Kandidatexamen i marknadsföringsledning - digitala affärsidéer
Fontys University of Applied Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Tilburg, Nederländerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 314 *
Ansökningstiden
15 Jun 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EES-studenter: 2.060 € Icke-EES-studenter: 7.500 €
Introduktion
Vår BBA Marketing Management - Digital Business Concepts (DBC) skiljer sig från andra Marketing Management -program på flera punkter:
- Våra studenter är väl förberedda att hantera digitala innovationer både praktiskt och konsultativt. Våra akademiker kan ge råd till nystartade företag och stora företag om deras onlinestrategier. Som DBC -student kan du förvänta dig att utveckla expertis inom ett brett spektrum av discipliner. Våra kurser täcker olika ämnen som kreativitet, entreprenörskap och design, och innehåller några tekniska ämnen som webbutveckling, dataanalys och ekonomi. När grunderna i dessa fält har bemästrats kan studenterna specialisera sig i ett valt ämne där de vill utmärka sig.
- Varje studieperiod är inriktad på ett särskilt tema där studenterna arbetar med projekt för riktiga kunder och företag. Dessa teman inkluderar discipliner som marknadsundersökningar, kreativitet och entreprenörskap, till exempel. DBC -studenter kan förvänta sig att arbeta med en rad inspirationsprojekt. Dessa praktiska uppgifter ger studenterna verktyg, insikter och praktisk erfarenhet för att hantera en rad professionella processer. Varje projektgrupp får en personlig coach för att både övervaka elevernas utveckling och för att uppmuntra till kritisk reflektion över inlärningsprocessen.
- Studieveckan är indelad i fyra teman; Personlighet, digital, projekt och kommersiell ekonomi. Varje studiedag erbjuds temakurser kring vart och ett av de fyra teman. Eleverna får aktuell kunskap som är toppmodern. I en bransch som är benägen för snabb teknisk utveckling möjliggör uppdaterat innehåll eleverna att utveckla de grundläggande färdigheter som krävs för att bli expert på digital marknadsföring.
Antagningar
Läroplan
Kurs Beskrivning
Vår BBA in Digital Business Concepts är ett fyraårigt heltidsprogram. DBC-studenter arbetar med riktiga företag för att lösa verkliga problem. Microsoft, RTL, Sanoma, The Next Web, Twitter, LiveWall, Blue Mango och Freshheads är bara ett litet urval av de många företag som DBC-studenter har tillhandahållit sina kreativa tjänster för. Programmet består av sex centrala studieområden som utgör profilen Digital Business Concepts:
- Kommersiell ekonomi
- Kreativitet
- Entreprenörskap
- Medie- och teknikvetenskap
- Data
- Internationell
Våra akademiker har en stark entreprenörsanda. Deras kunskap om digitala medier, big data och teknik kompletteras med en känsla för kreativitet och handel. Programmet har ett internationellt fokus och syftar till att leverera akademiker som kan distribueras, både nationellt och internationellt, inom ett brett spektrum av yrkesområden.
Kopplat till våra sex grundläggande studieområden (se ovan) är ett urval av de kurser som vi för närvarande erbjuder följande:
- marknadsföring
- Marknadsföring online
- Entreprenörskap
- Försäljning
- Digitala& mediedata
- Design
- Webb-Utveckling
- Kreativitet& Concepting
- Forskning
- Ekonomi
- Företagsekonomi
- Ledarskap
- Futurologi
- Gemenskapens ledning
- Projektledning
- Adwords,& SEO
- Utveckling och drift av& tjänster för digitala produkter
- &Kommersiell professionell personlighet
Under det första studieåret, studenter förvärvar en grundläggande kunskap som tillhandahålls genom en rad grundårskurser. Förutom dessa klasser, studenter arbetar i team för att slutföra ett antal korta, sju veckors projekt. Under det första året måste studenterna utveckla sitt eget ambitionsprojekt. Detta är ett första steg i utvecklingen av ett nytt digitalt koncept med kommersiell och marknadsmässig potential.
Under det andra studieåret, studenterna får en djupare teoretisk ram över alla teman. Ambitionsprojektet från första året genomförs där studenten etablerar en riktig start. Denna process ger värdefull förstahandserfarenhet av att starta ett företag. För vissa, det kan leda till ägande av en kommersiellt livskraftig produkt eller tjänst. Andraårsstudenter är också skyldiga att skriva en strategisk marknadsplan för en extern kund som de har förvärvat.
Det tredje studieåret kan bäst beskrivas som ett år av prospektering. Hälften av året spenderas som praktikant i ett företag i Nederländerna eller utomlands. Under andra halvåret, DBC-studenter följer en minderårig. Den minderåriga tillåter studenter att utöka sitt studieprogram med ämnen som erbjuds vid andra universitet. Studenter kan välja en minderårig som erbjuds inom Fontys som helhet, en minderårig som erbjuds av ett universitet i Nederländerna, eller en minderårig som erbjuds av ett av våra trettiofem partneruniversitet utomlands. Vi har upprättat partnerskapsavtal med universitet från följande länder: Danmark, Spanien, Tyskland, Storbritannien, Sydkorea, Brasilien och många fler.
Det fjärde och sista studieåret erbjuder ett brett utbud av studiealternativ. Studenterna väljer åtta avancerade kurser från en lista med cirka tjugo valbara kurser, var och en med en studiebelastning på 4 hp. Programmet avslutas i en forskningspraktik. Detta innebär utarbetande av en avhandling där studenten forskar och löser ett praktiskt problem på uppdrag av en klient eller ett företag.
Programresultat
Vad kommer du att lära dig
Under kursen Digitala affärskoncept får du lära dig att designa och marknadsföra digitala koncept samtidigt som du är datadriven. När du växer under dina studier kommer vi också att vägleda dig i din personliga utveckling. Detta gör att du kan upptäcka skillnaden mellan att vara entreprenör och att vara entreprenör.
- Du kommer att arbeta med verkliga uppdrag från ledande företag inom området, som Heineken och Philips.
- Vårt program kommer att göra det möjligt för dig att utveckla kreativitet, affärsinsikt, forsknings- och organisationsförmåga, planeringsstrategier och kommunikation.
- Ämnen inkluderar koncept och kreativitet, onlinemarknadsföring, futurologi, big data-marknadsföring och media- och datateknik.
Stipendier och finansiering
Vissa Fontys studieprogram erbjuder Holland Scholarship till sina studenter. Du kan också vara berättigad till andra stipendier som inte tillhandahålls av Fontys.
Galleri
Karriärmöjligheter
Världen behöver någon skicklig som du! Efter det här studieprogrammet har du vuxit till en professionell som vet exakt hur man integrerar online med offlinevärlden. Du kommer att kunna börja arbeta som:
- SEO/SEA-specialist
- Tillväxthacker
- (Online) Marknadsförare
- (Big) dataanalytiker
- Innehållsspecialist
- Eller starta din start-up