Denna nationellt ackrediterade kurs är utformad för att utbilda lärare för förskolebarn som är kompetenta lärare som är redo att arbeta i skolor och en rad inställningar för tidig barndom.
Ett viktigt inslag i denna kurs är att koppla teori med praktik. Kandidater kommer att ha kunskap och kunna utveckla utbildningsprogram för barn från födelse till åtta år.
Partnerskap med över 1 000 skolor och inställningar för barndom gör det möjligt för lärare i förtid att få erfarenhet av olika miljöer, inklusive offentliga, privata, storstads-, regionala och avlägsna sammanhang som arbetar med barn, familjer och samhällen.
Dessutom kännetecknar den här kursen att lärare i förtidsservice har möjlighet under det fjärde året av sin kurs att specialisera och bredda sina kunskaper och färdigheter inom ett intresseområde. Enheter är också tillgängliga i den grad som gör det möjligt för lärare i förväg att komplettera ackrediteringskrav för att undervisa i katolska skolor.
Förra årets förskolelärare kan ansöka om en plats i praktikprogrammet i antingen en skola eller tidigt lärande.KursansökanAkademiska antagningskrav (Band 3)Följande kursspecifika antagningskrav är obligatoriska och måste uppfylla alla sökande. Dessa krav är utöver eller ersätter minimikraven som anges i avsnittet Akademiska antagningskrav nedan.
Alla sökande måste uppfylla icke-akademiska kriterier, förutom att de uppfyller akademiska inträdeskriterier. Sökandes icke-akademiska förmågor kommer att utvärderas utifrån ett online-frågeformulär för icke-akademiska krav för lärarinträde (NARTE).
Alla sökande måste uppfylla de akademiska behörighetskraven för denna kurs. Den vägledande eller garanterade ATAR är som publicerad (i förekommande fall) eller akademiska antagningskrav kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:AQF Cert IV;
Framgångsrikt genomförd 0,25 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande);
Speciellt tertiär antagningstest; *
Universitetsförberedelsekurs; *
Naturligt universitetsorienteringskurs; *
Aboriginal Student Intake Test; eller*
Upplevelsebaserat bidragssystem. ** Mer information finns på inläggssidan för studiekursen.
För internationella studenter inkluderar kraven dina gymnasieskolresultat.Engelska språkkrav (Band 5)Internationella studenter måste uppnå en IELTS-akademiker med en genomsnittlig nivå på 7,5 eller mer över de fyra komponenterna av lyssnande, talning, läsning och skrivning; ingen poäng under nivå 7.0 i någon av dessa komponenter; och en poäng på 8,0 eller mer i komponenterna för att tala och lyssna. Internationellt skolade sökande kan också vara skyldiga att uppfylla detta krav.
Minimikrav på engelska för denna kurs kan också vara nöjda med något av följande:År 12 Engelska ATAR / engelsk litteratur ATAR klass C eller bättre eller motsvarande;
Speciellt tertiär antagningstest; *
Framgångsrikt genomförd 1,0 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre i Storbritannien, Irland, USA, NZ eller Kanada;
Universitetsförberedelsekurs;
Naturligt universitetsorienteringskurs; *
Aboriginal Student Intake Test; *
AQF-examensbevis, avancerat examensbevis eller associerad examen; eller
Framgångsrik 0,375 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande).Notera:
Om gymnasieutbildning och examensstudier avslutades inom två år innan de ansökte om registrering i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien eller USA, behöver de sökande inte lämna bevis på engelska kompetens.
Sökande som har avslutat sin gymnasieutbildning i Sydafrika på engelska och har en grundexamen undervisad i engelska från ett sydafrikansk universitet anses ha uppfyllt kraven på engelska.
Sökande från Seychellerna:
Framgångsrikt slutförande av det internationella allmänna certifikatet för gymnasieutbildning (IGCSE) grad C eller högre, PLUS ett fullbordat fyraårigt nationellt diplom.
kursinnehållSemestertillgänglighetSemester 1: Studera heltid på Joondalup, Mount LawleyKursstruktur Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng LIT1200 Personlig läskunnighet NUM1200 Personlig räkning Studenter måste genomföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven i Literacy and Numeracy Test för grundläggande studenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad utbildningskurs för lärarutbildning (grundutbildning och examen) från och med den 1 januari 2017 måste genomföra tester om deras personliga nivåer av läskunnighet och räkning för att avlägga examen. Studenter som registrerar sig i kandidatexamen (utbildning i tidig barndom) måste framgångsrikt fullfölja båda komponenterna i det personliga läskunnighetskursen och talfärdighetstestet för grundläggande studenter (LANTITE) för att registrera sig över 240 poäng inom sin kurs.
