Kandidatexamen i kommunikations- och medievetenskap (CMS)

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Kandidatexamen i kommunikations- och medievetenskap (CMS)

Kandidatexamen i kommunikations- och medievetenskap (CMS) betonar utbildning i liberala konster: litteratur, teater, konst, filosofi och språk. Möjligheten att skriva och tala bra, tänka kritiskt på olika medier och kommunikationsmetoder och känna igen skrivna, visuella och multimediatekster. Dessa typer av breda, flexibla färdigheter berikar kandidaternas liv. Dessutom erbjuder dessa samma färdigheter examen de verktyg de behöver för att trivas i yrken som revolutionerats av snabbt utvecklande och digital medieteknik.

  • Var engelska, konst eller teater din favoritklass i gymnasiet?
  • Var du inblandad i skoltidningen, årboken eller debattklubben?
  • Gillar du att ta bilder eller skytte video? Är du upphetsad om webbdesign?
  • Är du passionerad i skrivning, läsning eller filmer?

Om så är fallet är du den typ av person som kan trivas i vårt program!

Industriutsikt

Var är Clayton State University CMS-kandidater idag? Du kan hitta dem som täcker berättelser för New York Times och Sports Illustrated, som arbetar för Cox Media Group, startar sitt eget videoproduktionsföretag, stiger genom ledningarna hos en lokal PR-agentur, som betjänar sina lokalsamhällen i ideell eller offentlig sektor, eller gå på grundskola.

Som kommunikations- och mediaprofessor kan du sluta arbeta i tv- eller radiosändning, musikproduktion, reklam eller PR. skriva till en tidning eller tidskrift; utforma sociala medier marknadsföringskampanjer; ledande träningsverkstäder; eller hantera försäljnings- eller personalavdelningar.

Lärandemål

Kandidater från BA-programmet i kommunikations- och medievetenskap kommer att visa följande egenskaper:

  1. Kommunicera effektivt med flera kanaler för kommunikation;
  2. Genomföra primär och sekundär forskning om medieprodukter och kommunikativa metoder;
  3. Analysera de estetiska dimensionerna och de lagrade betydelserna av tidigare och nuvarande kommunikations- och medieprodukter kritiskt.
  4. Förstå teoretiska perspektiv på kommunikation, media och global kultur;
  5. Applicera media estetik till produktion av kommunikationsfordon med lämplig teknik; och,
  6. Demonstrera en förståelse för etiska teorier, professionella standarder och juridiska hinder i kommunikations- och mediemiljöer.

Karriärmöjligheter

Kommunikations- och medievetenskapen förbereder studenterna för karriär inom några av de snabbast växande sektorerna i den lokala och nationella ekonomin.

Atlanta: platsen för kommunikations- och mediafackmän

  • Hem till stora arbetsgivare som Turner Broadcasting, Cumulus Media, Tyler Perry Studios, Coca-Cola, Home Depot, UPS och Delta
  • En av de fem största städerna i USA för mediejobb (The Balance)
  • Dussintals PR-företag i tunnelbanan (Clutch)
  • 80 radiostationer inom lyssningsområdet för staden (Radio Locator)
  • Över 3 200 heltidspositioner hos de 50 största annonserings- och marknadsföringsbolagen i Atlanta (AJC)
  • Mer än 150 inspelningsstudior och 20 000 jobb inom musikbranschen (GDEcD)
  • Över 2000 film- och tv-produktionsrelaterade företag (GDEcD)

koncentrationer

Mediedesign och produktion
Kommunikationsproffs behöver olika erfarenheter, inklusive utskrift, fotografering, ljud och video. De kan utforma en marknadsföringskampanj för sociala medier, producera en video eller podcast, författar en blogg, redesignar en webbplats eller skapar reklamblad eller broschyrer.

Organisatorisk och företagskommunikation
Organisationer som är stora och små, offentliga och privata, behöver chefer, utbildare och personalpersonal för att säkerställa effektiv kommunikation och smidiga verksamheter inom organisationen, såväl som annonsörer, marknadsförare och PR-proffs för att kommunicera med externa intressenter.

Advocacy och social rättvisa
Kommunikationsproffs kallas ofta för offentlig service. Du hittar dem i kyrkor, förespråksgrupper, ideella organisationer och myndigheter, där de analyserar offentlig diskurs om kontroversiella ämnen, utformar övertygande kampanjer och tjänar som effektiva representanter till allmänheten.

Praktikinformation

Alla kommunikations- och medievetenskapliga högskolor är skyldiga att slutföra en internship och ha möjlighet att fylla upp till tre praktikplatser (med godkännande av fakultetssamordnaren). I sina praktikplatser avslutar eleverna minst 150 timmars arbete för ett företag eller en organisation med erfarenhet, utbildning och mentorskap från en kvalificerad handledare.

Studieberättigande

- måste vara ett kommunikations- och medievetenskapligt huvudämne

- måste ha god akademisk ställning

- måste ha tjänat minst 30 kredit timmar

- måste ha genomfört kursförutsättningarna

  • COMM 3100 med en minimiklass av COR
  • COMM 3300 med minsta betyg på CAND
  • CMS 3101 med en minsta betyg på C

- måste ha godkännande av fakultetssamordnare, professor Susan McFarlane-Alvarez

Godkännande ges endast till studenter som har blivit godkända till praktik med en registrerad verksamhet, ideell eller statlig myndighet. Praktikplatsen måste direkt relatera till studentens studieområde och framtida karriärmål. Det måste främja en uppsättning lärandemål som överenskommits av studenten och deras webbplatsansvarige.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

At Clayton State University, student dreams are made real in practical classes, internships, and real-life experiences. From over 34 different states and 44 different countries, students come to Clayt ... Läs mer

At Clayton State University, student dreams are made real in practical classes, internships, and real-life experiences. From over 34 different states and 44 different countries, students come to Clayton State in suburban Atlanta for personalized attention, small class sizes, affordable career preparation, outstanding faculty, and vibrant campus life. The campus feels like a second home, including 214 acres of park-like beauty and an inclusive and supportive community of students, faculty, and staff. Läs mindre