Turism Bachelor

Allmänt

Programbeskrivning

PROFESSIONELL MÅL

Målet är att validera en nivå i avdelning II (BAC + 3) certifierade av staten utfärdas av EFHT efter denna utbildning.

Denna titel är registrerad i det nationella registret av professionella certifieringar under "Marketing turism", Level II (kod NSF 334 P).

Utveckla yrkeskunskaper deltagare i turistsäljteknik, marknadsföring och affärsutveckling inom turistsektorn.

Specialitet - Vin

The Bachelor of Marketing och internationell handel erbjuder en specialitet "vin".

Utbildningen syftar till att utbilda studenter i en lokal form av vin turism. Hans koncept finns i en mängd olika metoder som sträcker sig från slott turer, vin skolor, genom särskilda webbplatser som Winery, Planet Bordeaux eller framtida stad vin Civilisationer händelser, öppet hus, festivaler vin eller Vecka -end Grands Amatörer ...

Vi föreslår, i löpande veckor sedan, först för att förstå samband med vinprovning, för en provsmakning initiering och föreställningar om mark, bevarande, tjänsteregler och livsmedel ligaspel och viner, och för det andra att besöka referensanläggningar i Bordeaux vin, att upptäcka dess flera perspektiv.

De timmar i klassen är omväxlande och utgångar enligt givna reservationer och tillgänglighet.

Dessutom slutar denna cykel med förverkligandet av en händelse, vin inte Formasup. Detta är en typ av "Wine Festival" i skolan som eleverna delta tillsammans med viner som representerar våra namn de själva kommer att tillhandahållas med vår hjälp och råd.

TRADES BELAGDA

  • lokal utveckling av turism officer
  • Chef för Turistbyrå
  • fritid struktur som ansvarar eller logi
  • Chef för turistprodukter
  • Forfaitiste
  • Ansvariga resebyråer
  • Tourism Development Projektledare
  • researrangör eller byrå

MISSIONS

  • Analysera efterfrågan på turism och hotellbranschen i Frankrike och utomlands
  • Studera individuella konsumenternas beteende i Frankrike och utomlands
  • Upprätta strategi för turism och hotellprodukt
  • Förhandla och distribuera turistprodukter
  • Gör en metod för marknadsföring Frankrike & International
  • Vet produkter av konsumtionsmönstren i Europa
  • Att veta lagen, regleringen av turism och hotellbranschen

DRIFT

Utbildningen varar 12 månader.

studerande på alternerande rytm:

12 veckor till 6 månader praktik

Studerande växelvis:

En vecka i skolan och 3 veckor i näringslivet

HASTIGHET

Studerande:

Anmälningsavgift: 850 € Undervisning: € 4,797.50 * Kontantavräknings Alternativ, 2 eller 7 gånger

alternerande status:

Kostnaden för utbildningen stöd inom ramen för ett proffskontrakt.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Depuis 2001, notre établissement accueille des candidats aux examens de l'enseignement supérieur en Commerce, Communication, Tourisme, Gestion des Ressources Humaines, Mode et Marketing de Mode.

Depuis 2001, notre établissement accueille des candidats aux examens de l'enseignement supérieur en Commerce, Communication, Tourisme, Gestion des Ressources Humaines, Mode et Marketing de Mode. Läs mindre