Bachelor of Business Administration-E-handel och marknadsföring
American University in the Emirates
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 21 000 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Nå kunder i alla vinklar
College of Business Administration tillhandahåller ett uppdaterat program inom e-handel och marknadsföring med ledarskap och teknisk kunskap som gör att studenter kan delta och utnyttja de elektroniska medierna som en marknadsplats.
E-handel eller elektronisk handel är en datorbaserad vetenskap som använder digitala system för ekonomiska och affärsmässiga ändamål. Denna form av marknadsföring har till stor del expanderat under de senaste tre decennierna.
Söker du jobb direkt efter din utbildning? En logisk lösning är en grundutbildning i e-handel och marknadsföring vid AUE. Konceptet "global village" har fått alla industrier att fungera på en gemensam plattform. Virtuell kontakt är inte längre en fristående fråga. det är snarare den mest effektiva lösningen på det nya årtusendets industriella behov.
Handelsvolymen, tillgången på varor, överföring av finansiering, informationsdelning och leverans av artiklarna till marknaden är en ivrig övning av intelligens; och det är bara ett klick bort.
En nyfiken person, som har potential och förtroende för lämplig kommunikation, övertalningsförmåga och är villig att prestera bättre, bör studera denna inriktning. Kursprogrammen utvecklar studenterna att vara flerspåriga tänkare, för att upprätthålla press, utnyttja möjligheterna och uppskatta den tekniska utvecklingen under denna era.
CIM Graduate Gateway
College of Business Administration BBA i e-handel och marknadsföringsexamen vid American University in the Emirates har erkänts av Chartered Institute of Marketing (CIM). CIM är världens ledande professionella marknadsföringsorgan med över 30 000 medlemmar över hela världen, inklusive mer än 3000 chartrade marknadsförare. Erkännandet gör att studenter kan undantas från vissa moduler på deras väg för att bli certifierade inom professionell marknadsföring och professionell digital marknadsföring.
AUE finns nu listat på CIM -webbplatsens ”undantagssökning” för att informera studenterna om undantagen som rör deras specialisering och år för slutförande hittar du här:
https://www.cim.co.uk/qualifications/graduate-gateway/
Studenter måste registrera sig som CIM -medlem inom 3 år efter examen för att göra anspråk på undantagen och sedan ha upp till 5 år från examen för att slutföra den eller de ytterligare modulerna för att få sina fullständiga kvalifikationer.
American University in the Emirates är ackrediterat av UAE: s utbildningsministerium
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
42 Kurser | 126 kredittimmar
Allmän utbildning | Kurser (12) | Kredittimmar (36) |
Kärnkurs | Kurser (16) | Kredittimmar (48) |
Specialisering | Kurser (10) | Kredittimmar (30) |
Fria valfria | Kurser (4) | Kredittimmar (12) |
Allmän utbildningskurs
A: Språk- och kommunikationsstudier
Studenten väljer 12 högskolepoäng (4 kurser) från listan nedan
Studenter måste ta alla följande kurser:
- Universitetsliv - [3 kredittimmar]
- Akademiskt skrivande - [3 kredittimmar]
- Introduktion till forskning - [3 kredittimmar]
Studenter måste ta en av följande arabiska språkkurser:
- Arabisk komposition - [3 kredittimmar]
- Arabiska för icke-arabiska - [3 kredittimmar]
- Kommunikationsförmåga på arabiska - [3 kredittimmar]
B: Naturvetenskapen
Studenten väljer 3 poängtimmar (1 kurs) från listan nedan
- Naturvetenskap - [3 kredittimmar]
- Hållbar energi - [3 kredittimmar]
- Miljövetenskap - [3 kredittimmar]
- Fysik - [3 kredittimmar]
C: Samhälls- eller beteendevetenskap
Studenten väljer 6 poängtimmar (2 kurser) från listan nedan
