1 Kandidat Program i Marknadsföring i Tokyo, Japan för 2024
Filter
Filter
- Kandidat
- Naturvetenskaplig kandidatexamen
- Humanistisk kandidatexamen
- BBA
- Japan
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Tokyo
1 Kandidat Program i Marknadsföring i Tokyo, Japan för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Kandidat Program i Marknadsföring
Tokyo är Japans huvudstad. Denna plats är känd för att vara en av de dyraste städerna i världen. Dessutom är Tokyo också känd för sina goda institutioner högkvalitativ utbildning som University of Tokyo och Wasedauniversitetet.
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.
En kandidatexamen utfärdas till studenter som uppfyller de nödvändiga kraven vid den högskola eller det universitet de studerar vid. Kraven omfattar tre till sju års studier med specifik fokus på ett ämne, det som vanligen kallas studentens "major", eller huvudämne.