112 Kandidat Program i Taiwan for 2024

Kandidat Program i Taiwan for 2024Filter
    • Taipei, Taiwan
    • Kaohsiung, Taiwan

    Heltid

    4 år

    På Campus

    Engelsk

    • 135號, Taiwan

    Heltid

    4 år

    På Campus

    Engelsk

    Yuan Ze University erbjuder Bachelor of Management& Social Science-program under College of Management, och College of Humanities and Social Sciences.

    • Tainan, Taiwan

    Heltid

    4 år

    På Campus

    Engelsk

    Kandidatexamen i International Finance and Business Management erbjuder ett fyraårigt program för att vårda studenter inom internationell ekonomisk förvaltning och företagsledning med goda engelska kommunikationsförmåga.

    • Ulaanbaatar, Mongoliet
    • Nantun District, Taiwan
    • + 1 more

    Heltid

    4 år

    På Campus

    Dubbla grader när en examen erhållits från Institutet för Finance & Economics och annan examen tas emot från London School of Business & Finance

    • Hsinchu, Taiwan

    Heltid

    På Campus

    "NCTU EECS Grundutbildning Honors Program " är en pionjär inom grundutbildningen tvärvetenskaplig utbildning i Taiwan.Detta program skapar en flexibel och kreativ studiemiljö i EECS området och det är ett viktigt steg NCTU strävar efter att stärka den högre

    • Taichung, Taiwan

    På Campus

    Engelsk

    • New Taipei, Taiwan

    Det mekatroniska ingenjörsprogrammet vid Huafan University är inrättat för att utbilda studenter med väsentliga färdigheter för att tävla på den högteknologiska tvärvetenskapliga världsarenan.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    För kurser på grundnivå avser Institutionen för journalistik att utrusta studenterna med en mängd olika yrkeskunskaper som inkluderar (1) den sofistikerade tillämpningen av multi- och digitala medier; (2) genomförande av medborgarjournalistik som är nära förknippad med lokalsamhällen; (3) förmågan att göra diskurser för funktionsrapporter; (4) förmågan att producera engelska nyheter; och (5) förberedelserna för praktikprogrammet tätt integrerat med arbetsplatsen. Med läroplaneringen som avser att förena yrkeskunskaper med akademisk kunskap, tillsammans med den liberala atmosfären för lärande, avser journalistiska institutionen att odla studenter med kreativitet, en bredare vision och en stark känsla för nyheterna. Med det dubbla fokuset på teori och praktik är syftet med kurserna på forskarnivå vid Institutionen för journalistik att vårda framtida journalister och kommunikationsvetare med kritiskt tänkande, akademisk kunskap och passionerad omsorg för samhället. För att utrusta sina studenter med möjligheten att tillämpa den ständigt föränderliga tekniken för att förespråka universitetets uppdragsbeskrivning, "frihet och demokrati", utbildar Graduate Institute of Journalism studenternas yrkeskunskaper i enlighet med de högsta akademiska standarderna. Dessutom innehåller läroplaneringen digitala färdigheter och kapacitet att utforska nyheter och följer journalistikens principer och journalisternas uppdrag.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Psykologiska institutionen syftar till att utbilda och utbilda studenter som yrkesverksamma med förmågan att kommunicera med andra om livs- och arbetsfrågor genom både muntligt och skriftligt språk.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Nutritionskolan grundades formellt i augusti 105 och är den första och enda "Nutrition Academy" i landet. Det finns "Institutionen för hälsa och näring (Bachelor, Master, Deltid och doktorsexamen)", "Master of Food Safety", "Department of Food Safety" och "Institute of Metabolism and Obesity Science" och 2 A-sjukhusnivå forskningscentrum: "Nutrition Medicine Research Center" och "Senior Nutrition Research Center", med fokus på näring och hälsa, i kombination med skolans medicinska och hälsoprofessionella grund, investerat i de akademiska områdena livsmedelssäkerhet, sjukdomsnäring, metabolism och fetma. Institutionen för hälsa och näring på sjukhuset inrättades under namnet "Life is in health, and health is in nutrition", vilket tydliggör hälsans och näringens betydelse för livet. Institutionen för hälsa och näring har etablerats 1968 i mer än 40 år. Under åren har det vårdat många näringspersonal. Antalet godkända dietistlicenser och andelen näringsläkare och näringsövervakare på medicinska institutioner är först i landet. Institutionen för hälsa och näring förespråkar rationalisering av personlig näring. Ur preventivmedicins perspektiv syftar den till att odla professionella talanger för vägledning och främjande av kostbehandling, näringsforskning, näringsutbildning, cateringhantering och gruppmåltider, och hoppas att vårda fler yrkesverksamma som arbetar med "Professionals of" Nutrition Application " .