- Allmän psykologi - [3 kredittimmar]
- Innovation och entreprenörskap - [3 kredittimmar]
- Introduktion till samhällsvetenskap - [3 kredittimmar]
- Introduktion till statsvetenskap - [3 kredittimmar]
- Introduktion till sociologi - [3 kredittimmar]
- Introduktion till antropologi - [3 kredittimmar]
- Introduktion till geografi - [3 kredittimmar]
- Mänskliga rättigheter - [3 kredittimmar]
D: Informationsteknologi eller kvantitativ
Studenten väljer 9 poängtimmar (3 kurser) från listan nedan
- Allmän matematik - [3 kredittimmar]
- Allmän statistik - [3 kredittimmar]
- Introduktion till datorsystem - [3 kredittimmar]
- Math for Business - [3 kredittimmar]
E: Humaniora eller konst
Studenten väljer 3 poängtimmar (1 kurs) från listan nedan
- Samtida arabisk konst - [3 kredittimmar]
- Introduktion till filosofi - [3 kredittimmar]
- Mellanösterns historia - [3 kredittimmar]
- Världshistoria - [3 kredittimmar]
- Amerikansk litteratur - [3 kredittimmar]
- Historia om islamisk konst - [3 kredittimmar]
F: Islamiska studier
Studenten väljer 3 poängtimmar (1 kurs) från listan nedan
- Islamisk kultur - [3 kredittimmar]
- Islamisk civilisation - [3 kredittimmar]
G: UAE-studier
Studenten väljer 3 poängtimmar (1 kurs) från listan nedan
- UAE och GCC Society - [3 kredittimmar]
Core Course
- Principer för förvaltning - [3 kredittimmar]
- Principer för redovisning - [3 kredittimmar]
- Chefsredovisning - [3 kredittimmar]
- Mikroekonomi - [3 kredittimmar]
- Marknadsföringsprinciper - [3 kredittimmar]
- Management Information System - [3 kredittimmar]
- Makroekonomi - [3 kredittimmar]
- Företagsstatistik - [3 kredittimmar]
- Organisationsbeteende - [3 kredittimmar]
- Ekonomistyrning - [3 kredittimmar]
- Affärsrätt - [3 kredittimmar]
- Kvantitativ analys - [3 kredittimmar]
- Produktions- och driftsledning - [3 kredittimmar]
- Affärspraxis i UAE och GCC - [3 kredittimmar]
- Internationella affärer - [3 kredittimmar]
- Strategisk ledning - [3 kredittimmar]
Specialiseringskurs
- Konsumentbeteende - [3 kredittimmar]
- Hållbarhet och ansvarsfull marknadsföring - [3 kredittimmar]
- Marknadsföring i digital miljö - [3 kredittimmar]
- Integrerad marknadskommunikation - [3 kredittimmar]
- Introduktion till marknadsföringsanalys - [3 kredittimmar]
- Varumärkeshantering - [3 kredittimmar]
- Marknadsundersökning - [3 kredittimmar]
- Global marknadsföring - [3 kredittimmar]
- Strategisk marknadsföring - [3 kredittimmar]
- Specialämnen inom marknadsföring - [3 kredittimmar]
Fria valfria
4 kurser | 12 kredittimmar
Baserat på intresse
- Medie- och masskommunikationskurser
- Utbildningskurser
- Designkurser
- Kurser i säkerhet och globala studier
- Informationsteknologi kurser
- Datavetenskap kurser
Stöd studieområde
- Finanskurser
- Kurser i försäkring och riskhantering
- Kurser i företagsledning
- Supply Chain-kurser
- Kurser i hälso- och sjukvårdsledning
- Redovisningskurser
- Personalkurser
Närvaro
Student bygger schemat baserat på tillgängliga kurser under den registrerade terminen
Vardagsmorgonklasser | Vardagskvällskurser |
söndag - tisdag | Mellan 9:00 – 16:00 Måndag - Onsdag | Mellan 9:00 – 16:00 | söndag - tisdag | Mellan 16:00 – 21:00 Måndag - Onsdag | Mellan 16:00 – 21:00 |
Programresultat
- Utveckla kritiska analysfärdigheter som är relevanta för deras karriärvägar.
- Analysera och tolka specialiserad data och information för att fatta rationella affärsbeslut.
- Tillämpa innovativa och avancerade metoder för att utvärdera den nationella och internationella affärsmiljön.
- Visa praktiska färdigheter inom olika affärsdiscipliner.
- Skaffa dig kunskap om de grundläggande begreppen, principerna och teorierna inom inriktningen.
Studieavgift för programmet
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.