Har du någonsin undrat varför vissa märken blir så kända och andra dör så snabbt? Är du sugen på att förstå varför konsumenter beter sig olika mot samma produkt? Har du någonsin frågat dig själv vad som är en framgångsrik marknadsföringsstrategi, eller varför vissa företag vet så mycket om dig medan andra förlorar dig efter ett köp?
Om ditt svar på alla, eller något av ovanstående, är ja, då hör du hemma här, i CUD Marketing-programmet. Marknadsföring är en viktig funktion för alla framgångsrika företag. I dagens konkurrensutsatta globala affärsmiljö är den strategiska positioneringen av produkter/tjänster och varumärken en kritisk faktor för hållbarhet och tillväxt för praktiskt taget alla organisationer. Proaktiva organisationer kräver marknadsföringsstrategier som möter konsumenternas krav, uppnår konkurrensfördelar och i slutändan förbättrar det ekonomiska resultatet.
BBA i marknadsföring kommer att förbereda dig för att lyckas i den ständigt föränderliga globala affärsmiljön genom att hjälpa dig att utveckla en förståelse för alla aspekter av marknadsföringsfunktionen inom en organisation. Du kommer att exponeras för aktuella teorier och praxis inom konsumentbeteende, marknadsundersökningar, försäljning, detaljhandel, reklam och marknadsföring, varumärkesbyggande och e-marknadsföring.
Vad CUD har att erbjuda dig
Som examen från CUD BBA i marknadsföring kommer du att vara utrustad för att bidra till utveckling och implementering av marknadsföringsstrategier, att analysera marknadstrender och dra nytta av reklammöjligheter. Marknadsföringsinriktningen är utformad för att göra det möjligt för dig att undersöka utmaningarna med att tillhandahålla konsument- och industrivaror och tjänster till en mängd olika marknader.
Programmet går utöver klassrummet för att inkludera verkliga, praktiska och internationella erfarenheter, där studenterna uppmuntras att utforska marknadsföringspraktik och studera utomlandsmöjligheter som förbereder dem för en rad karriärmöjligheter inom marknadsföring och relaterade områden.