Officiell kandidatexamen i speldesign

Allmänt

Programbeskrivning

Lär dig med det bästa

U-tad-examen i speldesign ger dig utbildning för att bli videospelare och designer. Du kommer att ha direktkontakt med industrin i en miljö som replikerar dess arbets- och produktionsmetoder och som är hem för en av landets mest kända videospelstudior: Pyro Mobile.

Du lär dig tillsammans med några av de bästa yrkesverksamma inom den internationella videospelbranschen: de mest kända regissörerna, designarna, utvecklarna och producenterna i världen, VD för de ledande internationella videospelstudiorna, de bästa speldesignerna och välkända videospel utvecklare med de största internationella karriärerna.

144761_pexels-photo-442576.jpeg

Speciellt utformad för

Framtida designers och skapare av spel och digitala underhållningssystem vill konceptualisera och utforma upplevelser, berättelser och spelnivåer professionellt.

  • Playstation First: vi är medlem i PlayStation First-programmet så att du kan utveckla dina projekt på Sony-plattformar om du vill.
  • Faciliteter: U-tad har ett högpresterande videospelcenter där du kan få ut det mesta av din tid hos oss.
  • Unik miljö: du kommer att lära dig tillsammans med en videospelstudio och uppleva hur det är att arbeta i denna typ av företag.
  • Erkännande: våra studenters projekt har vunnit utmärkelser på stora festivaler och evenemang i branschen.

Kompetens

Grundläggande färdigheter

  • Studenterna måste visa kunskap och förståelse inom ett studieområde som ligger utanför gymnasieskolan och som, även om de i allmänhet stöds av avancerade läroböcker, även innehåller aspekter som antyder avancerad kunskap inom sitt studieområde.
  • Studenterna måste veta hur de kan tillämpa sina kunskaper på sitt arbete eller sitt yrke på ett professionellt sätt och ha färdigheter som generellt demonstreras genom att formulera och försvara argument och lösa problem inom sitt studieområde.
  • Studenter måste kunna samla och tolka relevanta data (vanligtvis inom sitt studieområde) för att producera åsikter inklusive reflektion över relevanta sociala, vetenskapliga och etiska frågor.
  • Studenter måste kunna förmedla information, idéer, problem och lösningar till både specialiserade och icke-specialiserade målgrupper.
  • Studenterna måste ha utvecklat de studiekunskaper som krävs för högre utbildning och en hög grad av autonomi.

144764_pexels-photo-1438081.jpeg

Allmänna färdigheter

  • Livslångt lärande genom oberoende studier och fortbildning.
  • Kunna anpassa sig till förändringar och till nya situationer flexibelt och med mångsidighet.
  • Utveckla kreativitet och innovation och ha förmågan att presentera resurser, idéer och innovativa metoder för att senare kunna omvandla dem till handlingar.
  • Ledarskap och förmåga att förhandla.
  • Visa initiativ och entreprenörsanda.
  • Bli motiverad av en önskan om kvalitet.
  • Visa intresse för och känslighet för sociala och miljömässiga frågor samt förmåga att analysera de sociala konsekvenserna av företagens och företagens sociala ansvar.
  • Visa förmågan att arbeta i ett team.
  • Lär dig att hantera tiden effektivt.
  • Kunna arbeta i ett internationellt sammanhang och olika, mångkulturella miljöer.
  • Har de grundläggande färdigheter som krävs för att skapa personliga relationer.
  • Var kritisk och självkritisk; ha förmågan att analysera olika alternativ.
  • Värdera en känsla av etik på jobbet.
  • Arbeta i tvärvetenskapliga miljöer.
  • Kunna organisera och planera.
  • Uttrycka sig på lämpligt sätt, både muntligt och skriftligt.
  • Visa skicklighet i att analysera, sammanfatta och samla information från en mängd olika källor.
  • Hantera information på ett adekvat sätt.
  • Kunna fatta beslut och lösa problem i ett professionellt sammanhang.

Tvärgående färdigheter

  • Använd deras kunskaper, aktiviteter och värderingar i kulturella, sportliga och sociala sammanhang.
  • Visa intresse för medborgerligt samarbete och volontärarbete.

