3 Kandidat Program i Modemarknadsföring i Asien för 2024
Filter
Filter
- Kandidat
- Naturvetenskaplig kandidatexamen
- Humanistisk kandidatexamen
- BBA
- Mode
- Modemarknadsföring
3 Kandidat Program i Modemarknadsföring i Asien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Popular locations
Kandidat Program i Modemarknadsföring
Området modemarknadsföring fokuserar på en mängd olika företag och couture-relaterade ämnen. Beroende på vilket program man väljer kan man studera analys av kläder, sociala modeaspekter, e-handelsstrategier, ekonomi och marknader, statistisk analys och forskningsmetoder.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
En kandidatexamen utfärdas till studenter som uppfyller de nödvändiga kraven vid den högskola eller det universitet de studerar vid. Kraven omfattar tre till sju års studier med specifik fokus på ett ämne, det som vanligen kallas studentens "major", eller huvudämne.