
Humanistisk kandidatexamen in
Kandidatexamen i medier och massmedia - Integrerad marknadsföringskommunikation
American University in the Emirates

Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 20 500 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Introduktion
Att sälja är att tro
Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och säljfrämjande.
Detta program levereras både med en lokal och internationell ram som ger studenterna möjlighet att få en uppskattning av nationella och internationella perspektiv på många aspekter av yrkeslivet. Detta inkluderar medvetenhet om regionala och internationella digitala mediasammanhang, kulturell inkludering, exponering för internationell kommunikation och marknadsföringsperspektiv, och bekantskap med crossover av olika typer av kommunikation. Den akademiska grunden för denna specialisering möjliggör en tydlig förståelse av kommunikationsroller inom reklam och marknadsföring i samband med ett karriärorienterat val av "Integrerad marknadsföringskommunikation" för studenter.
IMC -specialisering låter eleverna:
- Tänk kreativt och tillhandahålla lösningar för kulturell och etisk intelligens, rådgivning och marknadsundersökningar.
- Visa en kritisk förståelse för integrerade marknadsföringskommunikationsverktyg.
- Förstå och tillämpa IMC: s teorier på globala mediestrategier och praktik.
- Tolk reklamkampanjer och strategier baserade på analys av konsumentbeteende.
American University in the Emirates är ackrediterat av UAE: s utbildningsministerium
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.