Kandidat Program i Public Relations (PR) i Indien för 2024
Filter
Filter
- Kandidat
- Naturvetenskaplig kandidatexamen
- Humanistisk kandidatexamen
- BBA
- Studier i marknadsföring
Kandidat Program i Public Relations (PR) i Indien för 2024
Popular education type
Kandidat Program i Public Relations (PR)
Public Relations PR är ett tvärvetenskapligt område som kombinerar marknadsföring, reklam och andra kommunikativa insatser. I allmänhet är målet för PR-program och kurser för att hjälpa eleverna att förstå hur man kan hjälpa individer och företag att ansluta med media, en viss marknad eller community-at-large.
Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.
En kandidatexamen utfärdas till studenter som uppfyller de nödvändiga kraven vid den högskola eller det universitet de studerar vid. Kraven omfattar tre till sju års studier med specifik fokus på ett ämne, det som vanligen kallas studentens "major", eller huvudämne.