Kandidatexamen i marknadsföring
University of Tampa - Sykes College of Business
Nyckelinformation
Campus läge
Tampa, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 45 878 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* genomsnittlig kostnad för heltidsstuderande för läsåret 2022-2023 (höst och vår)
Introduktion
Marknadsföringsgraden omfattar områdena reklam, befordran, försäljning, forskning, internationell marknadsföring, och mer. Det handlar om sådana affärskritiska aktiviteter som analys av konkurrensbeteende, utveckling av nya produkter och hantering av relationer med leverantörer, distributörer och konsumenter, för att nämna några.
Marknadsavdelningens huvudsakliga fokus ligger på de inhemska och globala aspekterna av marknadsföringsfunktionen, inklusive marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar, försäljningsledning, och kommunikation. Programmet lär eleverna att avslöja komplexiteten i marknadsföring i både vinstdrivande och ideella organisationer och hantera både varor och tjänster. Kurser omfattar inhemsk och internationell marknadsföring, etiskt beslutsfattande, och marknadsförarens roll i utvecklingen av företagets strategi.
Förutom kurser, studenter får värdefull erfarenhet på jobbet genom att arbeta med stora marknadsföringsprojekt för områdesföretag och organisationer. Dessa projekt pågår en hel termin och inkluderar marknadsföringsrådgivning och utveckling av integrerade marknadsföringskommunikationskampanjer. Dessutom, datoriserade simuleringar gör det möjligt för studenter att uppleva konsekvenserna av beslut som fattas inom områdena produktutveckling, prissättning, befordran, marknadsundersökningar, försäljningskompensationer, kostnadsbegränsning, och schemaläggning.
UT-marknadsföringspraktikanter har arbetat med kampanjer, konsumentprodukthantering, högteknologisk marknadsföring, marknadsundersökning, och strategisk marknadsföring hos organisationer som Bank of America, Tampa Tribune, GEICO, och Hughes Corporation. Dessutom är alumner anställda av Sykes Enterprises, Prudential Securities, BP, PricewaterhouseCoopers och många fler.
Läroplan
Vad kommer du att lära dig?
UT:s BS i marknadsföring fokuserar på de inhemska och globala aspekterna av marknadsföringsfunktionen, inklusive strategi, forskning, försäljningsledning och kommunikation. Studenter lär sig att reda ut komplexiteten i marknadsföring i både vinstdrivande och ideella organisationer och hantera både varor och tjänster. Kurserna täcker inhemsk och internationell marknadsföring, etiskt beslutsfattande och marknadsförarens roll i att utveckla företagets strategi.
Studieämnen inkluderar:
- Marknadsföringens roller och funktioner i samhället
- Konsumentens beslutsprocess
- Business-to-business marknadsföring och den organisatoriska köpprocessen
- Komponenter i marknadsföringsstrategi, inklusive segmentering, inriktning och positionering
- Hur marknadsroller och funktioner anpassas för internationella marknader
- Etiska och socialt ansvarsfulla marknadsföringsbeslut och beteenden
Studenter kan också bedriva en BS i International Business and Marketing. Det här alternativet kopplar samman marknadsförings- och läroplanerna för internationella företag, vilket ger ett tvärvetenskapligt globalt perspektiv. Tillsammans med en djupgående täckning av marknadsföringskoncept, inkluderar viktiga programelement språkkunskaper, kulturell medvetenhet och utbildning utomlands. En minor i marknadsföring finns också.
Ett annat alternativ är att komplettera marknadsföringskurser med andra relaterade studieområden som entreprenörskap, reklam och PR, kommunikation och ny medieproduktion.
Internationellt erkänt program
Sykes College of Business är ackrediterat på grund- och forskarnivå av AACSB International (Association to Advance Collegiate Schools of Business), en utmärkelse som endast innehas av sex procent av handelshögskolorna världen över. Den är rankad som en topp-85 forskarskola i USA av Bloomberg Businessweek och har sedan 2007 utsetts till de bästa handelshögskolorna i världen av The Princeton Review.
Karriärmöjligheter
Praktisk erfarenhet
UT:s marknadsföringsprogram erbjuder värdefull erfarenhet på jobbet med företag i området i terminslånga projekt som inkluderar marknadsundersökningar, rådgivning och utveckling av reklamkampanjer. Datoriserade simuleringar låter eleverna uppleva konsekvenserna av beslut som fattas inom produktutveckling, prissättning, marknadsföring, marknadsundersökningar, försäljningsersättning, kostnadsbegränsning och schemaläggning.
Praktikplatser
Mer än 1 000 praktikplatser är tillgängliga för UT-studenter varje år, vilket ger stora möjligheter för studenter att få ett försprång på sin karriär. Dessutom innebär UT:s läge i hjärtat av ett stort storstadsområde att praktikplatser ofta ligger inom gångavstånd från campus. Praktikplatser ger viktiga verkliga erfarenheter som kan leda till heltidsanställning och tillåter studenter att börja bygga ett nätverk av viktiga kontakter.
Marknadsföringspraktik arrangeras av en praktiksamordnare från Sykes College of Business. UT-marknadsföringspraktikanter får ofta betalt och har arbetat med marknadsföring, konsumentprodukthantering, högteknologisk marknadsföring, ideell marknadsföring, marknadsundersökningar och strategisk marknadsföring på organisationer som Bank of America, GEICO, Glazer Children's Museum och Hughes Corporation.
Samhällsanslutningar
Åttahundra av regionens samhällsledare sitter i UT:s rådgivande styrelser, vilket ger studenterna en värld av professionella kontakter att utforska.
Studenter interagerar också med näringslivet genom konsultprojekt i klassen, gästföreläsare, studiebesök och UT:s centra och institut, som inkluderar:
- Centrum för etik
- TECO Energy Center for Leadership
- Naimoli Institute for Business Strategy
- Lowth Entrepreneurship Center
- Florida Directors' Institute
Vad kan du göra med denna major?
Marknadsföringsområdet är ett av de snabbast växande, levande och mest givande affärsområdena. Nästan en tredjedel av dagens arbetskraft har marknadsföringsrelaterade jobb. Detta förväntas öka avsevärt i takt med att fler företag blir marknadsdrivna.
Marknadsföringsexaminerade med goda interpersonella färdigheter, en hög nivå av kreativitet och starka kommunikations- och tekniska färdigheter kommer att ha de bästa jobbmöjligheterna. I synnerhet söker arbetsgivare de som har kompetens att utveckla marknadsföringsplaner och reklam, marknadsföring, PR och säljkampanjer som använder nya medier och Internet.
Exempel på jobbtitlar för akademiker inom marknadsföring inkluderar:
- Marknadschef
- Kommunikationssamordnare
- Kampanjansvarig
- Produktutvecklingschef
- Marknads- och undersökningsforskare
- PR-specialist
- Marknadsanalytiker
- Varuköpare
Många akademiker fortsätter sin utbildning genom UT:s MBA-program (som erbjuder en koncentration inom marknadsföring) eller MS in Marketing-programmet, eller vid ett antal andra universitet i USA och utomlands.
Studentberättelser
Antagningar
Studieavgift för programmet
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.