of Social Work Educators (CASWE), kvalificerar våra studenter alla för registrering som socialarbetare i Manitoba; och många har gått vidare med att registrera sig som socialarbetare och praktisera över hela Kanada samt slutföra forskarstudier vid olika universitet och program i Kanada och USA.
Studerar på Booth
Socialt arbete är ett otroligt utmanande yrke. På Booth University College erbjuder vi ett krävande program med starkt fokus på både policy och klinisk kompetensutveckling för att säkerställa att våra akademiker är förberedda för arbetskraften och redo att stå bredvid de bästa inom området.
Medan vårt rigorösa Bachelor of Social Work-program vilar på grunden av Canadian Association of Social Workers (CASW) etiska kod, växer det också ur Frälsningsarméns arbete med att ta itu med sociala orättvisor i vår värld. Booth UC lovar att ge "utbildning för en bättre värld", och vårt sociala arbetsprogram är en integrerad del av detta. Lärande sker i en avsiktligt kristen akademisk miljö som främjar medvetenhet om och respekt för mångfald och andra traditioner. Kandidatprogrammet i socialt arbete ingjuter värden om medkänsla, acceptans och självkännedom för att utmana akademiker att uppskatta och arbeta ur olika perspektiv för att främja tillväxt. Utexaminerade från kandidatprogrammet i socialt arbete är berättigade till registrering som RSW hos Manitoba College of Social Workers.
Innovativt socialt arbete Lab
Booth University Colleges Bachelor of Social Work-program innehåller ett innovativt labb där studenterna deltar i individuella och gruppvideosessioner, vilket ger dem en unik möjlighet att öva sina färdigheter och få feedback från professorer.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Kursen Krav
Kandidatexamen i socialt arbete Degree Program Krav:
2019 anmälare och därefter
För att tjäna en kandidatexamen i socialt arbete måste du framgångsrikt slutföra totalt 120 kredit timmar bestående av:
- 120 hp i examen inklusive 33 timmar i Booth University College grundläggande läroplan, 18 timmar av allmänna valfria och 69 timmar i disciplinen (57 hp krävs, 12 hp valfria).
Krävs (57 kredit timmar):
- SWK110 Introduktion till socialt arbete (3)
- SWK220 Introduktion till social välfärd (tidigare social välfärd i NA) (3)
- SWK232 Stiftelser I (3)
- SWK233 Stiftelser II (6)
- SWK310 Forskningsmetoder (3)
- SWK312 Mänskligt beteende i den sociala miljön I (3)
- SWK313 Mänskligt beteende i den sociala miljön II (3)
- SWK322 Urbefolkningar och socialt arbete (3)
- SWK325 Socialt arbete Fältpraxis I (6)
- SWK326 Socialt arbete Fältpraktik I Integrativt seminarium (3)
- SWK334 Stiftelser III (3)
- SWK360 Krisintervention eller SWK370 Trauma informerad praxis (3)
- SWK410 Etisk praxis för socialt arbete (3)
- SWK421 Samtida frågor inom socialpolitiken (3)
- SWK425 Socialt arbete Fältpraktik II (6)
- SWK426 Socialt arbete Fältpraktik Integrativt seminarium II (3)
Valfria (12 kredit timmar):
- SWK300 Statistik för socialt arbete
- SWK361 Sociala problem (3)
- SWK363 Missbruk och socialt arbete (3)
- SWK364 Missbruk och socialt arbete (3)
- SWK365 Åldrande och socialt arbete (3)
- SWK366 Funktionshinder och socialt arbete (3)
- SWK395 Valda ämnen i socialt arbete (3)
- SWK460 Barns välfärd praxis (3)
- SWK461 Dual Disorders: Ett integrativt perspektiv (3)
- SWK462 Gemenskapens Mental Health Practice (3)
- SWK463 Socialt arbete med barn& Ungdomar
- SWK465 Andlighet i socialt arbete (3)
- SWK466 Självständig studie i socialt arbete (3)
Programresultat
Förutom de institutionella lärandemålen förbereder kandidatexamen i socialt arbete akademiker som uppfyller följande lärandemål:
- Identifiering som professionell socialarbetare och användning av själv:
- Visa medvetenhet om själv, förmåga att använda sig själv professionellt för att uppnå sociala arbetsmål och förmåga att mäta självets inverkan på praktiken
- Visa professionellt uppträdande inklusive beteende, utseende, kommunikation, användning av handledning och engagemang för livslångt lärande
- Överensstämmelse med etisk kod för socialt arbete och antagande av sociala arbetsvärden i yrkesutövning:
