Reklam och PR (BA)
Lindenwood University
Nyckelinformation
Campus läge
Saint Charles, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 9 550 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* blockpris för traditionell undervisning på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Uppdrag
Lindenwood Universitys reklam- och PR-program har åtagit sig att tillhandahålla en branschfokuserad läroplan. Våra studenter lär sig att kommunicera över olika medier för att få branschkunskap genom praktisk praktisk tillämpning, verkliga projekt och professionella evenemang.
Syn
Vi skapar strategiska lagspelare och ledare inom reklam- och PR-branschen.
"Den enda konstanten är förändring." Detta uttalande är särskilt sant eftersom konsumenternas smaker ständigt förändras liksom de medier som konsumenterna använder för att interagera med produkter och tjänster. Vi exponeras för upp till 5 000 annonser per dag på persondatorer, på våra telefoner, vid bensinpumparna, på biografer, på inslagna bilar, i badrumsstånd, på klistermärken på frukt och under sportevenemang. Precis som reklam finns PR överallt, eftersom utövare strävar efter att få redaktionell bevakning för individer och företag.
Digitala medier har omformat annonsspelet eftersom konsumenter lämnar ett digitalt spår av sin konsumtion av produkter och tjänster. Företag riskerar att förlora kunder om de inte kan skräddarsy kampanjer som reflekterar och resonerar med målgruppen. Konsumenter vill ha en dialog med varumärken och sociala medier (tweet, video, chatt, inlägg, hashtag, blogg) är ett idealiskt verktyg för annonsörer att prata med nuvarande och potentiella kunder. Företag behöver kunniga och kunniga människor för att navigera i ständigt föränderliga situationer. Det här kan vara du.
Reklam bygger på en sak: lycka!" Don Draper, Mad Men. Vad är reklam? Reklam är en betald övertygande kommunikation som använder icke-personlig massmedia såväl som andra former av interaktiv kommunikation för att koppla en identifierad sponsor (varumärket) med en målgrupp. "Utan befordran händer något hemskt... ingenting! PT Barnum, Greatest Showman. Vad är strategisk kommunikation? Strategisk kommunikation är också en form av kommunikation, men med närmare kopplingar till PR-området. PR är att berätta rätt sak, till rätt personer, vid rätt tidpunkt. Strategisk kommunikation är en kommunikativ insats på högre nivå som används inte bara av företag utan också för ideella organisationer och regeringen. Strategisk kommunikation är målmedveten kommunikation med fokus på "vad" och "hur" av innehåll som kommuniceras till intressenter.
Annonsörer utvecklar kampanjer som kommunicerar om produkter och tjänster och strategisk kommunikation presenterar innehåll med ett fokus som kopplar till en organisations uppdrag. Under dina studier kommer du ständigt att förbättra dina specialiserade färdigheter inom forskning, strategi, kreativitet, skrivande och management.
Få en kandidatexamen i reklam och PR på Lindenwood University
En kandidatexamen i reklam och PR inkluderar kurser i reklam, konst och design, kommunikation, digital marknadsföring, marknadsföring, PR samt upplevelsemöjligheter, med exponering för verkliga tillämpningar och engagemang för din framtida karriär. Under dina studier kommer du att introduceras till ämnena (1000 och 2000 nivå klasser) följt av förstärkning där du får öva på det du lärt dig (3000 nivå klasser) och avslutar med behärskning kurser som låter dig utveckla dina egna kampanjer (40000 nivån) klasser).
Lindenwood University Reklam- och PR-fakulteten
Du kommer att undervisas av några av de mest entusiastiska reklam- och PR-utövarna. De har en utbildningsbakgrund och professionella färdigheter inom reklam, PR och strategisk kommunikation. De förstår branschens ständigt föränderliga landskap och kommer att förbereda dig för nästa steg efter examen, oavsett om det är en karriär inom ditt valda område eller att fortsätta din utbildning i forskarskolan.
Tjäna annonsetisk certifiering
American Advertising Federation, i samarbete med Institute for Advertising Ethics (IAE), har initierat en ny möjlighet för professionella certifikat för yrkesverksamma inom reklam, PR och marknadsföringskommunikation. Baserat på den växande och dokumenterade betydelsen av etik för konsumenter, proffs och kunder; halvdagspasset förbereder eleverna att förstå och lösa de etiska dilemman i reklamens verkliga ord.