BA (Hons) i Business Management - E-business Specialization
Kuala Lumpur, Malaysia
VARAKTIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Jun 2024
STUDIEAVGIFTER
USD 22 615 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* totalt för malaysiska studenter: RM 87 000 | totalt för internationella studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduktion
APU-DMU dubbla examensprogram
Studenter som går under kandidatprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU -DMU Dual Degree Scheme. Enligt detta schema kommer studenterna att få 2 examensbevis och utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University ( APU ), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Mer än bara en företagsledningsexamen
APU's BA (Hons) i Business Management med en specialisering i e-business-examen är utformad för att ge dig en fördel med den senaste tekniken som är i linje med den industriella revolutionen 4.0.
Antagningar
Läroplan
Programmets disposition
Detta program är särskilt utformat för att ge studenterna:
- En förståelse för sammanhanget, natur, roll, och betydelsen av e-affärsverksamhet som utförs av chefer i en rad organisationer.
- En omfattande förståelse och tillämpning av att skapa, finansiering, och hantera Internetföretag i en dynamisk affärsvärld.
- Exponering för teoretiska och praktiska frågor om att bedriva affärer via internet och webben.
- Ett brett spektrum av anställningsfärdigheter som kritiskt tänkande, problemlösnings- och tolkningsfärdigheter, effektiv skriftlig och muntlig kommunikation, användning av IT i affärsapplikationer, och förmågan att bedriva forskning om e-affärsfrågor.
Grad nivå 1
Studenterna kommer att få en grundläggande förståelse för det sammanhang inom vilket verksamheten verkar - Management, Juridik, Redovisning, Ekonomi, Entreprenörskap, och marknadsföring. Vi kommer också att utsätta dem för& affärskommunikationsförmåga, beräkna& IT-färdigheter och kvantitativa färdigheter, självständigt lärande. Alla Business Management-program har ett gemensamt första år så att de får en solid grund i teorier och praxis för företagsledning.
Gemensamma moduler
- Introduktion till ledning
- Redovisning Färdigheter
- Affärs- och kommunikationsfärdigheter
- Företagsekonomi
- Affärsrätt
- Digitalt tänkande och innovation
- Grunderna i entreprenörskap
- marknadsföring
- Hantering av människor
- Kvantitativa färdigheter
Grad nivå 2
Studenter kommer att utsättas för mer avancerade nivåer i läroplanen inklusive beteendevetenskap,& affärsetisk styrning, kritiskt tänkande i ledningen, och kreativitet och innovation. Förutom, de kommer också att specialisera sig inom områdena e-business management, e-handel, och e-marknadsföring. En fördjupad förståelse för funktionell förvaltning inom olika områden kommer också att utvecklas. De kommer att få ytterligare förståelse för kärnverksamhetsprocesser genom den branschledande programvara som stöds av SAP. Vi kommer att ytterligare vårda deras oberoende lärande för att förbereda dem för arbetsplatsen och för vidare forskning.
Gemensamma moduler
- Beteendevetenskap i organisationen
- Affärsetik och styrning
- Affärs Forskningsmetoder
- Leverera kundvärde
- Resursplanering för företag med SAP-plattformen
Specialiserade moduler
- Hantering av e-företag
- E-handel
- Digital marknadsföring
- Verksamhet Management
- Kreativitet och innovation
Valfria moduler (välj 2)
- Hantera ekonomi eller ekonomisk förvaltning
- Kritiskt tänkande i ledningen ELLER
- Multimedia-applikation
Praktik (16 veckor)
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 16 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Grad nivå 3
Studenterna kommer att använda sina tidigare studier och industriella erfarenheter för att utöka sin kännedom om att hantera mer praktiska och moderna frågor om e-affärsekosystemet, såsom sökmotoroptimering och tekniker, förståelse för e-affärssystemverksamhet, och mer. Ledarskap och strategiska ledningsfärdigheter kommer att läras ut, i syfte att sköta dem som företagsledare. Ett slutårsprojekt kräver att de utforskar ett ämne individuellt - de kommer att visa de akademiska och praktiska aspekterna av deras förmåga inom det valda studieområdet.
Gemensamma moduler
- Strategisk ledning
- Möjliggörande teknik för digital marknadsföring
Specialiserade moduler
- E-Affärsprojekt
- E-Business upphandling
- Samtida förvaltning
- Global marknadsföring
- Utredning inom E-Business
- Hantera förändring
- Digital strategi och analys
Valfria moduler (välj 2)
- Företagsekonomi eller bygga kundrelationer
- Integrerad marknadskommunikation ELLER
- Hantering av detaljhandel
MQA obligatoriska försökspersoner*
- Etniska relationer (M'sian studenter)
- Islamisk& asiatisk civilisation (M'sian studenter)
- Malaysiska studier (Int"l-studenter)
- Malajiska kommunikationsspråk (Int"l-studenter)
- Arbetsplats Professionell Kommunikationsförmåga
- Trender för& anställdas sysselsättning
- Co-läroplan
(*Alla studenter är skyldiga att framgångsrikt slutföra dessa moduler enligt vad som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency.)
Notera: Specialismen visas endast i det akademiska transkriptet.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriär alternativ
- Ny chef för affärsutveckling
- E-Business Konsult
- Teknopreneur
- Online Marknadsföring Specialist
- Specialist för digital reklam
- Försäljnings- och marknadschef
- Digital marknadschef
- E-handel Specialist
- Digital marknadsföringsanalytiker
- Web Analytics Manager
- Specialist på sociala medier
- Marknadsföringschef
APU - Ledande digital transformation inom företag, management och marknadsföring
Framtiden är teknik - varje företag behöver framtidsklara digitala talanger för den digitala ekonomin
Som den fjärde industriella revolutionen (IR4.0) tar över världen, vi ser en uppåtgående trend av sammanslagningen av Digital Technology med Business. När företag tillför digital teknik inom sin verksamhet, Digital Transformation höjer kundupplevelsen, och omvandlar affärsmodeller och verksamhetsmodeller inom organisationen.
För att företag ska förbli motståndskraftiga och konkurrenskraftiga, de måste förnya sig, anta digitala produkter, Digitala lösningar, ha en digital tillväxtstrategi, använda teknik för expansion och tillväxt, samt utrusta sin arbetskraft med nödvändiga kompetensuppsättningar för att omfamna utbredd transformation och den digitala revolutionen i denna digitala tidsålder. Rollen som ”Technology in Business” är avgörande och tekniken har utmanat och förändrat alla aspekter av hur företag arbetar i snabb takt. Snabb globalisering har varit möjlig på grund av teknik. Vem som helst kan nu göra affärer var som helst i världen med hjälp av höghastighetsinternet, anslutning, och närvaron av väl anslutna sociala medier. Teknik har ökat utvecklingen av E-Business, E-handel& Digital marknadsföring och det har fört ny dynamik till globaliseringen av företag.
Ökningen av e-handel — Att köpa och sälja utan gränser
När den globala pandemin störde världen, internetshoppingplattformar blev den dominerande kanalen för konsumenter att handla viktiga varor och tjänster. Det förutspås att e-handel och e-handel kommer att upprätthålla denna uppåtgående trend och fortsätta växa. Som framtida e-affärspersonal, du kommer att utbildas för att hantera affärer utanför traditionella gränser, forma dig till proffs som kan möta framtida affärsutmaningar.