Kandidatexamen i modemarknadsföring
IFA Paris
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
3 - 3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 8 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Ansökningsavgift 150 EUR - Studieavgift: 5800 EUR för onlineprogrammet
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
IFA Paris Bachelor certifierad av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varaktighet: 3-årigt program på engelska
- Campus: Paris
- Format: Flexibel
- Poäng: 180
- Ansökningsavgift: € 150
- Studieavgift/år: 8 400 euro i Paris, 7 400 euro i Paris
- Begränsat till: 25 elever per klass
"Bakom varje framgångsrik designer finns en framgångsrik affärsperson"
Introduktion
Bachelor i modemarknadsföring har en innovativ struktur som förbättrar möjligheten att ha en robust affärsplan för mode som stimulerar kreativitet och talang samtidigt som man utforskar dikotomierna mellan öst och väst när det gäller strategier för marknadsföring, kommunikation, distribution och varumärke. Det räknar med ett gemensamt första år med Bachelor Visual Merchandising och är tänkt att delas upp i två olika kurser för andra och tredje året, för att ge en mer djupgående och specifik praktisk kunskap om den föredragna specialiseringen och slutar med den specifika examen .
Modulerna erbjuder en systemisk utbildning, en ständig utmaning för alla studenter som går varje specifik förmåga genom individuella uppdrag, lagarbete och upptäckt av branschen. Den praktiska tillämpningen av den teoretiska kunskapen är motiverad av fältresor och workshops som ges av mode-, affärs-, varumärkes- och marknadsföringsexperter.
Medan programmet är uppbyggt kring unika moduler och lärandeupplevelser, är höjdpunkten vår fakultet av skickliga och motiverade föreläsare som kommer från mer än 20 olika länder. Denna verkliga pedagogiska smältdegel gör att eleverna kan dra nytta av olika kulturella perspektiv som i sin tur stimulerar deras benägenhet att analysera och lösa frågor på kreativa och okonventionella sätt.
Studenter som är inskrivna i IFA Paris Bachelor in Fashion Marketing -programmet har möjlighet att välja alternativet att följa FEDE European Bachelor's in Marketing i slutet av andra året på Bachelor of Fashion Marketing -programmet och få ett trippelpris:
- The Bachelor of Fashion Marketing av IFA Paris
- Den europeiska kandidatexamen i marknadsföring av FEDE*
- Statens ackrediterade diplom med nivå 2 -registrering hos France Competence ** (Tidigare känd som RNCP) med titeln "Ansvarsfull marknadsföring och kommersiell"
Studenter som tilldelas nivå 2 -ackrediterade Diploma "Responsable Marketing et Commercial" kommer att dra nytta av ett statligt organ erkännande som intygar att deras program motsvarar en kandidatexamen. Att ha en nivå 2 -certifiering gör det möjligt för studenter att få inträde i forskarutbildning som erbjuds av offentliga universitet. France Competence (eller RNCP -certifieringar) erkänns också internationellt av olika tillsynsorgan (QAA i Storbritannien, YoK i Turkiet, AQA i Australien, kinesiska MOE, för att nämna några).
De tre åren som strukturerar kursen motsvarar de tre nivåer som identifierats inom ramverket för högre utbildning. Kursen är uppbyggd i enlighet med Bolognakonventionens principer och ger deltagare, efter avslutad, totalt 180 hp (60 ECTS per år).
Antagningar
Läroplan
Kursens struktur
Första året
Inom ramen för högre utbildning motsvarar det första året en HE Level 4. Studenter följer kärnmoduler för att upptäcka modebranschens universum. De ska skaffa sig grundläggande färdigheter inom marknadsföring, kommunikation, marknadsundersökningar, mänskliga resurser och redovisning för att lägga den pedagogiska grunden för sin inlärningskurva.
Modulgrupperingar:
- Marketing Foundations: är där studenterna kommer att introduceras till marknadsföringsvärlden i en bred ram.
- Grundläggande marknadsföringsprinciper Segmentering, inriktning och positionering av konsumentbeteende Grundläggande marknadskommunikation
- Fashion Business: är modulgrupperingen där studenterna kommer att introduceras till sin karriär som entreprenörer.
- Grundläggande redovisning och statistik Personal Modeindustri Cykel Modedistribution Panorama Fashion Branding
- Modemiljö: detta är den mycket specifika modulen för att öppna kärnorna och särdragen i en karriär inom mode, där eleverna guidas för att lära sig grunderna i skapande.
- Plaggtypologi Produktutveckling Färgteori och designmodetrender
- Digital Fashion: är modulgrupperingen som kommer att utmana praktiska och elektroniska färdigheter som krävs för att kunna ägas skickligt av alla i branschen.
- Office Pack Grundläggande internetkunskaper Grafiska färdigheter
- Understödjande studier: Ger eleverna de verktyg som krävs för att utveckla sin förståelse för sin personliga, karriär- och branschbaserade utveckling.
- Modern modehistoria: Modekultur Modenyheter Personlig och professionell utveckling Arbetsmetodik.
Andra året
Inom ramen för högre utbildning motsvarar det andra året en högskolenivå 5. I detta skede av sin inlärningserfarenhet inbjuds studenterna att specialisera sig på modemarknadsföring. Fokus ligger på marknadskommunikation med en perfekt blandning av affärs- och kreativa moduler.
Modulgrupperingar:
- Marknadsföringsgrunder: Denna modulgruppering är uppbyggd kring både strategiska och operativa perspektiv på modemarknadsföring för att ge studenterna en djupgående och innovativ förståelse av sin disciplin.
- Strategisk marknadsföring: Media och reklam PR och varumärkeskommunikation Retail Management Köp och varuexponering Visual Merchandising
- Fashion Business: den här andra delen kommer att tillåta eleverna att vidareutveckla sina affärs- och entreprenörsfärdigheter.
- Finans och budget E-Fashion Global Social Economics and Emerging Markets Market Research
- Modemiljö: modulerna som utgör denna andra del fokuserar på konstruktion av plagg.
- Textilteknik plaggproduktion och kvalitetstekniska filer
- Understödjande studier: Under det andra året representerar denna modulgruppering en plattform för att utveckla ytterligare studenters professionella och kreativa färdigheter för att göra dem marknadsförberedda för deras tredje års praktik.
- Förberedelse för praktik Personlig & Professionell utveckling Kreativt skrivande 1 och 2
- Digitalt mode: studenterna kommer att implementera grunderna som de lärt sig under sin första års modulgruppering för att tillämpa sina färdigheter för att skapa marknadsföringsmaterial.
Tredje året
Inom ramen för högre utbildning motsvarar det tredje året en högskolenivå 6. I slutprocessen av sin lärandeupplevelse kommer studenterna att mobilisera alla överförbara färdigheter som tidigare förvärvats för att övervinna de utmaningar som utvecklingen av sitt eget personliga projekt innebär. . Studenter som väljer Fashion Marketing specialisering kommer att behöva ta fram en omfattande marknadsföringsplan med fokus på varumärkesbyggande och kommunikationsstrategier.
I samband med detta måste studenterna genomföra en praktikperiod för att tillämpa sina teoretiska kunskaper i ett praktiskt sammanhang.
Student arbetsbelastning under 3 år
Total arbetsbelastning 3893 timmar
2257 timmars föreläsningar ansikte mot ansikte
1456 timmars självstudier
180 timmar av industrinätverk