BA (Hons) i Reklam
Asia Pacific Institute of Information Technology (APIIT)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 20 380 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Internationella studenter År 1: RM 26 300 (USD 6 840) £ 250 År 2: RM 27 800 (USD 6 240) £ 250 År 3: RM 28 100 (USD 7 300) £ 250 Totalt: RM 82 200 (USD 20 380) £ 750
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
Vårt 360 ° tillvägagångssätt för kreativ och strategisk reklam och varumärkeshantering utvecklar yrkesverksamma med en bred uppsättning färdigheter, utvecklar dina anställbarhetsmöjligheter. Vår kreativa studiemiljö speglar en byråmiljö, skapar flexibla arbetszoner och projektutrymmen med industristandardprogramvara. Vårt dynamiska, idédrivna reklamprogram kommer att utrusta dig med kunskaper och förståelse för att utveckla en karriär inom den kreativa industrin. Oavsett om du vill arbeta i ett kreativt team, vara en copywriter, kontoplanerare eller varumärkeschef, kommer du att få väsentlig praktisk erfarenhet som är mycket attraktiv för framtida arbetsgivare. Programteamet har branscherfarenhet och våra associerade handledare är nuvarande kreativa styrelseledamöter och byråpraktiker. Vi lägger kreativt tänkande och idéer i centrum för vår 360 ° -strategi för reklamstudie via digitala och traditionella reklamplattformar, utforska sociala medier, viral marknadsföring och ambient reklam. Branschplaceringar och byråbesök kommer att bidra till din utveckling. Du lär dig att skapa reklamkampanjer genom att studera viktiga områden för kreativt tänkande, strategi och planering samt idégenerering, integrerad kommunikation, konstriktning och copywriting.
Ingångskrav
Rutt 1: Inträde till år 1
- Framgångsrik slutförande av STPM med 2 fulla pass eller motsvarande med minsta CGPA på 2,0 och slutförandet av SPM eller motsvarande; eller
- Framgångsrik färdigställd A-nivå med minst ett betyg i 2 ämnen och lyckad slutförande av O-nivå eller motsvarande; eller
- Erkänd matrikulering eller foundation med CGPA 2.0 på SPM Level; eller
- En kvalifikation som APIIT accepterar som likvärdig med ovanstående.
Och
En portfölj kan innehålla:
- Skissböcker.
- Fotografier av modeller.
- Konstverk.
- Datorfärdigheter.
- Forskning.
- Idéer böcker, etc., och
- Tre exempel på annonser som du har hittat i tidningar eller tidningar som du tycker om och tycker intressant - det kommer att diskuteras i intervjun.
Rutt 2: Inträde till år 2
- Framgångsrikt slutförande av relevanta APIIT-examen, eller
- Framgångsrik avslutad studie i en annan erkänd institution med akademiska poäng motsvarande det första året av en hedersexamen i relevanta ämnen
Alla elever måste visa att de har uppfyllt ekvivalenten av IELTS 6.0 antingen genom formell engelskspråkig bedömning eller genom framgång i tidigare studier på A-nivå eller motsvarande på engelska.
Programschema
Ämnen du kommer att uppleva är:
År 1
- Klient Kort Koncept I
- Client Brief Concept II
- Kursens introduktion I
- Kurs Introduktion II
- Informera massorna
- Introduktion till grafisk design
- Marknadsföring Grundläggande
- Trender och visuell tänkande
- En introduktion till media praxis
År 2
- Reklam och förpackning
- Brand Implementation I
- Brand Implementation II
- Digital och Experiential
- Konto- och medieplanering
- Yrkesutövning
- Copywriting och Creative Direction
- Kreativ praxis
- Kreativitet
Praktik
År 3
- Framtida tänkande jag
- Framtida tänkande II
- Större Projekt I
- Större Projekt II
- Huvudprojekt III
- Reklam och Brand Management Research Report I
- Reklam och Brand Management Research Report II
- Design Futures för ABM
Utöver ovanstående krävs alla studenter med framgång för att fullfölja Allmänna Studiemoduler enligt den malaysiska kvalifikationsbyråns krav samt uppfylla kreditkraven för samkursutbildning.
Graduate Employment
På grund av vårt 360 graders kreativa och strategiska tillvägagångssätt för reklam är våra kandidater redo för industrin. På alla nivåer och moduler strävar vi efter att ge våra studenter en kritisk medvetenhet genom förfrågningsbaserad inlärning, ämneskunskap och kompetensförvärv. Under de tre åren av graden utvecklar våra elever sin förståelse genom reflekterande praxis och problemlösning och blir alltmer uppmuntrade och möjliga att ta ägande och ansvar för eget lärande, både som individer och som lagmedlemmar, där förmågan att interagera med självförtroende, kommunicera effektivt och arbeta med kamrater och kollegor är avgörande. Arbetsgivare värdesätter de professionella färdigheter och arbetsmetoder som våra studenter visar, särskilt möjligheterna i hela programmet för engagemang med byråer i liveunderkläder, klientställen och praktikplatser, en hörnsten i den lärande erfarenhet som vi erbjuder här. Våra initiativrika och kreativa akademiker är innovativa tänkare som kreativt söker lösningar baserade på erfarenhet, kompetens och kunskap som utvecklats inom Reklam och Brand Management.