Programbeskrivning
Concept-Art IllustrationVill du jobba inom film- eller videospelbranschen? Har du någonsin tänkt på hur spännande det skulle vara att arbeta för ett bra illustrationsföretag? Här kommer du att upptäcka alla tekniker från professionella, nycklarna och deras tricks. Vi kommer att lära dig den tekniska kunskapen för att ta din konst till en annan nivå och hur du designer fantasi, verkliga eller fiktiva världar som senare kommer att bli små eller stora filmproduktioner, tv, videospel etc. Din fantasi har inga gränser, upptäck hur du kan fokusera din talang på ett framtida yrke.KaraktäranimeringFrån "Fundamentals of Animation" till "Body Mechanics" till "Acting" kommer denna mästare att ge dig kunskapen för att inte bara göra dina karaktärer verkliga, om inte viktigare, trovärdiga. Med hjälp av aktuella tekniker och verktyg från branschen kommer vi att lära oss animeringen.
Studenten kommer att lära sig de interna strukturerna och produktionsprocesserna för audiovisuella företag med inriktning på animationskino, videospel och reklam. Han kommer att avsluta sin akademiska utbildning med en rulle med sitt bästa animationsarbete som utförts under magisterexamen, vilket kommer att vara hans introduktionsbrev för att komma in i branschen och därmed få sitt första jobb som karaktäranimatör.Skulptera extremtLär dig hur du arbetar i "Sculpting" -läge för att skapa de mest komplexa och detaljerade 3D-modellerna på marknaden. Du kommer att lära dig att designa och modellera karaktärer för de olika sektorerna inom 3d. Du lär dig mänsklig anatomi och dess skulpturtekniker. Från den första idén till skulpturen, detaljerad, strukturerad och implementering. Allt detta gällde de olika stilarna. Tecknad film, realistisk, varelser design och alla karaktärer du kan tänka dig med alla tekniker och hemligheter i branschen.
Du kommer att lära dig att använda Zbrush på djupet och kombinera det med andra 3D-paket, genom att implementera skapandet av kraften exponentiellt.
Du kan träna på tre olika sätt:På plats: Kurserna är 3 timmar om dagen från måndag till torsdag på våra anläggningar.
Telepresence: Eleverna ansluter live med läraren och deras klasskamrater från måndag till torsdag 3 timmar om dagen. När klasserna är över skickas de på det virtuella campus för att se dem igen så många gånger som behövs.
Online: Eleverna har frihet att få tillgång till de lektioner som spelas in och laddas upp av lärarna varje dag, och de har en veckovis timmeundervisning med läraren för att lösa eventuella tvivel.Kursplan: Modul koncept-konstillustrationfundamentMånad 1Photoshop introduktion
Grundläggande geometriska former
Grundläggande ljusregler
Typer av ljus och skugga
Grunderna i perspektiv (1 PF)
Grundläggande anatomi
Material: GrundläggandeMånad 2Värdet (gråskala)
Material: Mellanprodukter
Grundläggande anatomi
Grunderna i perspektiv (2PF)
proportioner
Komplexa geometriska formerMånad 3Grunderna i perspektiv (3PF)
Grundläggande anatomi
Fordon och komplexa föremål i perspektivMånad 4Avancerat perspektiv (1 PF, 2 PF, 3 PF)
Scenarier och kameravinklar
Ljus och skuggaMånad 5Avancerad anatomi
Färgteori
Material: Avancerat
Landskap målningKonceptkonstMånad 6Avancerad anatomi
Sök efter referenser och generering av idéer
Skapa miniatyrbilder (Thumnails)
Hur du skapar dina egna borstar och anpassade former
Sammansättning, tredjedelslag
Design genom silhuetter
Props DesignMånad 7Avancerad anatomi
Interiör och exteriör design
Miljöer och bakgrunder för videospel
Vapen design
Fototekniker och mattmålningsteknikerMånad 8Karaktärdesign med silhuetter
Utforska karaktären genom raden
Skiktstrategi i Photoshop
Ocklusionspasset
Vänd runt karaktärenMånad 9Avancerad anatomi
verkande
uttryck
lAYOUTAgenda: Sculpting Extreme ModuleMånad 1Presentation av befälhavaren och dess funktion.
