Reklam och marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

mål

Reklam och marknadsföring kurs med inriktning mot marknadsföring syftar första professionella utbildning av studenter för verksamhet inom yrkesområdet för regional reklam. Därför förutsätter denna nya läroplanen design betoning fokuserad på marknadsföring, eftersom detta perspektiv samt mer anpassade till dagens krav på arbetsmarknaden, som syftar till en effektivare absorption av utexaminerade per sektor verksamheten / branschen. Utbildning orienterad marknadsföring öppnar många möjligheter för yrkesverksamhet, inte begränsat till förskrivning den nuvarande läroplanen, till reklambyråer eller media.

För det andra examen i Reklam vill sugga intresse av att fortsätta den intellektuella studerande utbildningen genom införandet av discipliner som syftar till förståelse, fördjupa, reflektion och produktion i rudimentär karaktär forskning inom kommunikationsvetenskap och propaganda.

Profil Egress

Den kännetecknas av kunskap och behärskning av tekniker och instrument som syftar till diagnos, proposition och genomförande av etiska kommunikationslösningar till marknaden, som syftar till att effektivt uppnå målen och marknadsföring mål för företag, annonsörer och institutioner; Utförandet av typiska funktioner på yrkesområdet i deras gränssnitt och interaktioner med aktiviteter relaterade till kommunikationsområdet, och även med andra sociala, kulturella och ekonomiska områden som reklamverksamhet, reklam och marknadsföring kan interagera synergistiskt; Möjligheten att diagnostisera problem och möjligheter och föreslå strategiskt riktade och lämpliga lösningar på situationer och marknads verklighet där företaget är verksamt; Planeringen, skapande, produktion, distribution och hantering av reklam kommunikation, Arbetet som en kommunikatör i företag, institutioner, reklambyråer, marknadsföring, marknadsföring; rådgivande eller kommunikation rådgivning och marknadsföring eller medieindustrin; Utövandet av marknadsföringsaktiviteter i överensstämmelse med verkligheten och marknadsegenskaper; Förmågan att planera och genomföra forskning under sin utbildning examen, i syfte att fortsätta sina studier inom området social kommunikation, som generator av kunskap och kritiskt om verkligheten, som en potentiell kraft för förändring; Den etiska, kritiska och moraliskt beteende i syfte att på ett konstruktivt sätt bidra till stelning av en broderlig och rättvist samhälle genom att främja effektiv balans mellan strävan efter yrkesmässig framgång och byggandet av enskilda värden och förankrade i det kollektiva beteendet och kristna principer; Utövandet av alla andra aktiviteter i den då aktuella läget i yrket, är erkänd av etiska engagemang, sunt förnuft, de representativa organ eller genom lagstiftning, som professionell egenskaper Marknadsföring, reklam.

Medel

  • - audiovisuella Resource Center
  • - Experimentell Agency Reklam
  • - Computer Lab
  • - Foto Lab
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

"A Pontifícia Universidade Católica de Campinas, a partir de valores ético-cristãos, considerando as características socioculturais da realidade, tem como missão produzir, enriquecer e disseminar o c ... Läs mer

"A Pontifícia Universidade Católica de Campinas, a partir de valores ético-cristãos, considerando as características socioculturais da realidade, tem como missão produzir, enriquecer e disseminar o conhecimento, contribuindo com a construção de uma sociedade justa e solidária, por meio de suas atividades de Ensino, Pesquisa e Extensão, visando à capacitação profissional de excelência e à formação integral da pessoa humana." Läs mindre