Kandidatexamen i visuell kommunikation
Stellenbosch Academy of Design and Photography
Nyckelinformation
Campus läge
Stellenbosch, Sydafrika
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
ZAR 132 797 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Vårt unika akademiska program låter våra studenter engagera sig i spännande nya trender inom olika kreativa discipliner, populära visuella kulturer och banbrytande designteknologier. De börjar med ett grundår där studenterna har möjlighet att uppleva alla våra visuella discipliner: grafisk design, fotografi, konstriktning, illustration och multimedia, innan de väljer ett större visuellt ämne att ta vidare till sitt tredje år. Detta möjliggör en unik förståelse för visuell kommunikation samt en möjlighet för våra studenter att verkligen kurera sitt lärande utifrån deras talang och intresse.
Vi kombinerar denna praktik med ämnen som marknadsföring, företagsledarskap, diskurs och visuella studier, vilket säkerställer att våra studenter ligger i framkanten av en bransch som ständigt utvecklas.
De fem huvudämnena (Applied Illustration, Art Direction, Graphic Design, Multimedia & Photography) fokuserar på kreativa och branschrelaterade praktiska kunskaper och färdigheter, med de återstående tre komponenterna som ger viktiga sammanhang och teori som skiljer våra utexaminerade ut på den sydafrikanska arbetsmarknaden .
Visuella studier utvecklar elevernas förståelse för hur historiska och samtida världshändelser har format produktionen av specifika bilder, fotografier och mönster. De exponeras för europeiska, afrikanska och sydafrikanska former av visuell kommunikationspraktik och teori, vars avsikt är att möjliggöra informerat beslutsfattande i våra elevers egen kreativa praktik.
Marknadsföring engagerar sig i en värld av modern marknadsföring där eleverna introduceras till de grundläggande teorierna och koncepten för marknadsföring som är avgörande för att hantera lönsamma kundrelationer i en ständigt föränderlig marknadsförings- och affärsmiljö.
Diskurs handlar om design och socialt ansvarsfull designpraxis. I detta sammanhang görs eleverna medvetna om den makt och det ansvar som visuella kommunikatörer har när det gäller att forma hur de behandlar mänskligheten och jorden.
Vi tror att genom att lära våra elever vikten av medborgarskap och socialt ansvar, kommer vi att kunna fostra en framtida kreativ generation av problemlösare och förändringsmakare som kommer att använda sin kreativitet för samhällets bästa. I en värld med lika många problem som vår är det bara rätt att vi tittar på innovativa, kreativa sätt att lösa några av Sydafrikas (och planetens) största problem.