$close

Filter

Visa resultat

De mest populära kandidatprogrammen i Toluca Mexiko 2022/2023

En kandidatexamen är ett kännetecken på högre utbildning. De som dedicerar tre till sju år av sitt liv till att studera på ett studieprogram kan få en kandidatexamen. En kandidatexamen kan man ta i en mängd olika ämnen inom humaniora och vetenskap.Mexiko är ett av de mest populära turist-länderna på jorden. Landet har både tropiska och tempererade zoner ger eleverna den bästa tiden… Läs mer

En kandidatexamen är ett kännetecken på högre utbildning. De som dedicerar tre till sju år av sitt liv till att studera på ett studieprogram kan få en kandidatexamen. En kandidatexamen kan man ta i en mängd olika ämnen inom humaniora och vetenskap.

Mexiko är ett av de mest populära turist-länderna på jorden. Landet har både tropiska och tempererade zoner ger eleverna den bästa tiden här. Om du vill studera för din kurs i National Autonomous University of Mexico, kommer det att vara ett lysande liv med mycket underhållning i landet också.

Läs mindre
Läs mer om att studera i Mexiko
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Toluca, Mexiko

Utveckling och förstärkning av färdigheter, intellektuella kompetenser, attityder och värderingar som är nödvändiga för optimal utveckling i det dagliga livet utgör ett centra ... +

Utveckling och förstärkning av färdigheter, intellektuella kompetenser, attityder och värderingar som är nödvändiga för optimal utveckling i det dagliga livet utgör ett centralt syfte med grundutbildningen. Gymnasial utbildning tar upp och fortsätter den utbildning som påbörjats i grundskolan och syftar till att främja en fullständig och omfattande utveckling av de ungdomar som får tjänsten. Omfattande utbildning i gymnasieskolan försöker gemensamt främja personliga och sociala dimensioner, särskilt de som hänvisar till etiska, affektiva, attitydliga och intellektuella aspekter. Detta förväntas gynna elevernas autonomi, livslångt lärande, samt främja personlig effektivitet i nuet och i deras framtida arbete och medborgarliv. I detta sammanhang, från reformen som inleddes 1993, får naturvetenskaplig undervisning större relevans. I synnerhet reformeras tillvägagångssättet för att lära ut biologi för att stärka relationerna mellan elevernas personliga och sociala miljöer. På detta sätt försöker den associera deras färdigheter, värderingar, attityder och kunskaper med personlig, familjär och samhällelig erfarenhet för att gynna informerat beslutsfattande för förbättring av hälsa och miljö. Tillämpningen av ett mycket formativt tillvägagångssätt kräver en omorientering av undervisningens prestationer och en omvärdering av studentens roll utifrån nya förslag för grundutbildning av lärare. I den meningen måste utbildningen av kompetenta lärare och yrkesverksamma inom gymnasial utbildning möta elevernas grundläggande inlärningsbehov när de tar examen från normal skola. När det gäller specialiteten biologi listar detta dokument dessa behov, liksom de kompetenser och färdigheter som den framtida läraren kommer att behöva förvärva under sin utbildning. På samma sätt presenterar den beskrivningen av ämnena på läroplanskartan för nämnda specialitet. -
Kandidatexamen
Spanish (Mexican)
Campusstudier
 
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Toluca, Mexiko

Under de senaste 20 åren har forskning inom matematikutbildning i Mexiko och i många andra länder i världen rapporterat en betydande mängd användbar kunskap för att förbättra ... +

Under de senaste 20 åren har forskning inom matematikutbildning i Mexiko och i många andra länder i världen rapporterat en betydande mängd användbar kunskap för att förbättra läroplanen på olika utbildningsnivåer, men särskilt inom grundutbildning. Gymnasieskolan, som för närvarande betraktas som det sista steget i grundutbildningen i Mexiko, tilldelar undervisning, studier och lärande av matematik en viktig plats i studieplanen och programmen eftersom det är ett privilegierat utrymme för studenter att ungdomar förvärvar kunskap, utvecklar färdigheter , och främja attityder som gör att de kan lösa problem av olika slag och fortsätta att lära sig självständigt. Det grundläggande syftet med att studera matematik på grundnivå är att fylla matematiska begrepp med mening så att de kan användas flexibelt och lämpligt vid problemlösning. Memoriseringen av tekniker och deras tillämpning på ett mekaniskt sätt har visat sin ineffektivitet och så småningom ger de plats för reflektion, kreativt sökande, antagande av allt effektivare förfaranden. För att uppnå det grundläggande syftet med att studera matematik i gymnasial utbildning är det nödvändigt att omorientera rollen för de tre grundläggande faktorerna som ingriper i den didaktiska processen: läraren, studenterna och studieverksamheten. När man talar om den didaktiska processen eller studieprocessen hänvisas till de interaktioner som uppstår mellan eleverna, läraren och studieverksamheten. De senare är de situationer eller problem som förekommer i det stödmaterial som läraren har tillgång till, både de som tillhandahålls av ministeriet för offentlig utbildning och kommersiella texter. Av ovanstående härleddes behovet av att ändra läroplanen för kandidatexamen i gymnasial utbildning, -
Kandidatexamen
Spanish (Mexican)
Campusstudier
 
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Toluca, Mexiko

Sekundärutbildning, den sista fasen av grundutbildningen, har som grundläggande syften att främja mexikanska barn och ungas utveckling av de grundläggande intellektuella färdi ... +

Sekundärutbildning, den sista fasen av grundutbildningen, har som grundläggande syften att främja mexikanska barn och ungas utveckling av de grundläggande intellektuella färdigheter som krävs för att permanent lära sig självständigt och att agera initiativrikt och effektivt i flera livssituationer. varje dag. På samma sätt förväntas gymnasial utbildning hjälpa till att konsolidera förvärvet av grundläggande kunskap om den naturliga och sociala världen, samt bildandet av attityder och värderingar som är nödvändiga för social samexistens och ansvarsfull införlivande i vuxenlivet och arbetet. produktiv. Detta tillvägagångssätt fastställer som en prioritet för gymnasial utbildning utvecklingen av intellektuella färdigheter, såsom möjligheten att välja och använda information, att analysera och göra egna bedömningar om social och naturlig verklighet, utveckling av utrednings- och studievanor för att fortsätta att lära sig självständigt, som samt attityder av intresse och nyfikenhet på kunskap. Uppnåendet av dessa syften är en uppgift för hela lärar- och ledningspersonalen vid varje gymnasieskola; Med andra ord innebär det att var och en av lärarna, oavsett ämne de undervisar, medvetet bidrar - genom undervisningsaktiviteter, relationer med elever, deltagande i andra skolaktiviteter - för att hjälpa eleverna att uppnå dessa mål. I överensstämmelse med dessa mål, från och med 1993, inrättades nya utbildningsprogram för gymnasial utbildning, och i vart och ett har omorienteringen av undervisningsmetoder främjats. När det gäller undervisning i historia sticker två aspekter ut: återintegrering av historia 3 som ett specifikt ämne för att ersätta samhällsvetenskapliga området och särskilt omprövningen av undervisningsmetoden. Syftet med denna förändring är att göra historisk kunskap mer intressant och tillgänglig för studenter och på så sätt förvärvar de grundläggande kunskaper, utvecklar sin nyfikenhet om det förflutna och särskilt utvecklar deras förmåga att tänka historiskt om fakta eller nuvarande sociala situationer. -
Kandidatexamen
Spanish (Mexican)
Campusstudier