Kandidatexamen
Istanbul, Turkiet
VARAKTIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 8 500 / per year
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Bahçeşehir Universitys reklamavdelnings mål är att utbilda framgångsrika kommunikatörer inom de kreativa, strategiska och forskningsområdena i ett integrerat format. Annonsavdelningen syftar till att visa vad reklam, en viktig mediekälla som påverkar allmänheten, är till för, varför den är användbar, hur den bearbetas i olika mediemiljöer och hur den skapas. I detta sammanhang tillåter reklamläroplanen eleverna att följa utvecklingen och förbättringarna inom reklamsektorn genom kurser som principer för reklam, konsumentbeteende, fallstudier i reklam, forskningsmetoder i reklam, Turkietstudier i reklam, göra reklam, medieplanering, och multimedia. Utöver dessa grundkurser ger tvärvetenskaplig utbildning studenter möjlighet att ta kurser inom områden som företagsekonomi, ekonomi, statsvetenskap, sociologi, psykologi, konst och kultur. En läroplan som kombinerar teori med praktik ger studenterna möjlighet att förberedas för professionellt näringsliv genom reklamkampanjprojekt under sitt sista studieår.
Våra akademiker kan arbeta som copywriters, producenter, kontorepresentanter, forskare, strategiska planerare, konsulter och kommunikationschefer på marknadskommunikationsavdelningarna hos företag, reklam- och PR-byråer och medieplaneringsföretag.