Kandidatexamen i management
ISAG - European Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Porto, Portugal
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 5 618 / per year *
Ansökningstiden
02 Aug 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* Tabell som används för läsåret 2022/2023
Introduktion
Allmänna mål definierade för studiecykeln:
Denna grundutbildningscykel i Management, som helst ska undervisas på engelska, syftar till att utbilda yrkesverksamma som har för avsikt att utveckla en internationell karriär, strävar efter att skapa sitt eget företag eller arbeta i företag med nationell eller internationell referens.
Utexaminerade kommer att få en grundläggande förståelse för de viktigaste affärsområdena och kommer att förvärva viktiga färdigheter i analys och skapande av hållbara företag, genom en tvärvetenskaplig undervisning-inlärningserfarenhet som integrerar de mest innovativa koncepten och teknikerna som är tillämpliga på företagets olika funktionella områden .
Den utexaminerade kommer att veta hur man identifierar och förutser miljömöjligheter och hot, allokerar resurser, organiserar information baserad på ny digital teknik, hanterar och motiverar människor, tar beslut under förhållanden av osäkerhet, uppnår de definierade målen effektivt och effektivt, utvärderar uppnådda resultat och skapa hållbart värde.
Lärandemål (kunskaper, färdigheter och kompetenser) som ska utvecklas av eleverna:
Förstå grunderna i verksamheten, visa kunskap och förståelse för moderna och innovativa ledningskoncept och verktyg;
Integrera den funktionella kunskapen om affärer i ett lagarbete och avslöja:
- Förmåga att bidra till utvecklingen av planer, som integrerar den förvärvade funktionella kunskapen.
- Förmåga att arbeta effektivt i ett kulturellt mångsidigt team.
Visa kunskap om informationsteknik och kommunikationsförmåga, visa:
- Förmåga att undersöka, tolka och utvärdera data.
- Förmåga att presentera information på ett organiserat sätt.
Utveckla socialt ansvarsfulla lösningar på problem, som bevisar:
- Förmåga att analysera de globala socioekonomiska och politiskt-juridiska miljöerna för att lösa affärsproblem.
- Förstå affärsproblem och potentiella lösningar.
- Förmåga att överväga de etiska konsekvenserna i affärsbeslut.
PROFESSIONELLA UTGÅNGAR
Framtida managementyrken identifierade av internationella konsultföretag inkluderar följande: E-handelsspecialist, Marketing Management Specialist, Customer Experience Specialist, Innovation Manager, Talent Manager, Financial Manager, Inheritance Financial Manager, bland andra. Faktum är att bristen på yrkesverksamma inom dessa yrken med framtid motiverar behovet av ett specialiserat utbildningserbjudande för att möta en marknadsbrist, vilket ökar anställbarheten för framtida utexaminerade.
UNDERVISNINGSSPRÅK : Engelska
Kursens struktur
1:a året
1:a terminen
- Grunderna för förvaltning
- Företagsredovisning
- Mikroekonomi
- Kvantitativa metoder för förvaltning
- Affärsinformationssystem
2:a terminen
- Makroekonomi
- Affärsrätt och utländska investeringar
- Marknadsföring
- Affärsredovisning
- Forskningsmetoder för beslutsfattande
2:a året
1:a terminen
- Industriell och digital ekonomi
- Internationell marknadsföring
- Ekonomisk och finansiell analys
- Människor och Talent Management
- Digital Business and Innovation
2:a terminen
- Kreativitet och kritiskt tänkande
- Corporate and International Finance
- Försäljningsledning
- Internationell skattehantering och efterlevnad
- Business och artificiell intelligens
3:e året
1:a terminen
- Investeringsanalys
- Företagande
- Verksamhetsstyrning
- Ledarskap och Team Management
- Digital marknadsföring
2:a terminen
- Kommunikation och interkulturella färdigheter
- Ledningsbeslut och kontroll
- Finansiella instrument och marknader
- Strategi
- alternativ
- Praktik
- Slutlig projektledning
Läroplan
Kursens struktur
1:a året
1:a terminen
- Ekonomisk redovisning I
- Grundläggande ledning
- Kvantitativa metoder för förvaltning
- Mikroekonomi
- Ledningsinformationssystem
2:a terminen
- Finansiell redovisning II
- Affärsrätt I
- Statistik
– Makroekonomi
- Marknadsföring
2:a året
1:a terminen
- Ekonomisk och finansiell analys
- Ekonomisk kalkyl
- Affärsrätt II
- Industriell och digital ekonomi
- Personalförvaltning
2:a terminen
- Corporate and International Finance
- Försäljningsledning
- Interkulturell kommunikationsledning
- Business och artificiell intelligens
- Beskattning för utlänningar
3:e året
1:a terminen
- Investeringsanalys
- Företagande
- Verksamhetsstyrning
- Ledarskap och Team Management
- Digital marknadsföring
2:a terminen
- Ledningskontroll
- Strategi
- Finansiella instrument och marknader
- Konsumtionsbeskattning
Tillval:
- Praktik
- Slutlig projektledning