Tillämpad teori karaktär skapande
Psykologisk profil av vår karaktär
Z Brush: Initiering - öva.
Skulptur 1: skalle.
Anatomi: Andelar av människokroppen.
Ritning: Ge och passa.
Anatomi: Den mänskliga överkroppen
Z-borste: stegvis arbetsmetod.
Ritning: The Human Torso
Skulptur 2: The Human Torso
Anatomi: Övre extremiteter
Z-borste: optimering och hårdvara resurser
Ritning: Övre extremiteter
Skulptur 3: Övre extremiteter
Leverans: 2: a delen av ett realistiskt teckenförslag Uppgifter från föregående vecka
Anatomi: Händer
Z-borste: skulpturtekniker
Ritning: händer
Skulptur 4: händer
Leverans: 3: e och sista realistiska karaktärförslag och uppgifter från föregående veckaMånad 2Anatomi: Händer
Z-borste: Blockering av z-sfärer och andra tekniker
Ritning: händer
Skulptur 5: händer
Anatomi: Nedre extremiteter
Z-borste: skulpturtekniker.
Ritning: Lägre extremiteter
Skulptur 2: Lägre extremiteter
Anatomi: Fötterna
Z-borste: projektion, lager och morfer
Ritning: Fötter
Skulptur 2: Fötterna
Anatomi: Den kvinnliga överkroppen
Z-borste: skulpturtekniker, projektion, lager och morfer
Ritning: Den kvinnliga Torso
Skulptur 2: Den kvinnliga överkroppenMånad 3Anatomi: Det mänskliga huvudet
Z-borste: Retopologiverktyg
Ritning: Det mänskliga huvudet
Skulptur 5: Det mänskliga huvudet
Anatomi: Porträtt och rimliga likheter
Z borste: uv skapelse
Ritning: Porträtt och rimliga likheter
Skulptur 2: Porträtt och rimliga likheter
Teori: hårtekniker
Z-borste: Hud- och subkutana detaljer, porer, fläckar, vener och ärr
Fantastisk designer: Concepts
Skulptur 2: hår- och låsskulptur
Teori: Tyger och plagg
Z borste: bakningstekniker
Z-borste: extraktionstekniker och skulptera hår- och fibernätstekniker
Fantastisk designer: Mönster och simuleringar
Skulptur 2: sculpt tygMånad 4Applied Theory Cartoon Character Creation
Substansmålare: Initiering
Skulptur 5: Blockering
Fantastisk designer: Anpassning av våra modeller.
Tillämpad teori Tecknad karaktär skapande, visuellt språk.
Skulptur 5: Blockering
Fantastisk designer: Engarment och morphers
3D-polygonal modellering med max
Låg polygonkoncept
Retopologi i 3D Max
Retopologi i Maya
Retopologi i blender
Packa upp uvw 3D MaxMånad 5Substansmålare: bakning och textureringstekniker
Polygonal hård ytmodellering
Prop-modellering
Fordonsmodellering
Substansmålare: textureringstekniker
Grundläggande inställning och karaktärspositionMånad 6Substansmålare: bakning och textureringstekniker
Polygonal hård ytmodellering
Prop-modellering
Fordonsmodellering
Substansmålare: Textureringsmetoder Hand Paint-karaktärer
Marmoset-tittare: Initiering
Implementering i Marmoset Viewer
Miljömodellering
Procedurmodellering
Prop-modellering för miljöer
Träd, stenar och ruinerMånad 7Bakningstekniker med Xnormal
Polygonal hård ytmodellering
Prop-modellering
Fordonsmodellering
Ämne Målare: Textureringstekniker Handmålsrekvisita
Marmoset Viewer LightingMånad 8Marmoset Viewer Bake and animation
Marmoset framför
Miljömodellering
ProcedurmodelleringMånad 9Marmoset Viewer Bake and animation
Marmoset framför
Feedback på slutprojekt
Fokus och tips för personlig rulle
Efterproduktion i Photoshop och After effects
Slutleverans av MasterAgenda: Character Animation ModuleMånad 1Introduktion till animering i Maya
Principer för animering
Under den första månaden kommer vi att lära oss vad som är nödvändigt för att förstå gränssnittet för det program som vi kommer att arbeta med på denna kurs: Maya.
