Kandidatexamen i lärarutbildning
Grays Harbor College
Nyckelinformation
Campus läge
Aberdeen, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kandidatexamen i tillämpad vetenskap i lärarutbildning (BAS-TE) är utformad för att göra det möjligt för studenter att få en fyraårig examen med en K-8-certifiering.
Inträde till BAS-TE-programmet är konkurrenskraftigt. Att uppfylla minimikraven för inträde garanterar inte antagning eftersom antalet kvalificerade sökande kan överstiga antalet anmälningsplatser.
BAS-TE-programmet körs under höst-, vinter- och vårkvarter. Kurserna är 16:30 - 20:40 på tisdag-, onsdag- och torsdagskvällar.
Förkunskapskrav:
Studenter antagna till BAS-TE måste försöka WEST-B innan de startar programmet.
För att placeras i antagningspoolen måste sökande fylla i och skicka in följande:
BAS-ansökningsavgift på $ 25 och slutförd ansökan
En kort uppsats (500-700 ord) (se nedan)
Återuppta
Avskrifter som visar bevis för en intjänad associerad examen från ett regionalt ackrediterat högskola eller universitet med en kumulativ lägsta GPA på 2,7.
3 rekommendationsbrev
30 timmars erfarenhet i en klassrumsmiljö (kan slutföras som volontär eller betalt arbete, inklusive genom en kurs)
WATCH-godkännande, $ 12-avgift (Washington Access to Criminal History)
När dina ansökningsmaterial är färdiga planerar BAS-TE-samordnaren en intervju med dig.
Lärandemål:
Studenter som avslutar kandidatexamen i tillämpad vetenskap i lärarutbildning: grundutbildning och specialundervisning har visat förmågan att:
Kommunicera och samarbeta effektivt med barn, föräldrar / vårdnadshavare, kamrater, administratörer och samhället.
Säkerställa kulturell kompetens i undervisningen genom att anpassa inlärningscentrerade läroplaner som engagerar studenter i olika kulturellt lyhörda strategier.
Känn igen individuella skillnader och inlärningsstilar, och modifiera sedan läroplanerna för att tillgodose elevernas behov.
Designa, underlätta och utvärdera ålder och utvecklingsmässigt lämpliga inlärningsövningar för studenter i K-8 och specialutbildning.
Utveckla standarddrivna läroplaner och övervaka studenternas framsteg mot mål.
Använd formella och informella bedömningsstrategier för att stärka undervisningen och främja lärande.
Designa och utför lektioner som är rika på läskunnighet, naturvetenskap, matematik, samhällsvetenskap och konst.
Generera strategier från flera instruktioner och differentierad instruktion för alla studenter.
Främja positiva, inkluderande inlärningsinställningar inom kognitiva, beteendemässiga, språkliga, fysiska och sociala områden för att skapa en säker och produktiv inlärningsmiljö.
Integrera och modellera användningen av teknik i klassrummet.
Använd feedback och reflektion för att ständigt förbättra undervisningsmetoderna.
Visa kapacitet och färdigheter som behövs för att arbeta i yrkesmiljön för K-8-utbildning.