Keystone logo

27 Kandidat Program i Marknadskommunikation 2024

Filter

Filter

  • Kandidat
  • Naturvetenskaplig kandidatexamen
  • Humanistisk kandidatexamen
  • BBA
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Marknadskommunikation
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (27)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Kandidat Program i Marknadskommunikation

En kandidatexamen bygger på grunden av en gymnasieutbildning för att ge mer djupgående kunskap och utbildning inom ett valt område. Graden är ett krav för många karriärer, och kan användas för att lägga grunden för fortsatta studier på forskarnivå. En kandidatexamen i allmänhet tar tre till fyra år att slutföra.

Vad är en kandidatexamen i marknadskommunikation? Studenter som utövar detta fält inleder en fartfylld och spännande karriär. Marknadsföring kommunikation proffs öka intresset för varumärken och produkter, skapa annonskampanjer, och integrera olika medieexponering för konsekvens. Träning kan inne klass arbete samt en praktikplats, som ger både teoretisk och praktisk undervisning. Programmet är inriktat på att utveckla skriftlig och muntlig språkfärdighet med betoning på rör idéer och information. Kurser utforska alla former av kommunikation och mänsklig interaktion.Eleverna får en förståelse för PR, journalistik, och de olika formerna av sociala medier. Studier inkluderar även affärs ämnen som marknadsföringsstrategi och kommunikation management.

Personliga fördelar av programmet omfattar utveckling av bättre kommunikationsförmåga. Detta leder till ökad tydlighet i uttryck av tankar och idéer. Studier i mänsklig interaktion kan förbättra interpersonella relationer genom en ökad medvetenhet om hur andra uppfattar vad de ser och hör.

Kandidatprogram i marknadskommunikation är tillgängligt över hela världen och skiljer sig i längd och kurskrav. Kostnaden varierar beroende på skola, plats, och läroplanen. Eleverna bör forskning sina alternativ och välj det tillfälle som bäst motsvarar deras behov och mål.

Karriärmöjligheter för akademiker är utmärkta. Företag och organisationer är i behov av personal för att integrera marknadsföringskampanjer och hålla sig à jour med nya sätt att reklam.Exempel på arbetsbeskrivningar inkluderar kommunikationsrådgivare, marknadsföring planerare, PR specialist, och kommunikationschef. Globala möjligheter finns med internationella företag. Eleverna kan också specialisera sig på digitala medier eller masskommunikation, öppnar ytterligare möjligheter i journalistik, radio och TV, och e-handel.

Till att börja din karriär i det dynamiska området för marknadskommunikation, söka efter program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.