Vi kommer att bryta handen genom att lösa tvivel som vad animat antyder, vilken är en grundläggande roll som en animatör i branschen och vi kommer att skapa en adekvat rörledning för arbete som hjälper oss med små övningar med de tolv principerna för animering:Sträck och krympa
förväntan
Tider av handlingar
Animeringsbågar
Karaktärens skönhet
överskattning
Fasta poser
Sekundär åtgärd
Bromsning och acceleration eller iscensättning
staging
Direkt åtgärd och posera för att posera
Fortsatt åtgärd och överlappande åtgärdMånad 2Introduktion till anatomi
Grunden för att skapa en bra ställning är att förstå vikterna i en mänsklig kropp.
Vi kommer att se anatomisk ritning, helt analytisk. Vi kommer att dra bra på traditionellt eller digitalt, beroende på studentens komfort.Månaderna 3 och 4Realistisk animering och initiering av kroppsmekanik
Vi börjar med kroppsmekanik, människans kroppsmekanik, förstå hur bågar rör sig och flyter. Vi kommer att ställa oss frågor såsom hur mycket kroppen väger, hur mycket massa den har, hur den rör sig.
Vi kommer att översätta allt det till 3D-språk.
Efter det kommer vi att använda kunskapen från föregående månad och kombinera lipsync och kroppsmekanik för att ge plats för full realistisk animering.Månad 5storyboard
När vi har sett de tolv principerna för animering kommer vi att fokusera på att göra en bra förproduktion: förstå planerna, veta hur vi ska tillämpa dem, förstå vad vi vill berätta och hur vi ska göra det. Rita positionerna för våra karaktärer och lära dig att betona dem. Vi studerar filmscener tillsammans.Månad 6Lipsync och agerar
Under den här månaden kommer vi att fokusera på uttryck och dialoger. Vi ska studera hur våra karaktärer uttrycker sig och vilka fonemer vi måste använda för att använda ljud.
Vi kommer att förstå hur ett ansikte fungerar på en anatomisk nivå och hur man tillämpar principerna för animering i dialoger, vändningar och mänskliga uttryck.Studie av känslor
ögon
Centrum för intresse
beteendeMånad 7Animeringstecknad film
Vi kommer att se vad som skiljer rörelsen från en realistisk karaktär till en tecknad film. Vi kommer att förstå överdrivningen som detta orsakar, morfologin för en tecknad karaktär, eftersom den inte nödvändigtvis måste styras av verkliga fysiska lagar: de kan vara gjorda av kött, men också gummi eller sten, och det måste återspeglas i deras vikter.
Vi kommer att se vad vi lärde oss under månaderna 3, 4 och 5, och vi kommer att lägga till mer information.Månad 8Fyrfaldig animering
Att animera fyrdubblade är en komplex uppgift, eftersom de inte har samma morfologi som tvåfaldiga, denna månad kommer vi att behandla dem separat, tillämpa teknikerna från de föregående månaderna och använda dem till vår fördel så att, tack vare detta, studenten Lär dig att extrapolera rörelse inte bara till fyrdubblade, utan till vad som helst.