År 1 - Semester 1 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng AED1240 Drama Arts in Early Childhood Education 15 ECS1240 Att bli en lärare i tidig barndom 15 ECS1250 Lärande och elever 15 LAN1009 Kommunikationsfärdigheter för undervisning och lärande 15 År 1 - Semester 2 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng ECS1265 Unga barns lärande och utveckling 15 LAN1265 Engelska 1: Oral kommunikation 15 ECS1245 Spela och pedagogik 15 IPP1260 Förfrågan i yrkesutövning (barnomsorg) 15 År 2 - Semester 1 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng ECM2260 Matematik för tidig barndom 1 15 ECS2240 Vägleda barns beteende i positiva inlärningsmiljöer 15 MUE2240 Music Arts in Early Childhood Education 15 SCE2240 Vetenskap och teknikutbildning för tidig barndom 15 År 2 - Semester 2 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng ECS3260 Utvärdering och utvärdering av unga barns lärande 15 HPE2260 Hälsa och fysisk utbildning för små barn 15 LAN2266 Engelska 2: Literacy Learning i de tidiga åren 15 IPP2260 Enquiry in Professional Practice (K / PP) 15 År 3 - Semester 1 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng AED3245 Visual Arts in Early Childhood Education 15 EDS3240 Inklusive barn med särskilda pedagogiska behov 15 LAN3246 Engelska 3: Literacy in the Junior Primary Years of School 15 SSE3260 Socialvetenskaplig utbildning i tidig barndom 15 År 3 - Semester 2 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng ECM3260 Matematik för tidig barndom 2 15 EDF3201 Undervisning i inhemska australiensiska studenter 15 LAN3260 Engelska 4: Planering och differentiering av den engelska läroplanen i tidig barndom 15 IPP3260 Enquiry in Professional Practice 3: Junior Primary 15 År 4 - Semester 1 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng IPP4350 Assisterande lärarprogram 30 TPA4100 Bedömning av lärandeprestationer 15 Enhet från specialisering x 1 15 ELLER Valfri enhet x 1 15 År 4 - Semester 2
Studenter måste välja ett av följande fyra alternativ:
Alternativ 1 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng ECS4330 Ledande i inställningarna för tidig barndom 15 Enhet från specialisering x 3 45 Alternativ 2 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng Studenter kanske vill diversifiera sina valval och utveckla en bred mängd kunskap som är relevant för utbildning i förtid. Om detta alternativ är att föredra, måste eleverna fylla i ECS4330 och ECS4261 såväl som två (2) enheter från något av de fem specialiseringsområdena, eller från de ytterligare valfria listorna nedan. Om eleverna väljer detta alternativ kommer ingen specialisering att registreras i det akademiska utskriften. LAN4228 Literacy Coaching i Junior Primär 15 LIT4260 Barnlitteratur i klassrummet 15 SCE4270 Undervisning i integrerad vetenskap i primärår 15 Alternativ 3 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng EDU4226 Skolbaserat projekt 60 Alternativ 4 Enhetskod Enhetens titel Kreditpoäng EDU4227 Praktik 60 KursutbyteTillämpa bred disciplinkunskap i en rad teoretiska och praktiska barndomsituationer.
Kommunicera kunskap och värderingar i barndomen i professionella och offentliga sammanhang.
Demonstrera en global syn med respekt för kulturell mångfald, inklusive inhemsk kulturell kompetens.
Visa autonomi, ansvarsskyldighet och bedömning för eget lärande och yrkesutövning.
Tänk kreativt för att förutse utmaningar och generera disciplinspecifika lösningar / svar.
Tänk kritiskt för att analysera, tolka och konceptualisera komplexa barndomsproblem.
Använd digital teknik och läskunnigheter för att få tillgång till, utvärdera och syntetisera relevant information från flera källor.
Arbeta tillsammans och demonstrera initiativ för att implementera sociala, hållbara och etiska värderingar.Professionell erkännandeAckrediterad av: Australian Children's Education & Care Quality Authority (ACECQA)
Ackrediterad av: Lärarregistreringsnämnden i Western Australia (TRBWA)KarriärmöjligheterKursen skapar kvalitetsexaminerade som är redo att anställa sig inom sektorn för barndomsutbildning, inklusive undervisning av barn från födelse till åtta år.Möjliga framtida jobbtitlarFörskola, förskole- eller ungdomslärare, barnomsorgspersonal, pedagogisk ledare, centraldirektör.