Ungkarlar i internationella affärer

Allmänt

Programbeskrivning

De Bachelors i International Business från University of Colima, syftar till att ge studenten med en uppsättning av verksamhet, ekonomiska och administrativa och finansiella teorier, liksom metoder och tekniker för utveckling och expansion av företag inom området för internationella affärer samt som en konceptuell språk oumbärlig i utbildningen av yrkesverksamma inom detta område.

Mision:

Utbildningen kvalitets yrkesverksamma inom internationella affärer med omfattande kunskap i hanteringen av internationella transaktioner som gör det möjligt för professionella i förslaget, utveckling och bistånd i beslutsfattandet av nationella företag i en globaliserad värld som domineras av informationsteknik.

VISION:

Vara ett program of excellence, krediteras för sin akademiska kvalitet och kända för utförandet av sina studenter, som skiljer sig för etisk och professionell engagemang i internationella affärer.

Sökande profil:

  • Intresset för att studera handelsstrategier på nationell och internationell nivå
  • För att skapa och / eller främja internationellt konkurrenskraftiga företag.
  • Intresset för de ekonomiska, politiska och sociala problem som påverkar landet och världen.
  • Kunskap om grundläggande mellan utbildning matematik (algebra och differential och integralkalkyl).
  • Har föreställningar om metodik och forskningsmetoder (lokalisera informationskällor).
  • Villiga att utveckla färdigheter i muntlig och skriftlig framställning (logiska resonemang och förkärlek för läsning).
  • Villig att utveckla färdigheter för analys och syntes (tolka information).
  • Har goda kunskaper i engelska och villiga att lära sig ett annat språk.
  • Villiga att utveckla värden i ledarskap, lagarbete och övervinna utmaningar.
  • Intresset för att lära sig om andra kulturer.

Utexaminerade profil:

Från och med den grundläggande planen för studier, kommer utexaminerade från konsten examen i internationella affärer på University of Colima har en konsekvent grundutbildning som innehåller en teoretisk kunskap i internationella företag och kulturella processer, sociala och ekonomiska, som avgörande faktorer i förverkligandet av densamma.

  • Studenten har en bred kunskap om moderna teorier, till exempel hur man gör affärer för nationell nivå lika mycket som för en internationell.
  • Studenten kan behärska teorier och metoder för administration som kan leda till ett bättre resultat i förverkligandet av företag av företagen.
  • Studenten kan behärska juridiska tekniker och kvantifierbart, för handel och marknadsföring utredning som kommer att låta honom utföra analysen av konkurrenskraften kapaciteten av företag till en internationell nivå.
  • Studenten har en bred kunskap om sambandet mellan kultur, ekonomi och företag i de olika ekonomi block för att kunna utforma strategier för penetration i internationell marknadsföring.
  • Studenten har en bred kunskap om framstegen i nationalekonomi teorier om internationaliseringen av de ekonomiska processer, särskilt den mexikanska ekonomin
  • Studenten har en bakgrund med tillräckligt input om andra discipliner som kompletterar sin kunskap för att förstå den internationella dynamiken i företagen, såsom rättigheter, marknadsföring och ekonomi.
  • Studenten studier marknadsföring och internationella företag inom ramen för sin nya modalitet, e- trading.The elev kan förklara de stora tendenser anpassning av företagen att konkurrensutsatta miljöer på den internationella arenan.
  • Studenten känner till krav och regelverk som skick den internationella handeln.
  • Studenten kan förklara processerna för internationalisering av den mexikanska ekonomin.

