62 Kandidat Program i Marknadsföring i Asien för 2024
Filter
Filter
- Kandidat
- Naturvetenskaplig kandidatexamen
- Humanistisk kandidatexamen
- BBA
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
62 Kandidat Program i Marknadsföring i Asien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Kandidat Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
En kandidatexamen utfärdas till studenter som uppfyller de nödvändiga kraven vid den högskola eller det universitet de studerar vid. Kraven omfattar tre till sju års studier med specifik fokus på ett ämne, det som vanligen kallas studentens "major", eller huvudämne.