Specifika färdigheter

  • Ha de språkkunskaper som krävs för att kommunicera och strukturera ett sammanhängande argument inom sociologi, filosofi och psykologi i förhållande till interaktiv produktdesign.
  • Analysera sociala och kulturella aspekter som främjar användbarheten av interaktiva produkter.
  • Analysera behoven och moraliska och etiska konsekvenser av utveckling och design inför interaktiva produktdesigners.
  • Förstå påverkan av sociologi, filosofi och psykologi på konsthistoria, litteratur och spel som referens i den kreativa processen.
  • Använd de praktiska grunderna för matematik och fysik för att skapa en interaktiv digital produkt.
  • Förstå de praktiska grunderna för att använda och programmera datorer och utveckla interaktiva produkter.
  • Utvärdera de etiska, tekniska och kreativa konsekvenserna av teknik för interaktiv produktdesign.
  • Förstå principerna för audiovisuell berättande för att skapa argument och berättelser som kan användas på interaktiva produkter.
  • Ha kunskap om 2D- och 3D-innehållsdesign och konstnärliga tekniker.
  • Använd kreativitet i den digitala innehållsmiljön.
  • Ha kunskap om de delar som är inblandade i utformningen av interaktivt arbete för användarna.
  • Tillämpa grundläggande kunskaper om interaktion mellan människa och maskin på en interaktiv digital produkt.
  • Tillämpa grunderna i berättelsen för att utveckla interaktiva produkter.
  • Analysera användaregenskaper och behov i den humana miljön som ett grundläggande element i utformningen av interaktiva produkter.
  • Förstå processerna för elementen som är involverade i interaktiv konstnärlig produktion.
  • Tillämpa de grundläggande principerna för animering på datorgenererade modeller.
  • Tillämpa teoretisk och praktisk kunskap om produktdesign i innehållsutveckling.
  • Förstå designprinciperna som möjliggör användning, tillgänglighet och användbarhet av interaktiva produkter och deras filosofiska konsekvenser.
  • Var medveten om de avgörande faktorerna på konsumentmarknaden för interaktiva produkter, ta hänsyn till kunskap och respekt för sociala och kulturella miljöer.
  • Förstå principerna för design som tillämpas på flera konsumentenheter.
  • Förstå och kunna tydligt och effektivt kommunicera utvecklingsriktlinjerna för en produkt.
  • Förstå de relevanta aspekterna av det digitala samhället i samband med sociologi, filosofi, psykologi, etik, moraliska värden och aspekter relaterade till kunskap, som påverkar skapandet, publiceringen och distributionen av interaktiva produkter.
  • Förstå och veta hur man ska ta itu med relationerna mellan Teknik - Samhälle - Kultur, när det gäller interaktiv produktdesign.
  • Känn igen de filosofiska, sociala och politiska konsekvenserna av teknologidesign och innovation.
  • Upptäck konsekvenserna av rättsliga och etiska gränser för teknikinnovationer.

144765_pexels-photo-806835.jpeg

Karriärer

Media och digital underhållning

  • Videospeldesigner
  • Videospelartist
  • Videospelprogrammerare
  • Videospelproducent
  • advergaming
  • Spelföretagsspecialist

Redaktionell

  • E-bok, online och interaktiv pressdesigner
  • E-lärande gränssnittsdesigner

Audiovisuell och kommunikation

  • Multimedia designer

Avancerad teknik

  • Simulering och virtual reality-specialist

Reklam och marknadsföring

  • 3D datorgrafik kreativ designer
  • Multimedia designer
  • Webbdesigner och utvecklare
  • E-business apps designer
  • Interaktiv projektledare

Nätverkssamhällen / informationsnätverk

  • Kommunikationsansvarig för nätverk
Senast uppdaterad Nov 2020

Om skolan

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comuni ... Läs mer

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comunidad de estudiantes y profesionales muy unida y una fuente inagotable de innovación. En U-tad nos enorgullecemos de que nuestros alumnos aprendan trabajando en un auténtico entorno real. Läs mindre