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Sedan omstruktureringen av University of Science and Technology 1996 har skolan varit mer inriktad på reformering och innovation av den övergripande utvecklingen av skolfrågor, konstruerat en högkvalitativ inlärningsmiljö och aktiverat sundt administrativt stöd, hjälpt lärare att bedriva utmärkt undervisning och forskning och hjälpa elever att skapa utmärkta inlärningsresultat. Skolans mål och vision är: "Odla företagstalanger med humaniora, social omsorg, yrkeskunskap, internationell vision och både färdigheter och etik, och bli ett grönorienterat högkvalitativt industrivetenskapligt och teknikuniversitet." Skolan för humaniora vid skolan ärver skolans utvecklingsmål och vision. Dess pedagogiska mål och vision är: "Odla enastående kreativa talanger med humanistisk omsorg, praktisk förmåga och internationella synpunkter." Därför fastställs utbildningsmålen för denna avdelning enligt skolans och högskolans mål enligt följande: 1, Odla den operativa förmågan för landskapsdesign och planering. 2. Utbildningsrelaterad praktisk förmåga för landskapsteknik. 3. Odla landskapsförvaltningskunskaper. 4. Upprätta digitala miljöimuleringsmöjligheter.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Forskningsplaneringen och det akademiska och företagssamarbetet drivs av "The Research Center of Automobile and Mechatronic Industry Technology". Först etableras utrymme och utrustning som krävs av "The Research Center of Automobile Technology". Under den första etappen genomförs analysen av kraft och förorening av våra skotrar och en liten bensinmotor för att fungera i samordning med utvecklingen av EFI-jetsystem för skotermotorer, utveckling av ersättningsbränslesystem och avgasreningssystem, för att hjälpa tillverkare med undersökning av motorrening. Samtidigt hjälper centret också Medicine Technology Center att förbättra utvecklingen av "Walcabs" och förbättra prestandan hos motorn som används i bränslebesparande tävlingen. Därefter etableras och installeras också inter-field program som Precision Engineering, Automobile Machine och Electricity, Creativity Design, utrustning för utveckling av robotmaskiner, mikrobearbetning och automatiskt styrda instrument. Efter forskningsplanering uppmuntras lärare att omvandla sina prestationer till ny kunskap för eleverna att lära sig. Å andra sidan uppmuntras lärare också att tillämpa patent på sina forskningsresultat för att förstärka begreppet immateriella rättigheter och patent.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Finansdepartementet syftar till att odla finanspersonal i alla aspekter. Vi utbildar våra studenter att få färdigheter i och utanför klassrummet, bedriva oberoende forskning, slutföra valfria praktikplatser vid privata eller offentliga institutioner, utveckla ledaregenskaper genom utvalda aktiviteter, samt lära sig att hantera sina framtida karriärer. Vi vill att våra studenter ska vara finansiella experter på hög nivå. Läroplanerna innehåller både teori och praktik. Förutom den utmärkta akademiska fakulteten inom olika finansiella områden, inbjuder vi chefer från banker, säkerhets- eller försäkringsbolag att dela sina erfarenheter med våra studenter för att förbättra deras konkurrenskraft. För att uppnå vårt uppdrag har vår avdelning sex egenskaper: Integrering av teoretisk och praktisk utbildning Förstärkning av internationell finansiering Betoning av finansiella lagar och relevanta regler Skapande av en realistisk inlärningsmiljö Att odla främmande språkförmåga Erhålla yrkeslicenser och certifikat

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Elektroteknikprogrammet vid National University Of Tainan grundades 2005. Med den snabba industriella tillväxten är odlingen av teknikbegåvade personer avgörande för Taiwans ekonomiska utveckling. En mängd olika avancerade tekniska möjligheter finns tillgängliga i den nyetablerade södra Taiwan Science Park. Det är bara en trettio minuters bilresa från vårt huvudcampus. Under 2008 och 2009 slogs Institute of Communications Engineering och Institute of Electro-Optical Engineering samman till Institutionen för elektroteknik respektive och har sedan dess stärkt våra utbildningserbjudanden. Hösten 2011 integrerade avdelningen de tre instituten i Institute of Electrical Engineering och började erbjuda Ph. D. -program. Våra mål är: Att bekanta studenterna med alla större områden inom elektroteknik och göra det möjligt för dem att engagera sig i avancerad forskning och utveckling inom de elrelaterade industrier. Att spela en viktig roll i den snabba tillväxten av Taiwans vetenskap och teknik och utveckla våra studenter till kvalificerade FoU -ingenjörer.

    • Taipei, Taiwan

    På Campus

    Skolan är självpositionerad som en "högkvalitativ undervisning och dubbel-orienterat universitet mellan universitet och universitet", och syftar till att "träna ryggraden i samhället med professionella kvaliteter, innovativt tänkande och empati" som utbildningsmålet. Av denna anledning främjar skolan "Sunshine Youth Project" för att utveckla eleverna till en balanserad utveckling av fem utbildningar om dygd (entusiastisk service), visdom (kärlek och kunskap), fysisk (stark kropp), grupp (sund personlighet), och skönhet (konstnärlig smak). Sunshine Youth; implementera "Innovativt kreativitetspopulariseringsutbildningsprogram" för att odla studenter med innovativt tänkande; tillhandahålla flera inlärningskanaler och över flera fält för att vidga elevernas inlärningshorisonter. Därför har "Sunshine (Sunshine Youth), Innovation (Innovative Ability), π China (Interdisciplinary Learning)" blivit skolans egenskaper.