Kraftteknik

Allmänt

Programbeskrivning

Power Engineering teknik (PET) bildades läsåret 2010/2011. Programmet syftar mot en specialiserad ingenjör inom elkraftteknik och förnybara system för att förse marknaden med akademiker med höga akademiska och tekniska förmåga att hantera olika situationer, problem, tjäna sina samhällen och spara miljön. Framför allt kommer en ny masterutbildning i elkraftteknik startar i början av läsåret 2015/2016 att öppna nya forskningsmöjligheter inom el- och förnybara system.

Distinktionen för det här programmet är en kombination av de konventionella metoderna för energiproduktion (kol, diesel, gas ....) Och moderna förnybara system såsom solceller (PV) system och vindkraftverk för att minska föroreningarna (CO2) och negativa miljö effekterna av de konventionella metoderna.

program mål

  • För att ge den palestinska energisektorn med ingenjörer som har en stark vetenskaplig bakgrund, och med kunskaper som krävs och förmågan att upprätthålla tjänster av kraftsystem.
  • Framställning av välutbildad personal inom områden förnybar energi, elkraft kvalitet, SCADA och kraftsystem, med särskild tonvikt på kvalitetsprogram.
  • Utbyggnad av forskarutbildning och stöd för vetenskaplig forskning och professionella studier antingen lokalt eller globalt.
  • Utveckling av student personlighet och yrkesetik via ett balanserat program av fritidsaktiviteter planeras för att utgöra en integrerad del av studentlivet på campus.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Palestine Polytechnic University (PPU) has witnessed quantum leaps in a short three-decade time during which it had been developed from a community college with few scattered buildings and limited pro ... Läs mer

Palestine Polytechnic University (PPU) has witnessed quantum leaps in a short three-decade time during which it had been developed from a community college with few scattered buildings and limited programs to a full entrepreneur University with several colleges offering graduate and undergraduate programs. The University’s diversified academic programs were not only tailored responding to the community needs, but they have also been developed qualitatively to compete in national and regional dimensions. Development on the level of research and community services provided have also been witnessing major leaps in the establishment of several multi-disciplinary centers of excellences that possess quality-certified laboratories and facilities that are capable of providing professional standardized testing and consultancies to various national development sectors. Läs mindre