Karriär i seniorfilmriktning - Specialiserad på mattmålning och VFX

Allmänt

3 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Digital film

Målet med denna mästare är att du ska bli specialist eller konstnär i regi och skapande av filmfilmer i digitalt format. Uppdraget är att göra en professionell kortfilm med visuella effekter, använda professionella kameror på en kromsats och uppleva den från början till efterproduktionsprocessen.

VFX med Houdini

Av alla mjukvaror som används i Visual Effects, finns det ingen tvekan om att Side FX Houdini tar de första positionerna. På grund av sin processuella modell, dess hastighet och antalet alternativ som den har integrerat (partiklar, kläder, hår, explosioner, massor, förstörelse etc.) är Houdini synonymt med sysselsättningen, och tusentals jobberbjudanden publiceras dagligen eftersom Efterfrågan på VFX-artister som dominerar Houdini är mycket bred, särskilt i Top Studios som Pixar, Disney, ILM, Lucas Films och Weta.

Matt målning

Lär dig teknikerna för Photo Bash och Matt Målning från nödvändiga konstnärliga grunder som färg, fotografering, belysning eller inramning för att tillämpa det effektivt medan du lär dig mjukvaran som gör att du kan generera ditt eget innehåll.

132611_pexels-photo-1117132.jpeg

Agenda: Digital Cinema Module

Ecnicismos I - månad 1
  • codecs
  • 8-16-32 bitar
  • behållare
  • banding
  • kurvor
  • Digitala kameror vs analoga filmkameror - Digitala filmkameror vs DSLR
  • Skillnader i optik i foton, video och film
  • Circular Optics vs Anamorphic Optics (boke, flare)
  • Skillnad mellan linjära vs log vs rå sensorer
  • Använda Blackmagic
  • DaVinci Lös för färggradering

Övning: Fotografering och färg Gradering av plan med de tekniker som lärts i klassen.

Filmanalys - månad 1
  • The World of Cinema
  • Kort historia av film
  • Läsa tolkningen av ett manus
  • Manusutställning
  • Arbeta med skådespelare
  • den Storytelling
  • Plan till plananalys
  • Skapa storyboards
  • Ljud, färg och ljus, användningar och former.
  • Skådespelare och tekniska team

Övning: Skytte och skapa en filmberättelse med de empiriska lärda i klassen.

Technicalities II - Månad 2
  • Rulla ett sekvensplan
  • Skapa en Story Board
  • Belysning, typer och belysningssystem
  • Manusläsning och projektomfång
  • Produktionsbehov, optik, krom, rörelser
  • Första ekonomiska budgeten, vad som ska inkluderas eller kasseras

Övning: Fotografera och göra en StoryBoard

Planering - månad 2
  • Rullande statiska plan
  • Rullande plan i rörelse
  • Axlar, riktningens grundregler
  • SCRIPT: s förhållande till assisterande direktör
  • Teknisk manus och StoryBoard

Övning: Fotografera och göra en StoryBoard.

Förproduktion - månad 3
  • Produktionsdesign
  • Slutlig budget för en kortfilm
  • Skapande av begrepp
  • Skapa storyboard i 2D och 3D
  • Offline-filmning
  • Använda Adobe After Effects för 2D Animatics

Övning: Förproduktion och 2D-animering av en kort.

Förproduktion - månad 3
  • Förberedelse av en förvaltningsdossier
  • Hur man gör en gjutning. Tekniker och rekommendationer
  • Linser och mål för regissören, berättelse och synvinkel
Riktning av skådespelare I - månad 4
  • Riktning av skådespelare
  • Action scen
  • Spänningsscen
  • Riktning av skådespelare
  • Skräck scen
  • Riktning av skådespelare
  • Komedi scen

Övning: Riktlinjer för skådespelare

FX Essentials II - Månad 5
  • Offline Shooting - Rotoscopy
  • Chroma Key
  • Matt målning
  • 3D-animering
  • Unreal Engine
  • Använda Adobe Premiere för 2D Animatics

Övning: Förhandsvisning av film och 3D-animation

Riktning av skådespelare II - månad 5
  • Riktning av skådespelare II
  • Skytteövning
  • FX Tillsyn för styrelseledamöter
  • Montering, blandning och färggradering för regissörer

Övning: Förhandsvisning av film och 3D-animation.

Produktion I - Månad 6
  • Slutlig fotografering

Övning: Slutlig fotografering av planer.

Mocap - månad 6
  • Rörelsefångst
  • Besök till platserna
  • Tematisk kortfilmning i produktionsgrupp
  • Slutlig fotografering

Övning: Fotografera en kortfilm i produktionsutrustning.

