Kandidatexamen i programvara och datateknik
Singidunum University
Nyckelinformation
Campus läge
Belgrade, Serbien
språk
Engelsk,
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 3 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Snabba tekniska innovationer ger omvandlingsförändringar till alla branscher. Som en följd uppstår SDE-relaterade färdigheter och nya SDE-jobb varje dag. Mer specifikt finns det ett stort behov av yrken som Software Engineer, Embedded Systems Engineer, datavetenskapare, spelutvecklare, Blockchain Developer. Vårt program för program och datateknik är precis anpassad för att utbilda ungdomar för dessa yrkesroller. Ursprungligen har vi granskat hundratals arbetsbeskrivningar både i vårt land och över hela världen och upptäckt nya trender på arbetsmarknaden. Beväpnad med denna kunskap har vi noggrant utformat kurserna i programmet Programvara och datateknik för att möta efterfrågan på de mest önskade kompetenserna inom branschen. Alla våra karriärspårsprogram är byggda för att anpassa sig till arbetsgivarnas krav när det gäller de färdigheter vi undervisar och de roller vi förbereder framtida ingenjörer för.
Nyhet och unikhet i detta studieprogram är att det är utformat av unga SDE professorer. De har alla fått sin Ph.D. grader vid de högsta rankade universiteten i världen. Dessutom, efter examen, fick de värdefull erfarenhet i branschen såväl som i deras företag med egna startföretag. Därför är vårt program en återspegling av sina erfarenheter i de ledande ingenjörsföretagen världen över. Genom våra kontakter i Silicon Valley, Kalifornien, lär vi oss ständigt om de senaste tekniska förändringarna, och vi kan finjustera våra studiealternativ och alltid lära oss de mest moderna och eftertraktade IT-färdigheterna.
Under de första två åren kommer detta studieprogram att lära eleverna hur man kodar, programmerar grundläggande kontroller och förstår nätverk. Senare kommer eleverna att lära sig att utveckla applikationer för mobil och sociala nätverk, utveckla spel och blockchain applikationer, designa komplex datavetenskap och internet av sakerprojekt, programmera inbyggda system och implementera moderna industriella styrsystem.
Under hela detta studieprogram leder våra entusiastiska professorer dig till de högsta akademiska målen. Tillsammans skapar vi möjligheter för våra elever att få några av de bäst betalda jobben i vårt land och över hela världen.
Enligt undersökningen som gjorts bland de kandidater som är medlemmar i ALUMNI-föreningen, kan de studenter som framgångsrikt genomföra programmet söka anställning inom olika områden:
- Embedded Developer
- Embedded Software Engineer
- Cross Platform Mobile Developer
- Mjukvaruingenjör
- FPGA Developer
- Automationsingenjör
- Inbäddad C / C-utvecklare
- Embedded Linux Developer
- Firmware Engineer / Developer
- Utvecklare för mobilapp
- Nätverksingenjör
- Telekommunikationsingenjör
- PLC Software Developer
- Datavetenskapare
- Datatekniker
- Dataanalytiker
- Data Arkitekt
- Webbutvecklare
- Web Service Engineer
- Business Intelligence Engineer
- Prediktiv Analyst
- Kvantitativ finansspecialist
- Mjukvaruutvecklare
- Maskinlärande ingenjör
- Konstgjord intelligensingenjör
- Databasingenjör
- Big Data Engineer
- Blockchain utvecklare
- Spelutvecklare
Vid online registrering kan kandidaten få tillgång till online-tester för ingångsexamen.
Curriculum
Jag år
- Applied Calculus
- Principer för datorprogrammering
- webbdesign
- Diskret matematik
- Objektorienterad programmering
- Signaler och system
- Introduktion till elektronik och dator organisation
- Engelska för programvaruingenjörer
II år
- Databasystem
- Funktionell programmering
- Dator nätverk
- Algoritmer och datastrukturer
- Programvarespecifikation och modellering
- Operativsystem och systemprogrammering
- Webbprogrammering
- Sensorsystem
- Andra främmande språk 1
III år
- Tillämpad sannolikhet och statistik
- Internetteknik och webbtjänster
- Programvarutestning och kvalitetsförsäkring
- Molntjänster
- Mobil applikationsutveckling
- Valkurs 1
- Samtidig databehandling
- Artificiell intelligens
- Datorgrafik
- Valkurs 2
- Elektriska mätningar och instrumentering
- Introduktion till maskininlärning
- Digital bild och signalbehandling
- Speldesign
- Valkurs 3
- Distribuerade system
- Datorsystemarkitektur
- Icke-relationella databaser
IV år
- Säkerhetsaspekter i mjukvaruutveckling
- Internet av saker
- Entreprenörskap inom mjukvaruutveckling
- Praktik
- Examensarbete
- Valkurs 7
- Inbyggda system
- Djup lärning
- Datorsyn
- Informationsinhämtning
- Valkurs 8
- Industriell kontroll
- Data fusion och funktion extraktion
- Människa-maskin interaktion
- Blockchain utveckling
- Valkurs 9
- Realtidssystem
- Sociala datorer
- Spelberäkning
- Datavisualisering
- Valkurs 10
- FPGA programmering
- Mining massiva dataset
- Virtuell och förstärkt verklighet