Feliner / hundar / hästdjur.Månad 9Interaktion mellan två eller flera tecken
För att planera en scen mellan två eller flera karaktärer använder vi allt vi har lärt oss genom mästaren:Vem har handlingen
Vad är din motivation
Vart ska du
Hur den sekundära karaktären förstärker den aktiva karaktärenAcceleratormodulFörproduktion av projektetKonstruktion av projektledningen
Rörledningsstruktur med ShotgunUppgiftsspårning
Optimera Gantt-diagrammet
Produktivitetsparametrering
Tidtagningsuppgift och teammilstolpar
Spårning av produktionsfaser
Molnanslutning Desktopupplevelse personligen och online
Online-projektvisualisering
Aktiehantering
Feedback på skärmen
Multitasking granskning
Minskning av osäkerheten i analysen av produktivitet
SCRUM metodinlärningproduktionKalenderberäkning
Mätbarhetsmätningar
testning
Kvalitetssäkring
Spelplan
MarknadsplanLansering - prelaunchMarknadsutvärdering för avresedatum
Förberedelse för lansering
Pitch förberedande
Presentation vid evenemang
Projektpresentation domstol
Presentation för allmänhetenLärare med verklig erfarenhetTopplärareJose MasLead Animator på Ilion Animations Studios
Jose Mas, Lead Character Animator på Ilion Animation Studios, har arbetat i animationsbranschen i mer än 18 år. Muf, Keytoon, Kandor, Sony, Mac Guff, Ilion ... alla hjälpte mig att vara den professionella och ännu viktigare personen jag är idag.Anfrank Ponce3D Character Animator
Han har arbetat på Baraboom! animera dinosaurier för Felix & Paul Studios i promot för "Jurassic World - Blue", 3D VR-upplevelse. Han arbetade med animeringstecken efter visualisering i filmen "Nötknäpparen och fyra kungariken" för Walt Disney. Han samarbetade i reklamplatsen "Rymdkloner!", För Funko Pop!,. Han arbetade i Paris på Illumination MacGuff, animerade karaktärer för kortfilmer för Minions och The Grinch.Jorge MomparlerConcept Artist på Gameloft
Konceptkonstnär och illustratör. Han har arbetat med dussintals projekt för videospel och tillverkare av GAMELOFTs kaliber. Han har varit illustratör av omslag och interiörbilder för serier, konceptkonstnär och texturledare på Magoproductions för den animerade serien "The Flying Squirrels".Andros MartínezSenior Concept Artist
Jag har arbetat som marknadsföringskonstnär i mobila och Steam indies studios som "Feral Fury", jag har arbetat som instruktör för Animschool, jag har också arbetat i förproduktion av filmer för London Studios. Jag tillbringade en månad i Toronto som praktik på Imaginism Studios och fick mentorskap från människor som Bobby Chiu, Key Acedera och Alvin Lee.Angel RamsFreelance Illustrator and Cartoonist
Mitt fulla namn är Ángel Rams Figueroa, jag är född i Valencia, Spanien, 1982. Trots att jag har en examen i byggteknik, har jag verkligen varit konst. Jag lärdes av en professionell komiker i några år och lärde mig sedan på egen hand. Min yrkeserfarenhet har varit relaterad till illustration, serier, scendesign för hotell, vattenparker, temaarkitektur.Juan Antonio ValverdeConcept, Visual & Story Artist
Examen i skön konst från det polytekniska universitetet i Valencia (UPV) 2005, och med en yrkesutbildning 2 i datorsystemprogrammering och en Master i grafisk design, Juan Antonio utvecklar sin professionella verksamhet som frilans i illustration och grafisk design från år 2012. Han har haft möjlighet att ställa ut sina verk fem gånger i sin hemstad (Valencia), och en gång som gäst på Animazing Gallery i New York (USA), i Rodez (Frankrike), i det medeltida slottet Belcastel.Rafa Costa3D-generalist i Elite 3D
3D-konstnär och konceptkonstnär.
Han har arbetat sedan 2003 för reklambyråer, designstudior och arkitektföretag.