Aktiviteter examen kan utföra:

  • Studenten driver affärsstrategier, i ett internationellt sammanhang för expansion och diversifiering av exporter.
  • Studenten kan utveckla planer och företag, med säte i vad det är etablerat om handel och internationella regelverk.
  • Studenten kan utföra diagnostik; Han analyserar och utvärderar möjligheterna att verksamheten i företag av exportsektorn med internationella företag.
  • Studenten undersöker beteendet hos de nationella och internationella marknader, han analyserar priser och kostnader för marknadernas struktur.
  • Studenten kan utforma program för att främja utvecklingen av utrikeshandeln och skapa strategier för kommersialisering tar hänsyn till de sociala aspekterna, kulturella, politik och ekonomi.
  • Studenten kan analysera den ekonomiska, nationell och internationell handel struktur, liksom de ekonomiska block för att utveckla strategier för varaktighet av företagen i de olika starkt konkurrensutsatta marknader.
  • Eleverna kan ge råd om den rättsliga ramen för inrättandet av ett internationellt företag beroende på vilken typ och storlek på marknaden.
  • Studenten kan utföra företag via internet.
  • Studenten kan etablera logistiska för förverkligandet av mässor och nationella och internationella presentationer.
  • Studenten kan analysera genomförbarheten av nya produkter och tjänster i enlighet med ramen för den internationella marknaden, och segmentet på marknaden som den är riktad till.

Arbetsområde

Utexaminerade från kandidatexamen i International Business vid Handelshögskolan vid University of Colima kommer att kunna arbeta inom följande områden:

  • Exportera och importera företag, kommersiella tjänsteföretag.
  • Privata nationella och internationella företag.
  • Kommersiell rådgivning.
  • Exteriör Commerce Bank (BancoMext).
  • Producentsammanslutning.
  • Offentliga institutioner eller offentliga sektorn.
  • Economics sekretariat och ekonomi Promotion sekretariat.
  • Multilaterala organen (OMC, APEC).
  • Corporate kammare och självständigt arbete.

tidigare studier

Måste ha avslutat gymnasiet, företrädesvis inom området ekonomiska och administrativa vetenskaper.

Behörighet

  • Skicka erforderlig dokumentation och gymnasieexamen eller certifikat med lägst betyget genomsnitt 8,0.
  • Ta introduktionskurs i den tid som fastställs av institutionen.
  • Täck de avgifter som krävs
  • Har en 560 punkter TOEFL Test

Studieplan

Första terminen Andra semester Tredje terminen Fjärde terminen
  • finansiell matematik
  • Introduktion till ekonomi
  • Introduktion till Ekonomi
  • Introduktion till International Business
  • Integrativ verkstad ekonomin systemet
  • Engelska I
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • Differential och integralkalkyl
  • marknadsföring
  • Mikro
  • Allmän redovisning
  • Integrativ verkstad mikroekonomi
  • Engelska II
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • Statistik
  • Marknadsundersökning
  • Makro
  • Finansiell analys
  • Integrativ verkstad makroekonomi
  • engelska III
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • grundläggande ekonometri
  • Juridik och ekonomi
  • internationell ekonomi
  • korporativa ekonomi
  • Integrativ verkstad International Economics
  • engelska IV
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
femte terminen Sjätte Termin sjunde Termin åtta Termin
  • Internationell marknadsundersökningar
  • Kultur, ekonomi och verksamhet i Europa
  • Tull ledning
  • International business management
  • Förhandling
  • Integrativ verkstad hanteringen av internationella affärer
  • valfri I
  • Valfri språk jag
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • Internationell marknadsföring
  • handel logistik
  • strategisk administration
  • Internationell verksamhet
  • Integrativ verkstad internationella affärer
  • valfri II
  • Valfri språk II
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • Lagen tillämpas i internationella affärer
  • Marketing management
  • valfri III
  • Valfri språk III
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
  • Internationell affärsplan
  • Marknadsföring och handel plan
  • Affärsseminarium
  • tillval IV
  • Valfri språk IV
  • Sport- och kulturaktiviteter
  • University Social Service
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The mission of the University of Colima, as a social, public, and autonomous organization, is to contribute to the transformation of society through the comprehensive education of high school students ... Läs mer

The mission of the University of Colima, as a social, public, and autonomous organization, is to contribute to the transformation of society through the comprehensive education of high school students, professionals, scientists, and creators of excellence, and to actively promote the creation, application, preservation, and dissemination of scientific knowledge, technological development, and the manifestations of the fine arts and culture, within a framework of institutional transparency and timely accountability. Läs mindre