Mediekommunikation BA (Hons)
Bath Spa University
Nyckelinformation
Campus läge
Bath, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 15 450 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
n/a
Idealiska studenter
Vi letar efter entusiastiska studenter som vill lyckas inom kommunikationsbranschen, med ett särskilt öga på reklam, kampanjdesign och forskning. Vi värdesätter kreativt tänkande, men lägger också vikt vid att vara socialt medvetna om frågor som ras, ojämlikhet och representation i media. Förmågan att utmana media och identifiera nya sätt att kommunicera med publiken är därför viktiga egenskaper vi letar efter hos kandidater.
Karriärmöjligheter
Vår mediekommunikationskurs är designad för dig som vill lyckas inom och över den ständigt växande kommunikationsbranschen, och utvecklar mycket eftertraktade färdigheter inom digital marknadsföring, kreativ strategi, PR, journalistik och social media management.
Våra kandidater är anställda som reklam-, varumärkes- och marknadsföringsledare, kampanjdesigners och forskare, skapare och chefer för sociala medier, webb- och grafiska designers, kreativa strateger och mediapolitiska beslutsfattare, samt kurator- och evenemangskoordinatorer.
Utexaminerade inom mediakommunikation har fått anställning i många medie- och marknadsföringsföretag, välgörenhetsorganisationer och kulturorganisationer, såsom Marvel Studios, ITV, Newbury Racecourse, Save the Children UK, Cognisses, Q Magazine och Komedia.
Galleri
Faciliteter
Läroplan
Du kommer att utveckla praktiska färdigheter inom marknadsföring, kreativ strategi, journalistik och social media management genom linsen av etiskt engagerad medieaktivism, balansera kreativt och designarbete med forskning om online influencers och medieetik.
Under hela examen kommer du att undersöka rollen av uppslukande media, feministisk aktivism, AI-kommunikation, utställningar och offentlig publik och mycket mer för att forma framtiden för mediekommunikation.
Du kommer att sammanföra din förmåga att tänka om media med din djupt rotade kunskap om kommunikationssektorerna, och arbeta med allt från kortformat Instagram-innehåll till storskaliga mediekampanjer med våra branschpartners.
Kursstruktur
År ett: publik, aktivism och tillgång
Öppna dina ögon för att vara medieaktivist. Du kommer att introduceras till analytiska verktyg för att kritisera samtida medier, såsom kön och ojämlikhet. Du kommer att lära dig nya färdigheter inom grafisk design och projektutveckling, samt hur du undersöker mediepublik.
År två: branscher, inkludering och influencers
Förstå kommunikationsbranschen. Du kommer att lära dig marknadsföring, influencer och varumärkespraxis, identifiera möjligheter att revolutionera hur medieskapare kommunicerar med publik. Du kommer att lära dig webbdesignfärdigheter, utforska gräsrotssamhällets media, träna plattformsoberoende kommunikationsstrategier och öka din medvetenhet om medieetik.
År 3: framväxande röster, teknologier och möjligheter
Bli en kommunikationsproffs och förverkliga din vision om ett mer inkluderande medielandskap. Du kommer att arbeta utanför universitetets gränser, gå med i The Studio, vårt innovationsnav för kreativ medieteknik, och arbeta med Immersive Promotion Design, vårt interna uppslukande marknadsföringsföretag, samtidigt som du samarbetar med konst- och kulturorganisationer. Du kommer att lära dig hur uppslukande media, feministisk aktivism, AI-kommunikation och offentliga utställningar alla kan forma medias framtid.
Hur ska jag utvärderas?
Du kommer att producera den typ av medieinnehåll som definierar vår "kommunikation för förändring"-etos, arbeta med kreativa mediekampanjer, marknadsföringsstrategier, undersökande journalistik, politiskt medieframställning, innehåll i sociala medier, PR-paket och till och med förstärkta verklighetsspår.
Hur lär jag mig?
Du kommer att undervisas av ett team av världsledande forskare och kreativa medieutövare. Våra föreläsare leder vägen i hur vi marknadsför VR- och AR-upplevelser till nya publiker, omdefinierar museikuratorpraxis för videospelsindustrin och publicerar böcker om medias roll i att forma hur samhället förstår moderskap och frågor om infertilitet.
Föreläsningar beskriver nyckelpraxis och framväxande trender inom mediekommunikation, såsom kön på sociala medier, rasistisk ojämlikhet inom journalistik eller hur globala medieföretag definierar sin publik. Du kommer också att lära dig via workshops som ägnas åt färdigheter inklusive webbdesign och medievarumärke, och i projektlabb kommer du att arbeta med personal och studenter för att samdesigna större kampanjer.
Yrkesplaceringsår
Detta valfria placeringsår ger dig möjlighet att identifiera, ansöka om och säkra yrkeserfarenhet, normalt omfattande en till tre placeringar under minst nio månader. Ett framgångsrikt slutförande av denna modul kommer att visa din förmåga att säkra och upprätthålla anställning på forskarnivå.
Genom att slutföra modulen har du rätt att lägga till "med professionell placeringsår" till din examenstitel.
Innan ditt professionella placeringsår kommer du att arbeta för att säkra din placering, konstruera en utvecklingsplan med din modulledare och din placeringssamordnare från vårt karriär- och anställningsteam.
När du återvänder till universitetet för ditt sista år, skickar du in din placeringsportfölj, som beskriver din utveckling på din placering.
Arbetsplatser, branschlänkar och praktikplatser
En unik aspekt av Media Communications-examen är att studenterna har chansen att gå med i Immersive Promotion Design, vårt eget interna uppslukande marknadsföringsföretag som stöder VR- och AR-kreativa att kommunicera med sin publik. Det innebär att våra studenter får arbeta med marknadsföringskampanjer för framväxande VR- och AR-upplevelser i regionen. Alla sistaårsstudenter kommer också att gå med i The Studio, Bath Spa University helt nya centrum för kreativ medieteknik.
Våra sistaårsmoduler levereras i samarbete med industripartners, vilket ger studenterna insikt i - och praktisk erfarenhet av - några av de mest innovativa och kulturellt betydelsefulla konst-, media- och kommunikationsorganisationerna i regionen.
Våra partners inkluderar:
- National Videogame Museum i Sheffield
- F Word Magazine
- Bath Royal Literary and Scientific Institute.
Nyligen har våra studenter producerat artiklar, kampanjer, strategirapporter och innehåll i sociala medier för sådana som:
- Badlandskap
- Röster
- Stroud filmfestival
- Stor stat
- Victoria Art Gallery i Bath
- Mary Shelley's House of Frankenstein i Bath.
Antagningar
Studieavgift för programmet
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.