Inledning
marknadsföring
Marknadsprogrammet vid Shields School of Business betonar en stark affärskärna i kombination med reklam, konsumentbeteende, marknadsföringsforskning, internationell marknadsföring och marknadsföringshantering.
Marknadsföring är en tävling för människors uppmärksamhet. - Seth Godin
Marknadsföring är processen för att kommunicera och interagera med konsumenterna för att tillhandahålla värdet på en produkt eller tjänst, med avsikt att sälja produkten eller tjänsten. Företag använder marknadsföring som en kritisk affärsfunktion för att locka rätt marknad och kunder.
Tillgängliga koncentrationer
Följande koncentrationer är tillgängliga för Marketing, BS-examen:
Marknadsföring, BS, Entreprenörskapskoncentration
Management and Marketing, BS (double major)
Lärandemål
Shields School of Business kommer att studera studenter som har kunskap, färdigheter, kärlek till lärande, förtroende, drivkraft och etiska och moraliska värden som behövs för att andligt uppfyllas i livet och framgång i professionella karriärer. Efter avslutat program kan eleverna:
Demonstrera, i Saint Francis's anda på marknaden, kunskap om de etiska värdesvalen och ansvaren för företag och företagsledare.
Demonstrera kunskap om de grundläggande principerna i affärer inom de funktionella områdena redovisning, informationssystem, finans, ledning och marknadsföring.
Visa kunskap om företagets juridiska, sociala, ekonomiska miljöer.
Visa kunskap om företagets globala dimension.
Integrera de funktionella affärsområdena i beslutsprocessen.
Demonstrera förmågan att professionellt kommunicera.
Marknadsföring BS MBA
Femårig marknadsföring till MBA-program, BS
Studenter som också vill fullfölja sin MBA kan välja läroplanen "Femårig snabbspår" (kravlänk ovan) och uppnå både en grundutbildad marknadsförings BS och en MBA på fem år.
Karriärmöjligheter
Studenter uppmuntras att delta i en praktik för kredit genom etablerade relationer med näringslivsföretag. Kunskapen som ges till studenterna genom klassrummet och praktiska praktikupplevelser kommer att öka deras värde för arbetsgivarna. En marknadsföringsgrad förbereder studenterna för karriärer inom försäljning, marknadsundersökning, reklam, detaljhandel och marknadsföringshantering.
Marknadsföring Curriculum
Marknadsprogrammet vid Saint Francis University ger studenter möjlighet att lära sig marknadsföring i en liten klassmiljö. Dina professorer vet inte bara ditt namn, de kommer att känna dig. Programmet är utformat för att säkerställa att studenter exponeras för den breda kunskapsbasen inom marknadsföring från professorer som har ett brett spektrum av verklig yrkeserfarenhet. Detta gör det möjligt för elever att relatera teoretiska begrepp till verklig praxis. Fakulteten kommer att arbeta nära med studenter eller i små grupper för att upprätthålla ett konstant fokus på att förbereda studenter för deras framtida karriär. Programmet betonar en stark affärskärna i kombination med reklam, konsumentbeteende, marknadsundersökningar, internationell marknadsföring och marknadsföringshantering.
Viktiga krav:
ACCT 101 - finansiell redovisning
ACCT 102 - Ledningsredovisning
Tre poäng från följande: BLAW 301, BLAW 302, BLAW 303
BUS 101 - Wall Street 101: Business in a Global Society
COMM 310 - Reklam
ECON 101 - Principer of Economics I
ECON 102 - Principles of Economics II
COMM 103 - Grundläggande för tal och offentliga tal
COMM 208 - Skrivande och kommunikation i affärer
FIN 202 - Finans
MATH 111 - Finite matematik
MGMT 101 - Principles of Management
MGMT 102 - Produktion / Operations Management
MGMT 401 - Strategisk hantering
MIS 102 - Management Information Systems
MKTG 101 - Marknadsföring
STAT 301 - Kvantitativ affärsanalys I
STAT 302 - Kvantitativ affärsanalys II
MKTG 206 - Global marknadsföringsstrategi
MKTG 320 - Konsumentinsikt
MKTG 321 - Marknadsundersökning
MKTG 404 - Marketing Management
Ytterligare krav:
Två kurser från följande:
BUS 210 - Hållbara affärsmetoder och miljö
COMM 205 - Tryck och webbredigering
COMM 220 - Digital bildredigering
COMM 240 - Företagens sociala ansvar
COMM 301 - Ljud- / videoproduktion
COMM 308 - Desktop Publishing
COMM 320 - Webbdesign och utveckling
COMM 330 - Strategier för sociala medier
ECON 202 - Idrottsekonomi
FIN 310 - Principer för investeringar
MGMT 206 - Global management strategi
MGMT 307 - Storbritannien och Europeiska unionen i den globala ekonomin
MGMT 326 - Organisatoriskt beteende
MGMT 331 - Entreprenörskap
MIS 342 - E-handel
MIS 345 - Data Base Management
MKTG 330 - Principer för försäljning och försäljningsstyrning
MKTG 340 - Brand Management
MKTG 345 - Marknadsanalys
MKTG 350 - Sportmarknadsföring
MKTG 398 - Marknadspraktik
MKTG 399 - Internationell marknadsföring
MKTG 409 - Specialämnen inom marknadsföring
MKTG 501 - Oberoende studie i marknadsföring
BUSA 103 - Avancerat Excel med affärsapplikationer
BUSA 201 - Introduktion till affärsanalys
BUSA 202 - Avancerad affärsanalys
BUSA 205 - Kvantitativ affärsmodellering
BUSA 302 - Datavisualisering
Graduation Requirements
Genomförande av ett studieprogram och upprepad för godkänd godkänd godkänd kurs varje obligatorisk kurs där betyget "F" har erhållits
Framgångsrikt slutförande av minst 128 kredittimmar enligt följande:
36 högskolatimmar Allmän utbildningskrav
72 poängtimmar Stora kurskrav
20 kredit timmar gratis valfria
Slutförande av de senaste 30 hp på SFU
Kumulativ GPA på 2,00 eller bättre i alla kurser som tas på SFU
Kumulativ GPA på 2,00 eller bättre i alla större krav och säkerheter
Uppfyllelse av allmän utbildning: Etiskt medborgarskap för 2000-talskraven
Avslutande av den omfattande tentamen (EXAM 401/402) i huvudämnet
Inlämning av en ifylld ansökan om examensformulär, minst en termin före examen.
Förkunskapskrav
För heltidsanmälan (12 eller mer högskolepoäng), ansökan när som helst efter den 15 augusti i ditt äldre år. För att få fullt vederlag rekommenderar vi att du ansöker senast den 1 maj på ditt seniorår.
Ansökningskrav:
Officiell transkript från gymnasiet (och kopia av schemat för seniorklass) som indikerar framgångsrikt genomförande av minst 16 akademiska arbetsenheter (betyg 9-12): engelska (4 enheter); Matematik (Algebra I
Standardiserade testresultat (SAT eller ACT)
Skriva prov
Rekommendationsbrev
Antagningsfrist: rullande