Programbeskrivning
Lifestyle Transformation Design
Vi är nu på väg in i en period av ytterligare förändringar som djupt kommer att påverka våra liv på en personlig, social och ekonomisk nivå.
Hur påverkas livsstilen av dagens samhälls dynamik? Vilken inverkan har innovation på våra dagliga liv? Kan vi ändra livsstilar är ett sådant sätt att de bättre kan möta framtidens utmaningar?
Livsstilsdesignstudenter ska vara innovativa, visionära och beslutsamma.
Studenter bekanta sig med metoder som framtida tänkande, designtänkande och berättande, och lär sig att tillämpa dessa metoder i sin forskning. Du kommer att utveckla viktiga färdigheter som konceptuellt tänkande och förmågan att formulera och utveckla en vision och lära dig att tillämpa dessa färdigheter i designprocessen.
Samarbete med medstudenter, både inom och utanför din egen disciplin, såväl som internationella övergångar, är också en viktig del av designprocessen. För att nå en övertygande visuell representation och kommunikation av din slutprodukt eller lösning, där styling spelar en nyckelroll, kommer du att studera visuella tekniker som fotografi, audiovisuella medier, webbdesign och grafisk design. Du kommer också att bekanta dig med en mängd (produktions) metoder, från traditionellt hantverk till avancerad teknik.
Läroplanen behandlar ett brett spektrum av ämnen: rörlighet, kunskapsekonomi, teknik, mat, hälsa, relationer, detaljhandel, konst och kultur etc. Representanter från den professionella marknaden kommer att delta i projekten som kunder eller partners och dela med dig deras omfattande kunskap och erfarenhet. Denna professionella marknad är extremt varierande, från kommersiella företag till kommunala myndigheter, från institut till plattformar, från media till allmänheten, från vård till utbildning. Sist men inte minst kommer du att utveckla en egen visuell visuell stil genom att sätta ihop en omfattande portfölj när du går igenom studieprogrammet.
KarriärmöjligheterKurator
Produkt- och marknadsinnovatör
Konceptutvecklare / designer
Kreativ strateg
Trendinitiator och visualiserare
Trendexpert
Visuell kommunikationsspecialist
ForecasterSkapa pionjärerVåra framgångsrika Lifestyle-alumner inkluderar: Dorian Jurne Blanke & Rose Schildwacht (Rossi & Blake); Bibi Middelburg (hedervärd TWOTY kommande talang); och Paulien Routs (vinnaren TWOTY Upcoming Talent och listad i HOT100).
PortföljchecklistaÄr du:begåvad inom bildkonst?
oberoende och ansvarig?
dedikerad och motiverad?
entreprenörskap?Besök sedan en av våra öppna dagar eller öppna kvällar - och ta med din portfölj! - och ansöka om antagning.
Vad Ett urval av 10-15 verk som föregicks av en kreativ process
Till exempel: design, föremål, foton, filmer, spel, animationer, mode (tillbehör), möbler, modeller, ritningar, affischer, kampanjer, målningar, användbara artefakter och skulpturer. Du kan publicera och presentera allt detta i en snygg traditionell portföljmapp, men du kan också använda olika metoder: 3D-arbete kan tas med i en (kartong) låda, digitalt arbete kan presenteras på en bärbar dator eller surfplatta.
Observera: förutom dessa verk, var snäll och visa oss några andra saker du skapat. Gör ett noggrant val mellan de två. På det sättet kan vi bedöma i vilken utsträckning du har en inblick i dina egna kvaliteter och ditt eget arbete.