I varje övning måste det finnas en direktör att leda.

Produktion II och postproduktion I - månad 7
  • Slutlig fotografering
  • PostPro och montering
  • Slutförsamling

Övning: Slutlig fotografering av planer.

Produktion I - Månad 7
  • Slutlig fotografering

Övning: Slutlig fotografering av planer.

Efterproduktion II och ljud - månad 8
  • PostPro och montering
  • Färggradering
  • Sortering
  • FX
  • Rotoskop, Chromas och integrationer
  • Projektrepresentation
  • Reparera parametrar
  • Ramupplösningar
  • Skiktad representation
  • Ljud efter produktion

Övning: Leverans av kortfilmen.

Efterproduktion II och ljud - månad 8
  • PostPro, montering, färggradering och blandning
  • Premiär för kortfilmen i en film
Unreal and Shotgun - Månad 9
  • Filmisk med Unreal
  • Upprätta en produktionsledning med Shotgun
  • Materialinspelning för införlivande med Unreal-element.
  • Reel
  • fördelning

Dagordning: Mattmålning

historia

Applikationer av Mattmålning och fotografering.

Övning: Hitta 6 verk av Mattmåleri / Photo Bashment som inspirerar dig och vill uppnå.

komposition
  • Studie av sammansättningsstandarder.
  • Klassikerstudie
  • Praktisk tillämpning av komposition
  • Fördelning av kompositionsregler

Övning: Analysera kompositionsschemat för 5 klassiska verk.

färg
  • Färgteori
  • Färghjulet
  • Grundfärger
  • Kompletterande färger
  • Tertiära färger
  • Färgpalettstudie
  • Färghjulet
  • Triangeln

Övning: Extrahera färgschemat i 5 klassiska verk.

perspektiv:
  • Två försvinnande perspektiv
  • Tre försvinnande perspektiv
  • Berättande användning av perspektiv

Övning: Generera 6 kompositionskisser

Foto:
  • Grundläggande begrepp för reflexfotografering.
  • Slutartid.
  • Membranets öppning.
  • ISO-känslighet
  • Bär glasögon.
  • Objektivavvikelser och deras tillämpning

Övningar: fotografering

  • 20 strukturer
  • 10 djur
  • 10 insekter
  • 20 växter
  • 10 landskap
  • 20 objekt
  • 20 makro
  • 10 stående
Photoshop
  • Filhantering
  • Väsentliga verktyg; borste, radergummi
  • Borstainställningar
  • Skapa borstar
  • Urvalsmasker
  • Kloningsbuffert
  • Använda lager
  • Blandningslägen
  • Färgjusteringar
  • Nyans, ljusstyrka och mättnad i bilden
  • filter
  • I flytande
  • Skissera färgpaletten

Övningar: FOTOBASH

  • Antropomorfisk robot
  • Icke-antropomorfisk robot
  • Åtgärdskaraktär.
  • Fordon: asfalt och slättar
  • Fordon: off road
  • Fordon: motorcyklar
  • Fordon: aerodynamisk antenn
  • Fordon: utrymme
  • Fantastisk naturlig plats för dag.
  • Fantastisk naturlig plats på natten.
  • Landskap med arkitektoniska ruiner.
  • Landskap med tekniska element.
  • Extra radio futuristisk stad.
  • Futuristisk stad inne.
  • Extra radio medeltida stad.
  • Medeltida stad inne.
3D Max
  • gränssnitt
  • Användning av geometrier och primitiv.
  • Modifieringsmodellering
  • splines
  • Spline modellering
  • Polygonal modellering
  • Underindelningsmodellering
  • UWS
  • Materialredaktör
  • belysning
  • render
Z borste
  • Grundläggande begrepp.
  • Skulptur av organiska modeller

Övning: Inkludera i dina Matte målning element skapade i 3D av dig själv.

Efter effekter
  • introduktion
  • Filhantering.
  • Använda lager
  • Blandningslägen
  • Redigera egenskaper
  • Tidslinje.
  • Värderar animation
  • Mascaras
  • Animerade masker
  • filter
  • Färgjusteringar
  • Ljusinställningar
  • Partikelsystem vs film alfa.
  • Rotobrush
  • 3d-lager
  • Kameror och belysning
  • Kamerakartningstekniker.
  • Spårningskamera

Övning: Få 5 av dina ursprungliga mattmålningar till liv.

