Kandidatexamen i konst (BFA) i reklam
Academy of Art University
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 156 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jun 2024
* $ 26,399 / beräknade grundutgifter för en heltidsstudent under läsåret
Introduktion
Prisbelönta art director, textförfattare och kreativa strateger visar hur du skapar idéer som ansluter till människor. Utveckla tänkande färdigheter och uthållighet som krävs för att skapa en konkurrenskraftig portfölj prisbelönta byråer letar efter när du tjänar din reklam grad.
Kurser
Semester 1
- ADV 109: Annonsmetoder och trender
Core / 3 enheter - ADV 236: Digital fotografering
Major / 3 enheter - GR 102: Designteknik: Digital publiceringsverktyg
Core / 3 enheter - GR 150: Visuell kommunikation A
Core / 3 enheter
Semester 2
- ADV 241: Idétekniker
Core / 3 enheter - ADV 258: Digital Video 1 (tidigare WNM 358 Digital Video 1)
Core / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - FND 113: Skissning för kommunikation
Core / 3 enheter - LA 108: Komposition för konstnären
Liberal Arts / 3 enheter - LA 133: Short-Form Writing
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - WNM 105: Designteknik: Verktyg för visuell design
Core / 3 enheter - WNM 210: Visual Design 1
Core / 3 enheter
Semester 3
- ADV 207: Kreativ strategi
Core / 3 enheter - ADV 215: Kort kopia för kampanjer
Major / 3 enheter - ADV 244: Art Direction for Advertising
Core / 3 enheter - LA 291: Designing Karriärer
Liberal Arts / 3 enheter - WNM 249: Webbdesign 1
Major / 3 enheter
Semester 4
- ADV 341: Midpoint Portfolio
Major / 3 enheter - ADV 370: Brand and Branding
Major / 3 enheter - LA 120: Art History Through the 15th Century
Liberal Arts / 3 enheter - LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 202: Engelska sammansättning: Creative Persuasion & Argument
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - WNM 205: Rörelsesgrafik 1
Core / 3 enheter
Semester 5
- ADV 348: Annonsering av underhållning
Major / 3 enheter - ADV 367: Presentationskonst
Major / 3 enheter - LA 218: Blogga: Skapa och marknadsföra innehåll
Liberal Arts / 3 enheter - LA 242: Historia för grafisk design
Liberal Arts / 3 enheter - LA 368: Erfaren kultur: Antropologi för dagens konstnär
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 6
- ADV 343: Kampanj
Major / 3 enheter - ADV 348: Annonsering av underhållning
Major / 3 enheter - ADV 467: TV-kommersiell produktion
Major / 3 enheter - ADV 498:
Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 124: Fysik för artister: ljus, ljud och rörelse
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 171: Western Civilization
Liberal Arts / 3 enheter - LA 315: Strategier för sociala medier
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 7
- ADV 346: Avancerad kampanj
Major / 3 enheter - ADV 498: Samarbetsprojekt: Branded Content
Major / 3 enheter - LA 222: 20th Century Art
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 8
- ADV 446: Integrerad reklam 3
Major / 3 enheter - ADV 470: Slutlig portfölj
Core / 3 enheter - ADV 500: Praktik inom reklam
Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 316: Analytics
Liberal Arts / 3 enheter - LA 317: Social Media Management
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - WNM 305: Motion Graphics 2
Valfri / 3 enheter
Enhetskrav
Stora kurser | Enheter |
Större | 42 |
Liberal Arts | 45 |
Valfri | 9 |
Kärna | 36 |
Total | 132 |
Gradskrav
Krav på BFA-reklam
- Lägsta betyg C i alla kärnkurser, huvudkurser och LA 107 Skriva för den flerspråkiga konstnären eller 108 Komposition för konstnären
- Minsta 2,0 GPA och följande allmänna utbildningskrav:
- 1 Skriftlig kommunikation: Komposition
- 1 Skriftlig kommunikation: Kritiskt tänkande
- 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Western Art
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Undersökningar
- 1 Historisk medvetenhet
- 1 Kvantitativ litteratur
- 1 Kulturidéer och influenser
- 1 Kommunikation och praktik om anställning
När ovanstående allmänna utbildningskrav är uppfyllda, ta Liberal Arts valfria behov efter behov för att uppfylla Liberal Arts-enhetskravet.
Program lärandemål
Studenter kommer att uppfylla följande kriterier för studentprestanda:
Designfärdigheter
- Använd visuellt media effektivt, inklusive frihandsteckning, för att förmedla idéer och koncept genom hela den kreativa processen.
- Tillämpa grundläggande designprinciper på kreativt arbete.
Kommunikationsfärdigheter
- Skapa engagerande berättelser som visar förståelse för elementen i berättande: idé, struktur, konflikt, karaktär och bildspråk.
- Presentera tydligt och säkert idéer i både formella och informella gruppinställningar.
- Förklara sammanhängande idéer på ett enhetligt sätt i kortform, förenklat skrivande.
