Ungkarl i datavetenskap (Software Engineering) (hons)
Universiti Selangor (UNISEL)
Nyckelinformation
Campus läge
Shah Alam, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Yrkesmässigt erkännande: Malaysiska Qualification Agency (MQA)
Inlopps: Januari / juni / augusti
Varaktighet: 3 ½ år
AvgifterRM 31,200.00
Behörighet
- Erkända Studentexamen eller stiftelse med CGPA 2.0 och kredit i matematik vid SPM nivå; ELLER;
- Pass Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) eller motsvarande med kredit i matematik och passera Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) med två (2) fulla pass eller motsvarande med minst CGPA 2,0; ELLER;
- En examen i datavetenskap, informationssystem, informationsteknik, Programvaruteknik eller motsvarande med minst CGPA 2,5. * Kandidater med CGPA under 2,5 men över 2,0 kan antas under förutsättning att en strikt intern utvärderingsprocess; ELLER;
- Alla andra Diploma med ett minimum CGPA av 2,5 och kredit i matematik vid SPM nivå.
- Pass Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) med åtminstone Jayyid (Bra) nivå och förmedla Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) eller motsvarande inklusive Bahasa Melayu och kredit i matematik; ELLER;
- Någon annan som erkänns av Malaysia regeringen.
Översikt
- Software Engineering är området dator berörda av de teoretiska och praktiska aspekter av kravet, design, implementation, testning och underhåll vetenskap.
- Ha en god förståelse för programvaruteknik relaterad teori och hur denna teori påverkar praxis, har en solid grund som tillåter eleverna att hålla sina färdigheter och kunskaper som inom programvaruteknik utvecklas.
- Studenter är skyldiga att delta i ett praktikprogram för att tillämpa teorin i mjukvaruutveckling.
Program Mål
- Beskriv en allmän introduktion till software engineering koncept.
- Visa förståelse begreppen användar- och systemkrav.
- Design och utveckla ett system med hjälp av UML och markera viktiga frågor för genomförandet.
- Visa förståelse stadier av testning från enhetstestning, komponentprovning, systemtest och acceptanstest.
- Visa förståelse för programvara underhåll.
- Visa förmåga att arbeta med och / eller leda ett mångsidigt team mot mål prestation
- Demonstrera en förståelse för vikten av att attrahera, utveckla och behålla en hög kvalitet arbetskraft.