- Öva inom socialtjänstyrkets värderingar och etik genom att tillämpa Canadian Association of Social Workers (CASW) Code of Ethics och Manitoba Institute of Registered Social Workers (MIRSW) Standards of Practice och med förståelse för och respekt för mångfald
- Visa medvetenhet om sina egna värderingar och deras inverkan på professionella relationer, hålla professionella roller och gränser
- Användning av lämpliga strategier för att lösa etiska dilemman samtidigt som man hanterar tvetydighet för att lösa etiska konflikter
- Professionellt socialt arbete öva färdigheter med individer, familjer, grupper, samhällen och organisationer, tillämpa kunskap om mänskligt beteende och den sociala miljön:
- Demonstrera professionell användning av jaget och förmågan att anta, efter behov, en mängd hjälpande roller som mäklare, förespråkare, rådgivare, ärendehanterare, medlare, facilitator, mobilizer, aktivist, och pedagog
- Funktion effektivt inom organisationernas och tjänsteleveranssystemens struktur och förstå organisationsdynamik och förändringsprocesser
- Förstå och tillämpa kunskaper och färdigheter i generalistiskt socialt arbete från engagemang till uppsägning
- Ha tillräcklig kunskap och kompetens i yrkesutövning för att tillhandahålla service till en rad kunder i olika sociala miljöer
- Använd handledning och samråd på lämpligt sätt för att främja kunskap, färdigheter och engagemang för livslångt lärande
- Bygg interventioner på styrkor och tillgångar hos individer, familjer, grupper, organisationer, och samhällen som använder en rad teoretiska inriktningar inom sekulära och trosbaserade organisationer
- Beredskap att arbeta över olika discipliner och yrken på samarbetsvilliga sätt
- Identifiering av strukturella källor till förtryck och orättvisor och främjande av mänskliga rättigheter och social rättvisa på alla klientsystemnivåer:
- Erkänna värdet av mångfald och skillnad i vårt samhälle
- Förstå ansvaret för socialt arbete för att främja och engagera sociala system för att främja mänskliga rättigheter och sociala rättvisa mål
- Förstå de strukturella formerna och mekanismerna för förtryck och diskriminering som begränsar mänskliga rättigheter, med särskild uppmärksamhet på deras inverkan på befolkningar i riskzonen och engagera sig i förändringsstrategier som främjar social och ekonomisk rättvisa
- Engagemang av individer, familjer, grupper, samhällen, organisationer och samhället som helhet för att ta itu med strukturella orättvisor
- Anställning av kritiskt tänkande i yrkesutövning:
- Visa kunskap om flera kunskapskällor och teoretiska inriktningar och tillämpning i praktiken
- Använda effektiv muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga som visar förmåga att konceptualisera och analysera material
- Kritiskt analysera och reflektera över kunskap, öva färdigheter och resultat på klient- och programnivå
- Tillämpa kritiskt tänkande på resultatutvärdering och analysera effektiviteten i praktiken med kunder på en individ, familj, grupp, organisatorisk och samhällsnivå
- Delta i socialt arbete forskning:
- Visa förståelse för forskningsprocessen, utvärdera forskningsstudier och tillämpa resultat i praktiken
- Visa förmåga att delta i och använda forskningsprocessen för att bistå vid tillhandahållande av bästa praxis och policyutveckling
- Delta i policyanalys och utveckling för att främja socialt och ekonomiskt välbefinnande och leverera effektiva sociala tjänster:
- Analysera effekterna av socialpolitik och lagstiftning på klientsystem, arbetstagare, och byråer och bidra till programutvärdering och programutveckling
- Identifiera och förespråka ändringar av policyer som påverkar kundgrupper negativt
- Förvärva kunskap om organisatoriska och samhälleliga system och förvärva färdigheter för att identifiera sociala ojämlikheter, orättvisor och hinder och arbeta för att förändra förtryckande sociala förhållanden
- Utveckla förmågan att kritiskt bedöma de sociala, historiska, ekonomiska, juridiska, politiska, institutionella och kulturella sammanhang för socialt arbete på lokal, regional, provinsiell, nationell, och internationella nivåer, och svara på förändringar i dessa sammanhang som formar praxis.