Detta nationellt rankade program är en hybrid av visuell design och journalistik. Modeprogrammet rankas i världens topp 10 av The Business of Fashion, London, tillsammans med internationella skolor som Central Saint Martins, London College of Fashion, Ryerson University School of Fashion och Polimoda. På Stephens kommer du att studera moderelaterad journalistik, marknadsföring och grafisk design, samtidigt som du utnyttjar vårt omfattande alumni-nätverk och lär dig om alla aspekter av modekommunikation från lärare och besökande experter. Exceptionell inlärningsupplevelse Baserat på en undersökning bland studenter och akademiker runt om i världen gör Fashion Communication -programmet utomordentligt högt för inlärningsupplevelsen, med hänvisning till kamraternas kaliber, undervisningskvalitet och resurser. Stephens är ett av bara två program i USA för att få erkännande i denna kategori. "Med tillsyn från yrkesverksamma inom journalistik och modemedier är studenterna beredda att ta sig en mängd olika roller efter examen, inklusive modejournalistik, fotografi, konstriktning och styling." - The Business of Fashion, London Programfunktioner Modekommunikationsprogrammet på Stephens låter dig utforma den karriär som passar just dig. Du kommer att studera alla aspekter av modeindustrin och lära dig att prata och skriva om prognoser, landningsbanor och andra branschtrender som en expert. Gör studieresor till internationella modehuvudstäder för högskolepoäng. Praktikant på företag som Elle Magazine, Kansas City Fashion Week, Krupp Group, WWD och nya modemärken. Komplettera dina studier med en minor inom designkonst, digital film, ägande av småföretag, evenemangsplanering och mer. Stephens Life Magazine Arbeta med personalen på Stephens Life, vår nationella prisbelönta studentdrivna funktionstidning. Samlingarna Producera, marknadsföra och rapportera om The Collections, vår årliga modedesign för studentdesigner, ett dynamiskt banhändelse som grundades 1944. Besökande designers Interagera med bästa branschpersonal som besöker Stephens varje år, inklusive prestigefyllda designers inbjudna av Jeannene Booher Fashion Lecture Series. De senaste gästerna inkluderar Brandon Maxwell och Chromat -grundaren Becca McCharen Tran. Kostymmuseum + forskningsbibliotek Utforska vårt historiska kostymmuseum + forskningsbibliotek för projekt- och berättelseinspiration. Marknadsdag Marknadsdag: Detta spottiga modeköparevenemang sammanför alla aspekter av modeprogrammet i en verklig arbetsmiljö. Modekommunikationsstudenter rapporterar om evenemanget och de stilar som lanserats och får praktisk erfarenhet inför gäster och lärare. Susies Campus bokhandel Susie's Campus Bookstore: En campusbokhandel som drivs av studenter, Susie's ger Fashion Communication majors erfarenhet av marknadsföring och hantering av sociala medier för butiken. Anmärkningsvärda alumner Taylor Barber '17, Junior Wholesale Manager, 2448 Agency, New York, NY MeKayla Chalupa '12, Associate Manager of Retail Training, Warby Parker, New York, NY Khyneesha Edwards '16, grafisk formgivare, Kansas City, MO Colby Elliott '15, Visual Merchandiser, Nordstrom, Atlanta, GA Caitlyn Gardner '15, Designer & produktutvecklare, Aquarius, Ltd., St Louis, MO Kristine Kloss, Senior Director, Brand Marketing, Dermstore, Los Angeles, CA Brianna Knopf '18, grafisk formgivare, The Mayfair Group, Scottsdale, AZ Alexandra Martin '18, Fargo Monthly Editor and Design & Living Editor, Spotlight Media, Fargo, ND Josie Ostrowski '12, köpare, Ulta Beauty, Bolingbrook, IL Taylor (Lamping) Shapiro '12, Senior Manager, Global Visual Merchandising, Coty, New York, NY Anne F. Robertson '15, Creative Production Manager på Modern Luxury Media, Chicago, IL Deja Turner '13, Stylist, Industrial Color, New York, NY Angie Westcott '15, Creative Coordinator, Blandning, Mission, KS Jamie Warren '16, Talent Acquisition Coordinator - Fashion & Beauty, Solomon Page, New York, NY Sarah Vitel '16, ägare, Sarah Vitel Photography, Atlanta, GA Kate Zumwalt '15, Art Director, 1Canoe2, Columbia, MO
-