Problemlösning
- Tillämpa strategiska inslag fokuserade på målkunden, produkten / tjänsten och marknaden.
- Samla in, utvärdera och tillämpa relevant information, inklusive historisk forskning, som en del av koncept- och designprocessen.
Konceptuell tänkande
- Kommunicera relevanta mål genom att använda lämpliga estetiska val.
- Tänk konceptuellt och utför projekt utöver traditionella reklammedier.
- Skapa originalidéer.
- Utveckla idéer som kan formuleras inom projektparametrar.
Professionell beredskap
- Presentera en originalportfölj för att skaffa ett jobb inom branschen.
- Uttrycka karriärmål och planera att uppnå dem.
- Skicka in arbete enligt professionella presentationsstandarder.
- Samarbeta med andra medlemmar i ett kreativt team.
Academy of Art University lärandemål
Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:
- Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
- Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Programresultat
Grundstudenter kommer att uppfylla följande studentprestationskriterier:
Design Färdigheter
- Använd effektivt visuella medier, inklusive frihandsteckning, för att förmedla idéer och koncept genom hela den kreativa processen.
- Tillämpa grundläggande designprinciper på kreativt arbete.
Kommunikation Färdigheter
- Skapa engagerande berättelser som visar en förståelse för elementen i berättande: idé, strukturera, konflikt, karaktär, och bilder.
- Tydligt och säkert presentera idéer i både formella och informella gruppinställningar.
- Förklara sammanhängande komplexa idéer i kortform, förenklad skrivning.
Problemlösning
- Tillämpa strategiska element fokuserade på målkunden, produkten/tjänsten och marknaden.
- Samla in, bedöma, och tillämpa relevant information, inklusive historisk forskning, som en del av konceptuella och designprocessen.
Konceptuellt tänkande
- Kommunicera relevanta mål genom användning av lämpliga estetiska val.
- Tänk konceptuellt och genomföra projekt bortom traditionella reklammedier.
- Generera originella idéer.
- Utveckla idéer som kan formuleras inom projektparametrar.
Professionell beredskap
- Presentera en originalportfölj för att förvärva ett jobb inom branschen.
- Formulera karriärmål och planera för att uppnå dem.
- Skicka in arbete enligt professionella presentationsstandarder.
- Samarbeta med andra medlemmar i ett kreativt team.
Academy of Art University Lärandemål
Kandidater från Academy of Art University testamenten visar förmågan att:
- Producera ett arbete som är lämpligt för att söka professionella möjligheter inom det valda området konst och design.
- Lösa kreativa problem inom sitt konst- och designområde, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk, och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och kontakta sin avsedda publik med hjälp av visuella, oral, och skriftlig presentationsförmåga som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att konkurrera på den globala marknaden för konst och design.
Läroplan
Termin 1
- ADV 109:& Trender för reklammetoder
- ADV 236: Digital fotografering
- GR 102: Designteknik: Digitala publiceringsverktyg
- GR 150: Visuell kommunikation A
Termin 2
- ADV 241: Idétekniker
- ADV 258: Digital Video 1 (tidigare WNM 358 Digital Video 1)
- FND 113: Skissa för kommunikation
- LA 108: Komposition för konstnären
- LA 133: Kortformad skrivning
- WNM 105: Designteknik: Visuella designverktyg
- WNM 210: Visuell design 1
Termin 3
- ADV 207: Kreativ strategi
- ADV 215: Kort kopia för kampanjer
- ADV 244: Art Direction för reklam
- DE 291: Designa karriärer
- WNM 249: Webbdesign 1
Termin 4
- ADV 341: Mittpunktsportfölj
- ADV 370: Varumärke och varumärke
- DE 120: Konsthistoria genom 1400-talet
- LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
- DE 202: Engelsk komposition: Kreativt& övertalningsargument
- WNM 205: Rörelsegrafik 1
Termin 5
- ADV 348: Reklam för underhållning
- ADV 367: Konst att presentera
- LA 218: Blogga:& Marknadsföring av innehåll
- LA 242: Grafisk designhistoria
- DE 368: Upplev kultur: Antropologi för dagens konstnär
Termin 6
- ADV 343: Kampanj
- ADV 348: Reklam för underhållning
- ADV 467: Kommersiell TV-produktion
- 498:
- LA 124: Fysik för konstnärer: Ljus, Ljud, och rörelse
- DE 171: Västra civilisationen
- DE 315: Strategier för sociala medier
Termin 7
- ADV 346: Avancerad kampanj
- ADV 498: Samarbetsprojekt: Märkesinnehåll
- LA 222:1900-talets konst
Termin 8
- ADV 446: Integrerad annonsering 3
- ADV 470: Slutlig portfölj
- ADV 500: Praktik i reklam
- LA 316: Dataanalys för sociala medier
- LA 317: Hantering av sociala medier
- WNM 305: Rörelsegrafik 2
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.