Fusion
  • Nodmetodik
  • lastmaskiner
  • Grundkompositioner
  • Matt effekter
  • Atmosfäriska effekter
  • Färgjusteringar
  • Kameraspårning
  • 3D-kamera
  • Implementering av 3D-element
  • rendering

Övning: Få 5 av dina ursprungliga mattmålningar till liv.

Music Video behind the scenes with some video and photo equipment.

Agenda: VFX-modul med Houdini

Månad 1

Procedurmodellering och skapande av tillgångar

  • Skapande av skalbara och modulära modeller
  • Procedurmodellering från attribut
  • Skapa verktyg för maya
Månad 2

Hur man använder attribut i Houdini

  • Skapa rörelse FX från attribut
Månad 3

Dynamisk förstörelse (Rigid Body dinamycs)

  • Hur man modellerar för att bryta
  • Metoder för att beräkna organiska och styva kroppssimuleringar
Månad 4

Partikelsystem

  • Partiklar för rörelse FX
  • Fysikbaserade partiklar
Månad 5

Volymer, modellering med voxels

  • Volymmodellering
  • Konvertering mellan olika typer av volymer
Månad 6

Vätskor, gasformiga system

  • Explosioner, eld och ångor
  • Textureringsvätskor
Månad 7

Vätskor, från detalj till makroskala

  • Storskalig simulering av vätskesystem
  • Småskalig simulering av vätskesystem, spelande med viskositet
Månad 8

Hur man genererar och kontrollerar folkmassorna

  • Agentskapande
  • Kontrollera massor, hinder, stigar och handlingar dynamiskt
  • Vävdsimulering
Månad 9

Postproduktion, det sista steget

  • 3D-lagersammansättning
  • Rörelsespår och 3D-kameror

Acceleratormodul

Förproduktion av projektet
  • Konstruktion av projektledningen
  • Rörledningsstruktur med Shotgun
    • Uppgiftsspårning
    • Optimera Gantt-diagrammet
    • Produktivitetsparametrering
    • Tidtagningsuppgift och teammilstolpar
    • Spårning av produktionsfaser
    • Molnanslutning Desktopupplevelse personligen och online
    • Online-projektvisualisering
    • Aktiehantering
    • Feedback på skärmen
    • Multitasking granskning
    • Minskning av osäkerheten i analysen av produktivitet
  • SCRUM metodinlärning
produktion
  • Kalenderberäkning
  • Mätbarhetsmätningar
  • testning
  • Kvalitetssäkring
  • Spelplan
  • Marknadsplan
Lansering - prelaunch
  • Marknadsutvärdering för avresedatum
  • Förberedelse för lansering
  • Pitch förberedande
  • Presentation vid evenemang
  • Projektpresentation domstol
  • Presentation för allmänheten

Lärare med verklig erfarenhet

Topplärare

Rafa Costa

  • 3D-generalist i Elite 3D
  • 3D-konstnär och konceptkonstnär.
  • Han har arbetat sedan 2003 för reklambyråer, designstudior och arkitektföretag.
  • Han har deltagit i olika projekt som: evenemang, företagsvideor, musikvideor, TV-program, dokumentärer, filmer, reklam och videospel, som BattleField 4, Mafia III eller Star Citizen.

Luis Lopez

  • 3D Artist på Misomo
  • Producent och VFX Artist Han har arbetat sedan 2001 inom 3D- och VFX-animationssektorn, främst som frilans för olika produktionsföretag och slutligen som 3D-animationsproducent. Hans verk omfattar många fält som alltid är relaterade till 3D, utför informationarkitekturprojekt, företagsvideor, reklam, dokumentärer, videospel, animationsserier eller produktion av en 3D-animationsfilm.

Andrés Grueiro

  • Filmdirektör, han har vunnit priser för sina projekt som 1st Prize och Special Jury Prize på Cambridge Shortfilms Contest (UK) och är relaterad till de senaste teknikerna för Virtual Cinema representation. Han är för närvarande medlem i Utopic Estudios, ett högpresterande virtual reality- och MOCAP-teknikföretag. Han har arbetat i en värld av videospel som spelar film för Sunburned Games och är tidigare president för AEV, Association of Students of Video Games.

Javier Horrillo

  • Director & VFX Supervisor på Virtual Art
  • Javier Horrillo har en examen från Polytechnic University i Valencia. Han har också studerat på ESAD. Han leder Virtuell konststudio för digitala effekter i Valencia, där han också är VFX-handledare. Han har genomfört ett flertal film- och reklamfilmer på hög nivå där det visas att det är möjligt att skapa i bild allt du kan tänka dig tack vare tekniker som mattmålning, krom eller kromakey, rotoskopi, skapande av 3D-uids, modellering, texturering och belysning 3D, uppsättning förlängning, fotogrammetri, kameraspårning, digital makeup och en lång etc.