Han har deltagit i olika projekt som: evenemang, företagsvideor, musikvideor, TV-program, dokumentärer, filmer, reklam och videospel, som BattleField 4, Mafia III eller Star Citizen.Nacho LapuenteKaraktärartist på Elite 3D
Specialiteter: Digital skulptur, render, hud, hår, tyg, texturerat, animering, zbrush, VRay, MentalRay, Marmoset Toolbag 2, Unreal Engine 4.
Han har arbetat med projekt som Call of Duty Infinite Warfare eller Hitman.Hector godoySenior Animator på Blue Sky Studios
Héctor Godoy började i världen av 3D-animering när den fortfarande kryper på marken. Hans karriär gick från nationella produktioner med Filmax Animation till Senior Animator på Blue Sky Studios (Ice Age, Robots, Rio, Epic).Upptäck vårt exklusiva Accelerator-programFörra året kommer du att njuta av vårt 9-månaders accelerationsprogram, som erbjuder råd och utbildning som är nödvändig för utveckling av alla typer av entreprenörsprojekt. Utnyttja vår kunskap och alla våra faciliteter. Avsluta din utbildning med ett framgångsrikt projekt och en professionell demo-rulle.
Arbeta i en riktig studio
Under de nio månaderna med accelerator arbetar du med ett riktigt projekt, ett projekt med dess mål, dess tidpunkter, dess tidsfrister som i ett verkligt produktionsföretag. Du vet hur du arbetar i ett videospel eller en filmutvecklingsstudio som gör ett riktigt projekt, ditt projekt.
Din egen start
Vill du utveckla ditt eget projekt? Om du har en bra idé här kan du utföra den. Eller om inte, kan du alltid gå med i de många idéer som vi föreslår och lanserar själva, vare sig vi är som grafisk designer, modellerare, programmerare etc.
Riktiga förlag
Huvudmålet är att projekten ser ljuset. Därför har vi olika finansierings-, distributions- och marknadsföringssystem som PlayStation Talents, som finansierar projekt upp till 200 000 €
Professionell tillsyn
För vi vet att det är svårt att arbeta ensam och utan tillsyn. Det är därför som acceleratorens elever räknar från den första dagen med hjälp av våra lärare och yrkesverksamma som kommer att övervaka och ge konstant hjälp för projektutvecklingen.
Anpassade installationer
Att arbeta hemma är väldigt bekvämt men det är inte fruktbart, det vet vi alla. I våra anläggningar arbetar du med ditt team i en professionell miljö, med ett mötesrum, ett spelrum, mat / drycksmaskiner och alla tjänster för ett företag i sektorn.
Multidisciplinärt team
Du kommer att arbeta med mycket olika karriärstudenter. Experter på videospel, speldesign, programmering, 3D-modellering, animering, film, koncept, allt som arbetar som ett team och bildar en länk för framtida projekt och idéer.
Lediga platser
Vi kommer att ta hand om personligen söka och hantera jobberbjudanden som kan passa med våra studenters situation och preferenser, både nationellt och internationellt.
Demo rulle
Och allt detta så att du har en professionell demo-rulle, en specifik demo-rulle för det jobb du vill utveckla, som du kan fästa till ditt brevet eller återuppta, vilket vi försäkrar att du öppnar alla dörrar till din professionella framtid.Registrera dig gratis på vårt virtuella campusVärldens mest avancerade campus
Vi är den enda skolan som har öppnat vårt campus för hela världen. Tusentals människor, studerande eller inte, går in på vårt intranät dagligen för att se videor, handledning, föreläsningar, demonstrationer, utföra uppdrag och i allmänhet för att interagera med andra studenter och yrkesverksamma inom sektorn. En hel virtuell värld väntar på dig med oändliga möjligheter.Skapa din avatar
Anpassa ditt rum
Yrkesutbildning
Nivå upp
Prata med dina klasskamrater
Konferenser och webbseminarier
Övningar och läxor
HD-videor