Juan Antonio Valverde

  • Concept, Visual & Story Artist
  • Examen i skön konst från det polytekniska universitetet i Valencia (UPV) 2005, och med en yrkesutbildning 2 i datorsystemprogrammering och en Master i grafisk design, Juan Antonio utvecklar sin professionella verksamhet som frilans i illustration och grafisk design från år 2012. Han har haft möjlighet att ställa ut sina verk fem gånger i sin hemstad (Valencia), och en gång som gäst på Animazing Gallery i New York (USA), i Rodez (Frankrike), i det medeltida slottet Belcastel.

Upptäck vårt exklusiva Accelerator-program

Förra året kommer du att njuta av vårt 9-månaders accelerationsprogram, som erbjuder råd och utbildning som är nödvändig för utveckling av alla typer av entreprenörsprojekt. Utnyttja vår kunskap och alla våra faciliteter. Avsluta din utbildning med ett framgångsrikt projekt och en professionell demo-rulle.

Arbeta i en riktig studio

Under de nio månaderna med accelerator arbetar du med ett riktigt projekt, ett projekt med dess mål, dess tidpunkter, dess tidsfrister som i ett verkligt produktionsföretag. Du vet hur du arbetar i ett videospel eller en filmutvecklingsstudio som gör ett riktigt projekt, ditt projekt.

Din egen start

Vill du utveckla ditt eget projekt? Om du har en bra idé här kan du utföra den. Eller om inte, kan du alltid gå med i de många idéer som vi föreslår och lanserar själva, vare sig vi är som grafisk designer, modellerare, programmerare etc.

Riktiga förlag

Huvudmålet är att projekten ser ljuset. Därför har vi olika finansierings-, distributions- och marknadsföringssystem som PlayStation Talents, som finansierar projekt upp till 200 000 €

Professionell tillsyn

För vi vet att det är svårt att arbeta ensam och utan tillsyn. Det är därför som acceleratorens elever räknar från den första dagen med hjälp av våra lärare och yrkesverksamma som kommer att övervaka och ge konstant hjälp för projektutvecklingen.

Anpassade installationer

Att arbeta hemma är väldigt bekvämt men det är inte fruktbart, det vet vi alla. I våra anläggningar arbetar du med ditt team i en professionell miljö, med ett mötesrum, ett spelrum, mat / drycksmaskiner och alla tjänster för ett företag i sektorn.

Multidisciplinärt team

Du kommer att arbeta med mycket olika karriärstudenter. Experter på videospel, speldesign, programmering, 3D-modellering, animering, film, koncept, allt som arbetar som ett team och bildar en länk för framtida projekt och idéer.

Lediga platser

Vi kommer att ta hand om personligen söka och hantera jobberbjudanden som kan passa med våra studenters situation och preferenser, både nationellt och internationellt.

Demo rulle

Och allt detta så att du har en professionell demo-rulle, en specifik demo-rulle för det jobb du vill utveckla, som du kan fästa till ditt brevet eller återuppta, vilket vi försäkrar att du öppnar alla dörrar till din professionella framtid.

Registrera dig gratis på vårt virtuella campus

Världens mest avancerade campus

Vi är den enda skolan som har öppnat vårt campus för hela världen. Tusentals människor, studerande eller inte, går in på vårt intranät dagligen för att se videor, handledning, föreläsningar, demonstrationer, utföra uppdrag och i allmänhet för att interagera med andra studenter och yrkesverksamma inom sektorn. En hel virtuell värld väntar på dig med oändliga möjligheter.

  • Skapa din avatar
  • Anpassa ditt rum
  • Yrkesutbildning
  • Nivå upp
  • Prata med dina klasskamrater
  • Konferenser och webbseminarier
  • Övningar och läxor
  • HD-videor
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Founded in 1994, as a Center specialized in CGI - COMPUTER GENERATED IMAGES - (Infographics, 3D Animation, Video Games, Cinema, Advertising and Special Effects) and Digital Image (Graphic Design, Post ... Läs mer

Founded in 1994, as a Center specialized in CGI - COMPUTER GENERATED IMAGES - (Infographics, 3D Animation, Video Games, Cinema, Advertising and Special Effects) and Digital Image (Graphic Design, Post-Production, Viral Video, Short Film, Fashion Films and Web ). With more than 3 million hours of training, our methodology, a pioneer at the international level, allows us to find work in the most important top studios on the planet. Läs mindre
Los Angeles , Valencia , Valencia + 2 Mer Mindre